MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Servicebil på 70 tallet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Servicebil på 70 tallet

 Post Reply Post Reply
Author
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Servicebil på 70 tallet
    Posted: 29 mai 2015 at 16:14
Originally posted by jarleek jarleek wrote:

Men den er i 1:43??!?!

Jada, jeg så at den viste modellen er i 1:43, men utseendet er som den bilen jeg nevnte at jeg hadde sett, både farge og merking.
Back to Top
jarleek View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 juli 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jarleek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2015 at 10:02
Duett i 1/87: http://shop.hobbytrain.no/products/brekina-volvo-duett-drammens-is

Jarle VE
Fersking i TMJK
Back to Top
jarleek View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 juli 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jarleek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2015 at 10:01
Men den er i 1:43??!?!
Jarle VE
Fersking i TMJK
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2015 at 19:59
Originally posted by GETEL57 GETEL57 wrote:


her er Volvo Duett i NSB:

Skulle du sett! Da var ikke mitt minne så galt. Mulige det var en noe nyere årsmodell, men ellers er det slik jeg husker den fra ca 1970-71.
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2015 at 18:40
Terje
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2015 at 16:05
Det burde jo være mulig å modifisere en av Volvo Duett bilene til å bli en slik Servicebil fra NSB. Fikk lyst til å prøve meg på det. Mon tro om det finnes dekalark med NSB logo som er liten nok til å sitte på en Duett. :-)
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2015 at 14:16
Min kontakt med signalmontører var ikke så stor på 70-tallet, men jeg husker at en som jeg observerte i mitt nærmiljø (østre del av Drammensbanen) kjørte rundt i en mellomgrå/lys grå Volvo Duett. Tror det var NSB-merke på døren, ellers ikke noen spesiell merking eller påskrift
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2015 at 13:24
Hei!
Et lite spørsmål: Er det noen som vet hva slags servicebiler signalmontører etc i NSB kjørte på 70 tallet og om typen eventuelt finnes som modell i 1:87 ?

Edited by Skiftetraktor - 27 mai 2015 at 13:25
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,043 seconds.