MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kjenner noen igjen denne jernbanelinjen?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kjenner noen igjen denne jernbanelinjen?

 Post Reply Post Reply
Author
Panzer View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 14 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Panzer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kjenner noen igjen denne jernbanelinjen?
    Posted: 14 september 2005 at 05:14

I tillegg til modeljernbane, skriver jeg også bok om tyske panzer i norge. Kan noen identifisere denne tunnelen/broa? Hvor bilde er tatt med andre ord?

Bilde er tatt et sted mellom Oslo og trondheim da dete var detr eneste stedet tyskerne brukte panser.

All hjelp mottas med takk!

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2005 at 11:40

Umm... Sikker på at det er helt korrekt? Jeg jobber med et prosjekt om krigen i Hallingdal, og den typen du ser på bildet (Har ikke betegnelsen i hodet nå) ble brukt av tyskere når de marsjerte opp dalen. Har snakket med nok veteraner som har beskrevet den, til å være rimelig sikker.

Dessuten hadde de lett panser i valdres også...

Men det var banen du var intresert i... Skal sjekke bøkene mine med bilder fra krigen. Det virker kjent...

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Panzer View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 14 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Panzer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2005 at 03:09

Vognen på bilde er en PzKpFw II c. Denne type vogn var i kamp alle steder tyskerne sendte panzer. Alle kompaniene var oppsatt med både pz I A , I B og II c.

Jeg vurderte Gulsvik i HGallingdal som et alternativ, men merkinger på vognen er fra et kompani som ikke ble sent opp igjennom Hallingdal. Jeg gjettet at bildet ble tatt nærmere trondheim, og sjekket nylig et innlegg jeg skrev på "postvogna" og der mente flere at det var broen over Orkla. Altså stemte min teori og merkingen på vognen.

Hval slags prosjekt jobber du med? Høres interesant ut. Jeg driver research for bok om Panzer Abteliung z.b.V 40 under feltoget i Norge.

Send meg gjerne en mail. PanzerAbteilungZBV40@koldbrann.net

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,055 seconds.