MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Detaljer som ødelegger
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Detaljer som ødelegger

 Post Reply Post Reply
Author
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Detaljer som ødelegger
    Posted: 19 mai 2015 at 23:37
Her er ei lenke til en med synspunkter på hva som ødelger troverdigheten eller illusjonen som modellbyggere prøver å skape.
 
Terje
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2015 at 09:38
En interessant artikkel om temaer som de fleste av oss glemmer når man planlegger og bygger mj-anlegg.

Jeg likte spesielt temaet om at det bør være naturlige veier på anlegget. Og at bygninger og industrier bør ha en funksjon der de er plassert, og ikke bare inneklemt mellom masse spor i alle retninger.

Dette leder oss unektelig inn på denne tråden, hvor de aller fleste sporplanene som tilbys gir liten mulighet til å anlegge veier, plassere stasjoner, bygninger og annen industri som kan betjenes av jernbanen.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mai 2015 at 18:51
Tja, mye rart i sporplan.
Jeg likte synspunktene omkring detaljer for det går litt i det som Svein (SES) har skrevet om de ulike retningene innen hobbyen modelljernbane. Som mange andre så har jeg også anskaffet de flotte signalene til SkalaDesign, bla høyt skiftesignal. Men setter jeg opp det ved grensen til en stasjon så må jeg også skape en troverdig grunn til at signalet står der, og ikke bare tar seg fint ut. Heldigvis er det jeg som er Finansminister, samferdselsminister, JBV, togoperatør og samfunnsbygger i min egen lille H0-boble, så der kan alt gå an (men nå med litt mer baktanke)
Terje
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.