MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Jeg skal lage hus selv i plastik i skala O
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jeg skal lage hus selv i plastik i skala O

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jeg skal lage hus selv i plastik i skala O
    Posted: 06 august 2015 at 23:38
Jeg har egen 3D printer og skal lage egne western hus til O-skala banen jeg skal bygge. Da trenger jeg ikke å tenke på hva andre syntes, feks om de liker dem, om de er lette å selge, pris etc, for de blir bare til meg selv på min egen bane og ikke for salg og da setter jeg grensen for kvalitet til at min printer kan printe ut. Det er jo smart da, når jeg har en 3D printer å lage fine plastikk westernhus og ørkenkaktuser etc selv når jeg har utstyr og en kilo plastikk koster bare ca 20€. Jeg liker O skala best. Når jeg setteR kravene fordi det er bare til meg selv så må jeg jo bruke 3D printeren min. Det koster ca 50€ å få printer ut den saloonen jeg holder på med nå hvis det skal gjøres av shapeways, men hvor mange O-skala hus for jeg for 1kg plastikk med egen 3D printer når jeg setter kravene? Den printeren jeg har er forresten ganske bra og får med masse detaljer. Men denne saloonen tar ca 18 timer å printe ut. Som dere sikkert skjønner skal jeg bygge Texas. Og en GP 38 på banen - mmmmm.
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2015 at 11:21
Det virker som du glemmer hva du skrev i går og starter med blanke ark hver dag. Jeg syntes det er uinteressant med daglig påminnelse om hva planene er. Byggelogg med bilder av fremdriften er langt mer spennende.
Marius
Back to Top
el18 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 08 oktober 2008
Location: Switzerland
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote el18 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2015 at 17:35
Kanskje det kommer aldri bilder?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2015 at 18:38
Originally posted by el18 el18 wrote:

Kanskje det kommer aldri bilder?


Noen er flink til å bygge, andre er flink til å prate.
A matter of life and death
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.