Servicebil på 70 tallet |
Post Reply |
Author | |
Skiftetraktor
Veteran Joined: 07 februar 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 mai 2015 at 13:24 |
Hei!
Et lite spørsmål: Er det noen som vet hva slags servicebiler signalmontører etc i NSB kjørte på 70 tallet og om typen eventuelt finnes som modell i 1:87 ? Edited by Skiftetraktor - 27 mai 2015 at 13:25 |
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
Min kontakt med signalmontører var ikke så stor på 70-tallet, men jeg husker at en som jeg observerte i mitt nærmiljø (østre del av Drammensbanen) kjørte rundt i en mellomgrå/lys grå Volvo Duett. Tror det var NSB-merke på døren, ellers ikke noen spesiell merking eller påskrift
|
|
Skiftetraktor
Veteran Joined: 07 februar 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det burde jo være mulig å modifisere en av Volvo Duett bilene til å bli en slik Servicebil fra NSB. Fikk lyst til å prøve meg på det. Mon tro om det finnes dekalark med NSB logo som er liten nok til å sitte på en Duett. :-)
|
|
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
her er Volvo Duett i NSB:
Nylevering (litt ned på siden)
|
|
Terje
|
|
H. Lindholm
Veteran Joined: 17 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skulle du sett! Da var ikke mitt minne så galt. Mulige det var en noe nyere årsmodell, men ellers er det slik jeg husker den fra ca 1970-71. |
|
jarleek
Medlem i MJF Joined: 20 juli 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 57 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men den er i 1:43??!?!
|
|
Jarle VE
Fersking i TMJK |
|
jarleek
Medlem i MJF Joined: 20 juli 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 57 |
Post Options
Thanks(0)
|
Duett i 1/87: http://shop.hobbytrain.no/products/brekina-volvo-duett-drammens-is
|
|
Jarle VE
Fersking i TMJK |
|
H. Lindholm
Post Options
Thanks(1)
|
Jada, jeg så at den viste modellen er i 1:43, men utseendet er som den bilen jeg nevnte at jeg hadde sett, både farge og merking. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |