MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Lux slipevogn kortslutter DCC-styringen i krappe s
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lux slipevogn kortslutter DCC-styringen i krappe s

Post Reply Post Reply
Author
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lux slipevogn kortslutter DCC-styringen i krappe s
    Posted: 04 juni 2015 at 23:07
Den nye slipevogna mi fra Lux kortslutter  DCC-styringa, men kun i mine tre krappe svinger (43,5 cm og deromkring) og bare når sliperullen henger bak på vogna sett fra innsiden av rundbanen. Jeg kan snu vogna rundt (180 grader) og kjøre problemfritt.

Lukter feil ved strømopptaket på en av boggiene, men klarer ikke å se/finne noe. Undersiden av vogna er blåst rein vha trykkluft fra airbrushen, uten at det hjalp.

Maks strømtrekk til motoren i vogna er under halvparten av et lokomotiv, så overbelastning skal det jo ikke være?  Bruker Lenz LV101 som greit skal ta 5 lok med fullt last. Hvis det er overbelastning eller andre elektroniske årsaker pga burde dette skje uansett retning på vogna.

Samme problem uansett hvilket lok jeg drar vogna med.

Noen som har opplevd eller lest om problemet, på f.eks tyske forum?

Tar i mot alle ideer og råd :-)

Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juni 2015 at 16:43
Ser at ingen har svart deg, Terje!

Jeg har ikke selv slikt materiell, så dette er generelt.
- Ville ha prøvd med å sette vognen som kortslutter på en glassplate og se hva som skjer når du beveger boggiene mot større utslag. Da kan du prøve å forsyne vognen med strøm under kjøringen og se når det kortslutter. Vognen kan kanskje også ligge med hjulene opp. Glassplaten vil sørge for at boggiene ikke vipper.
Du kan sikkert også bruke et ohm-meter i stedet for digitalspenning?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.