MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NMJ og kundeservice...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NMJ og kundeservice...

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NMJ og kundeservice...
    Posted: 06 juni 2015 at 17:19
Hvor mange henvendelser og purringer pr e-post og telefon er nødvendig før man kan forvente et svar? Et konkret eksempel:

  • Jeg finner et produkt på websidene som jeg har et spørsmål om. Finner ingen info på websidene, så jeg sender en e-post og spør.
  • X antall dager går uten at jeg får svar, så jeg plukker opp telefonen og ringer NMJ på Ensjø. Får snakke med en hyggelig kar som dessverre ikke kan svare på spørsmålet mitt, men skal sjekke det opp og gi meg tilbakemelding på e-post. Det aktuelle produktet er det forøvrig igjen kun 2 stk av, så han skal holde av en av de til meg (på produktsiden står det for øvrig "behandles innen 24 timer").
  • X antall dager går på nytt, uten at jeg hører noe som helst. Velger da å sende en purring på e-post, og viser til tidligere henvendelse på e-post -og- telefon.
  • X antall dager går, og jeg hører fortsatt ingen ting.
Nå har det gått 2 uker siden min første henvendelse, og jeg venter fortsatt på svar, så jeg må bare spørre: Er det så fordømt vanskelig å gi meg et svar, eller er det bare jeg som er kravstor? Jeg har en bonussjekk liggende som jeg tenkte å bruke på dette kjøpet, men nå vurderer jeg sterkt å gi f... i de pengene og kaste den lappen, og boikotte NMJ heretter. Sist gang jeg postet her inne angående NMJ var når de hadde brukt et halvt år på en reklamasjonssak uten at noe skjedde, før jeg postet min frustrasjon her inne, så kanskje jeg får svar fra de nå...

Jeg bare lurer; er det flere her inne som sliter med kundeservicen til NMJ, eller er det bare jeg som er ekstremt uheldig?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2015 at 17:23
Høres kjent ut 😒
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2015 at 17:30
Jeg har en helt motsatt erfaring med NMJ. Jeg hadde også en reklamasjonssak for et par år siden. Den ble løst via e-post på en dag. Jeg hadde også en henvendelse til de for et par uker siden, og jeg fikk svar innen 2 timer. Så dette overraskende å lese.
Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2015 at 18:21
Tror du bare har vært uheldig. Min gjetning er overivrig spamfilter. Pleier å få svar i løpet av en dag, selv også om "bagateller", ofte også på kveldstid. I voksen alder har jeg kun gode erfaringer med kundeservice hos Nmj.

StenR
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2015 at 18:50
Vel, spamfilteret hadde nok ingen ting med saken å gjøre denne gangen heller. Gjett hvem som fikk svar fra NMJ nå nettopp. Utrolig hvor effektivt dette forumet er..!Tongue
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Kristoffer6951 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 12 februar 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 44
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kristoffer6951 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2015 at 19:09
Jeg sendte mail til NMJ for to uker siden, og fremdeles ikke svar. Det var spørsmål om noen deler som jeg trenger, samt noen spørsmål om kommende produkter. Selv om det var mye "snakk" i mailen forventer jeg jo svar angående det jeg trenger av deler i allefall.?

Er jeg i en alder av 26 for ung til å bli tatt seriøs? Har akkurat tatt opp MJ hobbyen etter mange års pause, så er jo ikke akkurat stamkunde, men akter å handle mer derfra hvis jeg får hjelp
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2015 at 19:39
Selv om NMJ ikke skriver, så følger de med på forumene. Det er ikke noe nytt. Servicer kommer nok ann på hvem du snakker med i butikken.


Skal du ha deler for eksempel fra Roco så kan du bestille rett fra fabrikken. Så slipper du en lang lekse om hvor dårlig modellen er. Og at de ikke gidder å hjelpe med å finne rett dele nr. Dessuten bestiller de vist ikke delene gratis heller. Men lager en fabrikant en dårlig modell, bør de ikke slenge dritt om andre produsenter. Men NMJ har gjort mye for det norske markedet, det skal de ha.
A matter of life and death
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2015 at 19:48
Har aldri opplevd annet enn svært god service fra NMJ. Fikk en feil på et lokomotiv, dette ordnet NMJ omgående. Ved bruk av mail, har jeg fått raskt svar og god oppfølging i forhold til produkter, råd etc.

Edited by Skiftetraktor - 08 juni 2015 at 19:53
Back to Top
Kristoffer6951 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 12 februar 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 44
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kristoffer6951 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2015 at 20:40
Her er det deler til et av deres egne lok, så vanskelig å skaffe deler fra andre
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2015 at 21:58
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Skal du ha deler for eksempel fra Roco så kan du bestille rett fra fabrikken. Så slipper du en lang lekse om hvor dårlig modellen er. Og at de ikke gidder å hjelpe med å finne rett dele nr. Dessuten bestiller de vist ikke delene gratis heller.
 
Deleprisene for roco reservedeler kan du finne på www.roco.cc, og der kan delene og bestilles.
 
Problemet for norske forhandlere med rocos reservedelssystem er at Roco sender reservedeler i egne forsendelser. For privatpersoner kan det da være så små sendinger at de går under tollgrensene, men slike grenser eksisterer ikke for forhandlere. Så de må betale 275 kroner i fortollingsgebyr til posten norge selv om delen i esken bare er verdt en tier...
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2015 at 16:58
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Skal du ha deler for eksempel fra Roco så kan du bestille rett fra fabrikken. Så slipper du en lang lekse om hvor dårlig modellen er. Og at de ikke gidder å hjelpe med å finne rett dele nr. Dessuten bestiller de vist ikke delene gratis heller.

 
Deleprisene for roco reservedeler kan du finne på www.roco.cc, og der kan delene og bestilles.
 
Problemet for norske forhandlere med rocos reservedelssystem er at Roco sender reservedeler i egne forsendelser. For privatpersoner kan det da være så små sendinger at de går under tollgrensene, men slike grenser eksisterer ikke for forhandlere. Så de må betale 275 kroner i fortollingsgebyr til posten norge selv om delen i esken bare er verdt en tier...


Jeg har bestilt de rett fra Roco, kom i posten etter 2 uker. Junior ga meg feil dele nr, og Senior ga meg en fortelling om hvor dårlig modellen var. Men mine 2 roco dampere har gått i flere år uten problem. Var røykgeneratoren til lok nr 2 jeg skulle ha. (begge er samme type med forskjelinge nr) Men skal man har deler fra Roco, er det nok greit å bestille direkte fra fabrikken.
A matter of life and death
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 11:39
Det er ofte håpløst å bestille deler fra en norsk forhandler.
Derfor bruker jeg alltid å bestille slikt hos min tyske forhandler. Han klarer å skaffe det meste!
Jeg bruker ofte å få deler gratis, selv om det ikke er garanti og bruker heller ikke å betale noe ekstra for sending/ekspedisjon.

Jeg vet ikke om det skyldes at tyske forhandlere har "egen kanal" til fabrikken som norske forhandlere ikke har tilgang til? Det kan også være så enkelt at de "snakker språket" og har i årevis opparbeidet et godt forhold til folk som jobber med dette på fabrikkene?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 12:37
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Det er ofte håpløst å bestille deler fra en norsk forhandler.
Derfor bruker jeg alltid å bestille slikt hos min tyske forhandler. Han klarer å skaffe det meste!
Jeg bruker ofte å få deler gratis, selv om det ikke er garanti og bruker heller ikke å betale noe ekstra for sending/ekspedisjon.

Jeg vet ikke om det skyldes at tyske forhandlere har "egen kanal" til fabrikken som norske forhandlere ikke har tilgang til? Det kan også være så enkelt at de "snakker språket" og har i årevis opparbeidet et godt forhold til folk som jobber med dette på fabrikkene?


Jeg tillater meg å sitere Eika:
Problemet for norske forhandlere med rocos reservedelssystem er at Roco sender reservedeler i egne forsendelser. For privatpersoner kan det da være så små sendinger at de går under tollgrensene, men slike grenser eksisterer ikke for forhandlere. Så de må betale 275 kroner i fortollingsgebyr til posten norge selv om delen i esken bare er verdt en tier...

Jeg vil tro det samme gjelder uansett hvilken forhandler det gjelder.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 13:42
Originally posted by eika eika wrote:

..............For privatpersoner kan det da være så små sendinger at de går under tollgrensene, men slike grenser eksisterer ikke for forhandlere. Så de må betale 275 kroner i fortollingsgebyr til posten norge selv om delen i esken bare er verdt en tier...


Dette er stort sett bullsh*t, Erik. I min tid som næringsdrivende så kjøpte jeg mye småtteri fra utlandet, fra produsenter og andre, og stort sett gikk det rett igjennom uten noen form for toll eller mva-behandling fra Postens side.
Større forsendelesr ble tollbehandlet, men små ting i brev eller småpakke sjeldent.
Terje V.
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 14:03
Men dette er da ikke noe nytt. Så lenge jeg har hatt noe med MJ å gjøre, har det vært plent umulig å få tak i reservedeler for Roco i Norge. Null interesse for å bestille. Husker jeg i et tilfelle prøvde NMJ, Standard, Hobby-huset (den gangen i Rosenkrantzgaten) og Amundsen. Like håpløst alle steder. På Hobbytrain i Drammen husker jeg de var fair nok, og sa at de alltid sendte samlede bestillinger, og at det gikk fortere om jeg bestilte selv. Husker jeg derfor som 13-14 åring med et halvår/år i tysk stotret ned en bestilling på tysk for å få tak i noen deler til en gulvkjørt Di5 og sendte til Østerrike. Det ble for øvrig mitt første møte med MVA og fortolling... Jeg var ikke glad i verken stat eller post en tid etter det. Heldigvis har internett kommet til siden den gangen, så nå er det billigere og enklere å bare bestille rett fra fabrikk! Og dersom det av en eller annen grunn ikke skulle friste, så finnes det flere tyske reparasjonsfirma som bestiller deler og sender i post. De tar ofte mindre i frakt/ekspedisjon enn Roco. Kan sikkert klare å grave fram et navn på det firmaet jeg brukte sist, dersom det er interessant. Er vel et par år siden, like før Roco åpnet for reservedelsutsalget sitt. 

Så kan man jo selvsagt spørre seg om kundeservice-komponenten oppi det hele. NMJ sitter i alle fall på et godt lager av deler til sine egne og Heljans modeller, og basert på mine siste års erfaringer er det langt oftere påkrevet enn deler fra Roco... 

StenR
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 16:59
Originally posted by TeVe TeVe wrote:

Dette er stort sett bullsh*t, Erik. I min tid som næringsdrivende så kjøpte jeg mye småtteri fra utlandet, fra produsenter og andre, og stort sett gikk det rett igjennom uten noen form for toll eller mva-behandling fra Postens side.
Større forsendelesr ble tollbehandlet, men små ting i brev eller småpakke sjeldent.
 
Hva som skjedde en gang i fortiden når du drev aktivt aner jeg ikke noe om Terje. Jeg uttaler meg om hvordan situasjonen fungerer i dag.
 
Selvklart kan det være at en liten forsendelse sniker seg under tollradaren hos posten, men det er ikke noe en forhandler kan gamble på. En utgift på 275,- for å selge en reservedel til 50,- tar seg dårlig ut i regnskapetOuch
 
Eirik
 
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 18:19
Originally posted by eika eika wrote:

.............Hva som skjedde en gang i fortiden når du drev aktivt aner jeg ikke noe om Terje. Jeg uttaler meg om hvordan situasjonen fungerer i dag. ......


Bestiller mye idag også jeg og kona gjorde det til ganske nylig som næringsdrivende. Brev og småpakker går rett igjennom uansett om det er privat eller næringsdrivende.

Husk at for staten er det ett fett om det er posten eller den næringsdrivende som samler inn mva. Om pakken går direkte igjennom til forhandleren så skal forhandleren ta mva av kunden og ettersom man ingen inng mva har å føre mot så blir hele mvabeløpet fra kundnbe ført til staten. Om forhandleren ikke snyter staten vel å merke. Men så dårlig moral har man vel ikke !
Terje V.
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 18:21
Originally posted by eika eika wrote:

Selvklart kan det være at en liten forsendelse sniker seg under tollradaren hos posten, men det er ikke noe en forhandler kan gamble på. En utgift på 275,- for å selge en reservedel til 50,- tar seg dårlig ut i regnskapetOuch
 
Eirik
 
 


Det er noe som heter kundebehandling og service, Eika!

Om en betydningsfull kunde for omsetningen kommer innom og skal ha en liten del, så ville jeg ikke være forbauset om neste store ordre gikk et helt annet sted om de ble møtt med denne prislappen og argumentasjonen din?
En ny kunde kunne kanskje vært "kapret" ved å smile pent - og ta noe av tapet selv?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 19:15
Terje; Ikke surr Mva inn i dette!  Her snakker jeg om postens gebyr for å fortolle pakker. Det gebyret er en fast sum uansett eskens størrelse. Er du heldig og slipper det?, javel, gratulerer! Min erfaring er at jeg som næringsdrivende sjelden opplever å slippe det gebyret. Og når Roco/fleischmann konsekvent sender reservedeler i egne småforsendelser så blir resultatet at det er billigere for kunden å bestille direkte fra produsent.
 
 
Kjell H; Det er sikkert kunder som er verdt mer enn andre for noen forhandlere. Jeg uttaler meg på generellt grunnlag her.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 19:35
Originally posted by eika eika wrote:


Terje; Ikke surr Mva inn i dette!  Her snakker jeg om postens gebyr for å fortolle pakker. Det gebyret er en fast sum uansett eskens størrelse. Er du heldig og slipper det?, javel, gratulerer! Min erfaring er at jeg som næringsdrivende sjelden opplever å slippe det gebyret. Og når Roco/fleischmann konsekvent sender reservedeler i egne småforsendelser så blir resultatet at det er billigere for kunden å bestille direkte fra produsent......


Vet det Erik, og jeg er like irritert på dette behandlingsgebyret som de fleste andre.

At man ikke klarer å lage et enkelt system for innkreving av mva for små pakker forstår jeg ikke. Staten ville i tillegg fått mva for disse, noe de nå taper for direktesendte småpakker. Postens gebyr skal dekke Postens utgifter ved tollvurdering og toll/mvaregnskap for staten.

Norske forretningdrivende klaget sin nød over at fribeløpet skulle økes fra kr 200 til som foreslått kr 1000 og fikk som vanlig politikerne med på en hestehandel om et beløp på kr 350 som i realiteten er en innkskrenkning av fribeløpet ettersom frakt nå skal medregnes.

Det irriterer meg mer at norske forretningsdrivende alltid bruker store mulitplikasjonstabellen når fortjeneste, sorry mente priser, skal beregnes. Kjøpte et verktøy fra Kina til kr 80 inkl frakt. Det samme verktøyet kan kjøpes hos norske verktøyfirma til kr 500 og i tillegg kopmmer frakten på kr 85. Hvor kjøper man da !!!!

