MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bilde av prototypen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bilde av prototypen

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bilde av prototypen
    Posted: 10 august 2015 at 22:35
Bare ca en uke (i følge shapeways) og jeg mottar første prototypen og fra da av skal dere få se framgangen. Bildet av første prototypen kommer om ca 1 uke. Dere kan starte nedtelling nå. Jeg har også nedskalert til N-skala også. Det kommer både i HO og N. Dette skal bli god kvalitet. Nå har jeg forresten begynt å tegne et stabbur mens jeg venter.

Edited by Helgejohan3 - 10 august 2015 at 22:39
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2015 at 22:55


Dette var et veldig tidlig stadie med min egen printer og panelet er forandret til bedre
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2015 at 15:31
I dette øyeblikk printer jeg prototypen selv nå. Jeg fikk beskjed fra shapeways at det ikke gikk an å printe. Men min printer har ikke feilet så langt. Kanskje den er bedre. Jeg venter spent på resultatet og legger ut bilde om noen timer.
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2015 at 16:17
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

I dette øyeblikk printer jeg prototypen selv nå. Jeg fikk beskjed fra shapeways at det ikke gikk an å printe. Men min printer har ikke feilet så langt. Kanskje den er bedre. Jeg venter spent på resultatet og legger ut bilde om noen timer.


Ja, kanskje din hjemmeprinter er bedre enn noe av det de har hos Shapeways. Kanskje. Men veldig sannsynlig er det ikke.

Du bør jobbe litt med størrelsen på bildene du legger ut , forresten.

Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2015 at 18:37
Det var da et hyggelig svar. Du virker sympatisk som ikke direkte benekter det for det som kommer ut er skikkelige saker. Jeg må bare redigere litt på tegningen så kommer det nok foto i kveld
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2015 at 19:40
Printeren til Shapeways koster "litt" mer en den du har. De har bl.a. en ProJet HD 3500 til 69,000 Euro.
Om Shapeways ikke vil printe så er det en feil i modellen. Som regel er 3D-modellen den ikke helt tett. Funker nok på en enkel printer med lav oppløsning men ikke på en skriver med høy oppløsning.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2015 at 21:53
Skjønner. Ja det var litt prisforskjell. Men hovedsaken er at det virker. Det har vært en del hus som har løsnet men vær tålmodig så kommer bildet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.