Ombygget Rivarossi BR80 |
Post Reply |
Author | |
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 september 2015 at 03:42 |
Ombygget Rivarossi BR80. Alt av lys er selvkonstruert på dette loket. Det hadde ingen lys origonalt se dette måtte bygges om. Og analogt - nei den går ikke. Her er det mfx loksound. Røykgeneratoren har også jeg laget plass til. Se bilder
Jeg måtte bruke hodet her og fant ut at lysdioder fra Clas Ohlson og en motstand på 1K var perfekt. Topplyset er husbelysning fra Faller. Her må alt sjules godt. Lysopplegg under og ledninger inn i loket. Jeg måtte drille hull inn til loket med 1mm borr. (bildet under) Dette skule vel være diskret nok til at man ikke legger merke til strømopptak. (Bildet under) |
|
Mvh.
Designer HJM.models |
|
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg glemte kabinyset. Det er en Clas Ohlson diode med en motstand på 2.2K. Den koblet jeg til aux2 på dekoderen. Den er derfor uavhenging av kjørelys. Det eneste jeg har å utsette på diodene er at de minner om Xenon, hehehe.
|
|
Mvh.
Designer HJM.models |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |