MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - mfx loksound damp decoder - lodde
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

mfx loksound damp decoder - lodde

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: mfx loksound damp decoder - lodde
    Posted: 30 august 2015 at 21:17
Jeg skal kjøpe en mfx loksound dekoder og sette den i en Rivarossi O-skala BR80. Prinsippet for lodde dekoder er jo uavhengig av skala så jeg skriver derfor i HO 3-skinne. I mitt lok er det god plass til 40mm høyttaler og dekoder samt røykgenerstor type Seuthe 12. . Så til saken. Loddeskjema skulle jeg gjerne hatt. Og en ting til. Loket er ikke digitalt dvs DC-strøm og da DC motor. Har det noe å si? Og kan jeg koble røykgenerator på inn og ut på AUX nr1? Evt lys siden dette loket ikke har lys originalt? Røykgeneratoren har to ledninger ut i stedet for minus i metallkåpe. Eller skal jeg lodde minus på røykgeneratoren i minus strømopptak?
Men viktigst: link til koblingssjema for ESU mfx loksound damp versjon 4.

Edited by HJM.models - 30 august 2015 at 21:19
HJM.models
Back to Top
Per Hilton View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Hilton Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 august 2015 at 23:31
Det står koblingsskjema i dekoderens manual, side 17. 
Røykgeneratoren skal kobles mellom felles pluss for funksjoner (blå ledning) og en funksjonsutgang.

http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/digitaldecoder/

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.