Edited by TeVe - 10 juni 2015 at 19:36
Terje V.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 21:36
Originally posted by TeVe TeVe wrote:

Originally posted by eika eika wrote:


Terje; Ikke surr Mva inn i dette!  Her snakker jeg om postens gebyr for å fortolle pakker. Det gebyret er en fast sum uansett eskens størrelse. Er du heldig og slipper det?, javel, gratulerer! Min erfaring er at jeg som næringsdrivende sjelden opplever å slippe det gebyret. Og når Roco/fleischmann konsekvent sender reservedeler i egne småforsendelser så blir resultatet at det er billigere for kunden å bestille direkte fra produsent......


Vet det Erik, og jeg er like irritert på dette behandlingsgebyret som de fleste andre.

At man ikke klarer å lage et enkelt system for innkreving av mva for små pakker forstår jeg ikke. Staten ville i tillegg fått mva for disse, noe de nå taper for direktesendte småpakker. Postens gebyr skal dekke Postens utgifter ved tollvurdering og toll/mvaregnskap for staten.

Norske forretningdrivende klaget sin nød over at fribeløpet skulle økes fra kr 200 til som foreslått kr 1000 og fikk som vanlig politikerne med på en hestehandel om et beløp på kr 350 som i realiteten er en innkskrenkning av fribeløpet ettersom frakt nå skal medregnes.

Det irriterer meg mer at norske forretningsdrivende alltid bruker store mulitplikasjonstabellen når fortjeneste, sorry mente priser, skal beregnes. Kjøpte et verktøy fra Kina til kr 80 inkl frakt. Det samme verktøyet kan kjøpes hos norske verktøyfirma til kr 500 og i tillegg kopmmer frakten på kr 85. Hvor kjøper man da !!!!



Man kan kjøpe mye kina varer til en billig penge. Men som oftes er ikke kvaliteten like bra som orginalen. Og skal du reklamere på en vare, er det ikke så enkelt å bare å gå i butikken på hjørnet.
A matter of life and death
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2015 at 01:36
Angående service generellt er jeg storfornøyd med NMJ. Jeg har vært kunde i mange år og selv om jeg bor i Nederland så har det hendt to ganger at jeg og stilt korte spørsmål og kunne de svare så gjorde de det villig over telefonen selv om jeg ikke skulle handle. Jeg snakker ikke Nederlandsk helt flytende enda, så da kan norsk være greit noen få ganger. Angående svar på e-post kan jeg heller ikke klage, heller tvert imot. Jeg syntes de er meget hjelpsomme men jeg handler aldri lenger der når jeg har nederlandske priser men jeg har brukt NMJ i mange år da jeg bodde i Norge. Jeg emigrerte i fjor til Nederland og prisene er "litt" lavere her, rettere sagt 50% billigere og også fra Tyskland handler jeg da jeg bor 15km fra grensen til Tyskland. En annen grunn til at jeg ikke bruker norske butikker er at jeg kjører N-skala og på Marktplaats.nl (tilsvarer norske finn.no) er det i lavsesongen bare ca 500 N-skala lok og 1400 vogner +++ og i tillegg bruker jeg en butikk som utelukkende selger N-skala men å få hjelp fra NMJ er heller ikke noe problem - digitalsystemet feks kjøpte jeg i Norge hos NMJ og de var hjelpsomme. 
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2015 at 16:26
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:


Man kan kjøpe mye kina varer til en billig penge. Men som oftes er ikke kvaliteten like bra som orginalen. Og skal du reklamere på en vare, er det ikke så enkelt å bare å gå i butikken på hjørnet.


Vet det også. Sitat fra importør: "Mange varer fra Kina er pent innpakket dritt." Han importerer varer fra Kina selv, men er omhyggelig med å velge leverandører og helst rett fra produsent. De fleste norske impoortører er ikke like omhyggelige for å si det mildt.

Importerer som privatperson fra Kina selv som du forstår, og jeg er også omhyggelig med å ikke bare velge leverandør men også hvilke varer jeg skal kjøpe. Har ikke fått noe dritt til nå.

