MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Flere sporplaner lages hver dag. Nå er de gratis
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Flere sporplaner lages hver dag. Nå er de gratis

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mai 2015 at 21:51
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

For meg er dette en stor bane. Men den er tegnet sånn fordi dette er den banen jeg bygger til meg selv og jeg bygger den derfor sånn som jeg syntes det ser kult ut selv om det skulle være rotete og uekte. Jeg liker mye penser og mye skinner selv om dere mener ting kan være unødvendig, og jeg kan bedre. Men denne banen tegner jeg til meg selv. Dreieskive nødvendig -nei, men det ser utrolig tøft ut. Poenget med å få opp denne banen var å vise at jeg hadde mye stasjonsområder og mange steder å dra. Masse her er unødvendig, jeg vet det, men vi har forskjellig smak og jeg er ikke så nøye på hvordan det er i virkeligheten, jeg vil bare ha det sånn jeg syntes det ser tøft ut. De andre banene mine er ikke sånn som denne fordi de ikke er tegnet til meg selv. Men denne er. Vi er forskjellige og har forskjellig smak.
 
Ingen fare... forsøker bare gi deg noen råd med på veien til å få noe du vil trives med og som kan brukes på en fornuftig måte. Det må jo være trist å bruke så mange penger på et lass med sporveksler når utnyttelsen av dem blir så liten tenkte jeg, og siden det ikke er lenge siden du skrev at du hadde gått over til Faller Car system fordi det var så mye rimeligere å holde på med så er det og litt overraskende at du tegner sporplaner med så vilkårlig plasserte sporveksler.
 
Du får legge ut noen bilder etter hvert som arbeidet med anlegget dit går fremoverSmile
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2015 at 08:43
Åh, ja faller car system, ja. Det er riktig at jeg gjorde det fordi det var billig, men hovedgrunnen var at jeg ikke hadde noe plass til en modelljernbane jeg kunne bli fornøyd med. I mellomtiden har jeg kjøpt med hus i Nederland, og nå har jeg eget rom for togene, og i Nederland er n-skala veldig populært så det vil også si mye på bruktmarkedet. Jeg kjøper derfor brukte skinner og lok og betaler 7,5 euro for en pens. Nye koster de ca 24euro. Jeg betalte 10euro for brukte krysspenser men nye koster de 50 euro.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2015 at 02:28
Nå er det andre gang jeg tegner for en kunde og begge ble fornøyd. (hvis jeg kan kalle det kunder når det er gratis, da) Da tegner jeg etter beskrivelase og ønsker.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2015 at 03:15

 
Du får legge ut noen bilder etter hvert som arbeidet med anlegget dit går fremoverSmile
[/QUOTE]

Ja, jeg vet ikk hvordan jeg legger opp det men jeg har laget en webside med bildet av sporplan og nåværede status med foto av banen.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2015 at 03:18
Jeg lager en tråd til.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.