MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Rivarossi BR80 røykgenerator
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rivarossi BR80 røykgenerator

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rivarossi BR80 røykgenerator
    Posted: 21 august 2015 at 17:05
Er det mulig å sette røykgenerstor i Rivarossi sin BR80 i O-skala? Og hvilken trenger jeg? Kan jeg sette MFX lyd i den også? Jeg har Mobilestation 2
HJM.models
Back to Top
mattis94gutt View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 januar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mattis94gutt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 august 2015 at 10:59
Funker i det hele tatt Märklin sitt digitalsystem på O-skala?
Proud to be a nerd.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 august 2015 at 13:39
Digitalsystem og skala er i utgangspunktet uavhengig av hverandre.
Du kan utmerket godt velge hva du vil bruke på ditt anlegg. - Imidlertid er det jo alltid greit å velge noe som er kurant i forhold til hva de fleste velger om du har besøk eller besøker noen andre.

Det som ofte er avgjørende for valg av digitalsystem og skalaer, er hvilken spenning og strøm som kreves for å drive ditt lok. Større skalaer bruker høyere spenning og strøm.
Jeg mener de fleste utbredte digitalsystem har boostere som passer for de fleste brukere, uansett skala?
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 august 2015 at 19:32
Originally posted by mattis94gutt mattis94gutt wrote:

Funker i det hele tatt Märklin sitt digitalsystem på O-skala?

Ja det gjør det. Skala 1 til Marklin bruker mobile station 2 og Central station 2. Når skala 1 funker, hvorfor ikke skala O
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2015 at 19:40
Seuthe 12 røykgenerator er best for BR80. Nå har jeg svaret.
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.