Edited by TeVe - 11 juni 2015 at 16:27
Terje V.
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2015 at 17:26
Jeg er selv forhandler, og kan fortelle at jeg får inn Roco-deler omtrent en gang i uken. Uten forstyrrende gebyrer dersom summen ikke overstiger statens satser. Roco-deler er altså generelt IKKE noe problem å få tak i.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
thmark View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 20 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thmark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juni 2015 at 09:01
Jeg har handlet mange ganger til NMJ og opplever god service i butikken. Jeg har for første gang reklamert til dem og det gjelder NMJ Topline NSB Skd 224 skiftetraktoren som har en feil. Her har jeg fått svar fra NMJ, uten at det tok for lang tid og avventer løsning. Tidligere har jeg opplevd at en jobb med å montere digitaldekoder i et lok tok veldig lang tid, nesten 3 måneder. Ingen reduksjon på prisen dessverre. Ift til den nye nettbutikken hadde jeg store forventninger. Her synes jeg lanseringen tok alt for lang tid og ble vel egentlig litt skuffet over at det var så lite produkter og noen bugs idet de nye sidene kom. Her hadde jo NMJ flere ganger lovet at de nye sidene kommer, når de mente de hadde alt helt klart. Når det gjelder produktene de utvikler, er jeg enig i at NMJ er og har vært en viktig pådriver for bla norske mj modeller. Det som noen ganger er litt synd er at de varsler nyheter om nye modeller, men bruker flere år på å levere dem. Når modellene først kommer, blir de utsolgt for så å deretter lage et nytt opplag med andre design og nummer som ikke er annonsert. Så finnes det også tilfeller hvor det kommer andregangs opplag, hvor modellen har forbedret drivverk osv. Dette er svært irriterende når man faktisk har kjøpt førsteopplaget av modellen.

Alt i alt generelt fornøyd med NMJ, men har stor forventning til løsning på Skd 224 problemet.


Hilsen
Thomas Markovic
mvh.

Thomas Markovic
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juni 2015 at 19:05
Noen "surrebukker" som gjør litt feil finnes vel overalt i alle store firmaer så man må jo tilgi NMJ når de ikke strekker til også. Men det a lansere et tog flere år før den kommer.. Det er noe de må tenke mer på. Det blir som at da forrige versjon av Volvo v70 skulle reklamere for den som er nå tre år før lansering. Selv har jeg ikke så mye å takke NMJ for når det gjelder produkter, men det er bare fordi jeg kjører Tysk N-skala. Jeg har bestandig hatt gode erfaringer men NMJ og jeg ville anbefale dem mye på det sterkeste. De har også gjort mye for normenn som kjører Marklin ved å også lage A/C modeller. At de har gjort mye for Norge i HO... klapp klapp klapp for NMJ.

Edited by Helgejohan3 - 24 juni 2015 at 19:11
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juni 2015 at 20:21
Originally posted by thmark thmark wrote:

Så finnes det også tilfeller hvor det kommer andregangs opplag, hvor modellen har forbedret drivverk osv. Dette er svært irriterende når man faktisk har kjøpt førsteopplaget av modellen.

Hilsen
Thomas Markovic


Ja, helt enig! Jeg irriterer meg veldig over at naboen som har nyere bil enn meg har bedre motor! Burde ikke vært lov med utvikling og forbedringer! Wink
Back to Top
thmark View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 20 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 55
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thmark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2015 at 13:13
Utvikling og forbedringer må selvfølgelig til. Det er måten det gjøres på jeg noen ganger reagerer på med NMJ. Relanseringer av eldre modeller som er blitt forbedret, er noe vi har sett mye av de siste årene fra forskjellige produsenter. Det er noe helt annet enn å lansere en helt ny modell, som etter flere år med utvikling plutselig kommer i en ny og forbedret utgave feks på drivverk kort tid etter førsteutgaven.
mvh.

Thomas Markovic
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.