MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nå kan stabburet bestilles
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nå kan stabburet bestilles

 Post Reply Post Reply
Author
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nå kan stabburet bestilles
    Posted: 11 september 2015 at 19:06
De hadde jeg ikke fått med meg. Ser jo veldig fine ut de bygningene der.
Takk for tipset.
MVH

VA
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2015 at 15:44
Originally posted by VA VA wrote:

En tradisjonell norsk låve til småbruk hadde kanskje vært noe, [...]
Det finnes i alle fall én norsk låve på markedet, #107 herfra:

Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2015 at 12:56
Norsk vanntårn begynte jeg på for lenge siden. Nesten ferdig tegnet. Grå murstein. Er det bra?

Edited by Helgejohan3 - 11 september 2015 at 12:56
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2015 at 12:53
En tradisjonell norsk låve til småbruk hadde kanskje vært noe, eller et vanntårn. Norske vanntårn finnes i et utall varianter, det har ikke vært mange å få tak i som modeller i H0.
MVH

VA
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2015 at 22:26
Jeg har tegnet et kraftverk også nå. Jeg får muligens printeren min tilbake neste uke og da blir det flere bilder. Litt ting i G-skala har jeg også tegnet, men det er tilnehør som kulegrill, partytelt etc. 
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 23:01
Du vil Ikke kjøpe et du, da? Det ser jo lovende ut.

Jeg trenger ide til neste bygning. Men modellen må være laftet. Kom med ideer til meg til enda en laftet modell med gress på taket. Jeg er ikke så god på profiler på planker og takstein enda, så i begynnelsen holder jeg meg til laftede hus med gress på taket. Men jeg mangler ideer.
Har dere noen ideer til neste bygning. Skal starte å designe til mandag igjen.

Edited by HJM.models - 21 august 2015 at 23:09
HJM.models
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 22:15
Ser jo lovende ut det der ;-)


Edited by Skiftetraktor - 21 august 2015 at 22:16
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 17:01
Takk.
HJM.models
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 16:56
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 16:55
Jeg skrev feil finnkode. Koden på finn.no er dette: 63235004. Søk på det nummeret i "søk-feltet"
Da kommer annonsen opp med en gang. Det er bare et bilde av printet i hvit uten landskap. Jeg er enig at det første huset ikke egner seg men dette er i en helt annen klasse. Det blir perfekt på en mj-bane som skal være så norsk som mulig.
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 16:16
[QUOTE=HJM.models] Jeg har bare iPad nå til over helgen da jeg har tatt en snartur over grense til Tyskland for en weekend. Jeg gir link på mandag med PC.
Men jeg kan gi annonsenummeret, for da finner du det med en gang i søkefeltet på finn.no: 63235004
Forskjellen på mitt første hus og stabburet er at stabburet er vellykket. Jeg har allerede ordrer.

Edited by HJM.models - 21 august 2015 at 16:48
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 16:13
Jeg har bare iPad nå til over helgen da jeg har tatt en snartur over grense til Tyskland for en weekend. Jeg gir link på mandag med PC.
Men jeg kan gi annonsenummeret, for da finner du det med en gang i søkefeltet på finn.no:
HJM.models
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 16:04
link? 
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2015 at 18:59
Nå kan stabburet bestilles. Se finn.no
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.