MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva kommer NMJ med av "nyheter" i 2015 ??
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva kommer NMJ med av "nyheter" i 2015 ??

 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>
Author
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 februar 2015 at 16:51
No vet jeg hva det kan være bak ??? til NMJ.
Siden det er bilde av bare en AC og en DC, så er det sikker ikke noen flere varianter..

NMJ Topline ?, AC = en Topline katalog for de som "bare" liker AC lok og vogner             

NMJ Topline ?, DC = en Topline katalog for de som "bare" liker DC lok og vogner             

NMJ Katalog 2015 - Superline, Topline, Skyline = den store som har kommet, er til oss som ikke er så nøye på det                

Edited by Tåge - 04 februar 2015 at 18:01
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2015 at 16:31
Den store nyheten fra NMJ i AC og DC lar vente på seg.


Edited by Skiftetraktor - 07 mars 2015 at 16:31
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2015 at 21:58
m

Edited by pkonc - 09 mars 2015 at 00:51
Back to Top
icefighter35 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 06 november 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 144
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote icefighter35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2015 at 02:54
...nå som jeg nesten trodde at det var et gjennombrudd her Cry
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2015 at 09:26
Dere er da så utålmodige. Det er lovet en nyhet i 2015. I dag er det 8. mars. De har ti måneder på seg. Ingen er holdt for narr her. Det kommer når det kommer. Finn på noe annet i mellomtiden.
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2015 at 15:05
Om litt skal vel NMJ sette i drift den nye nettsiden de har jobbet med, spent på hvordan den blir. Mon tro om det blir presentert en Topline nyhet i forbindelse med dette???
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2015 at 20:46
Tja, er det BM 71 som var nyheten i år, eller venter vi fremdeles i spenning de siste dagene Smile

BM 71 var vel nyhet for noen år siden, men den kommer jo i 3 utgaver ser jeg, så det kan jo hende at det er den "Edvard Munch"  utgaven som er nyheten (i år).


Edited by Tåge - 10 desember 2015 at 20:47
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2015 at 16:34
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Tja, er det BM 71 som var nyheten i år, eller venter vi fremdeles i spenning de siste dagene Smile

BM 71 var vel nyhet for noen år siden, men den kommer jo i 3 utgaver ser jeg, så det kan jo hende at det er den "Edvard Munch"  utgaven som er nyheten (i år).

Type 71, nyhet som er annonsert Wink Trur ikke det blir mer spennede enn det Clap
A matter of life and death
Back to Top
icefighter35 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 06 november 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 144
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote icefighter35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2015 at 17:01
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Tja, er det BM 71 som var nyheten i år, eller venter vi fremdeles i spenning de siste dagene Smile

BM 71 var vel nyhet for noen år siden, men den kommer jo i 3 utgaver ser jeg, så det kan jo hende at det er den "Edvard Munch"  utgaven som er nyheten (i år).

Type 71, nyhet som er annonsert Wink Trur ikke det blir mer spennede enn det Clap



Er jo ikke 31. desember enda, men hadde jeg vært Finn ville jeg ha fortet meg å annonsere di2, før andre rapper salget hans,det blir vel mest historisk riktig.


Edited by icefighter35 - 11 desember 2015 at 17:01
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2015 at 18:28
Originally posted by icefighter35 icefighter35 wrote:



Er jo ikke 31. desember enda, men hadde jeg vært Finn ville jeg ha fortet meg å annonsere di2, før andre rapper salget hans,det blir vel mest historisk riktig.



Om jeg hadde vært Finn ville jeg ikke vært akkurat skrekkslagen over de Di2 iniativene som svirrer rundt her på forumet...
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2015 at 18:43
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

 
Om jeg hadde vært Finn ville jeg ikke vært akkurat skrekkslagen over de Di2 iniativene som svirrer rundt her på forumet...

LOL
Modellhilsen

Claes
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2015 at 18:47
Sikter du til min marklinutgave? Det er nå gøy å tegne da de da og få riktig.
HJM.models
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2015 at 22:57
NMJ kan vel bare lage noen nye serier av Di2'en de hadde for noen år siden.
Byggesettet fra NMJ var i hvittmetall og etter min mening langt mye bedre enn det som er blitt presentert her den siste tiden.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2015 at 23:20
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

NMJ kan vel bare lage noen nye serier av Di2'en de hadde for noen år siden.
Byggesettet fra NMJ var i hvittmetall og etter min mening langt mye bedre enn det som er blitt presentert her den siste tiden.


Ikke vær for sikker - jeg sitter inne med mye info som jeg har tausetsplikt for. Vinduer blir det også på denne og messing. Mer kan jeg ikke si. Det er ikke jeg som skal gjøre den for jeg er bare tegneren hans.

Edited by HJM.models - 11 desember 2015 at 23:23
HJM.models
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2015 at 23:43
Nå handler vel denne tråden om hva NMJ kan komme med av nyheter.
Og ikke hva en utvandret nordmann tegner hjemme på kjøkkenbenken i Nederland ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 desember 2015 at 00:09
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Nå handler vel denne tråden om hva NMJ kan komme med av nyheter.
Og ikke hva en utvandret nordmann tegner hjemme på kjøkkenbenken i Nederland ...


Har du hørt om folkeskikk og høflighet? Det tror ikke jeg.
HJM.models
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 10:47
Hmmm - når ble det "dårlig folkeskikk" og "manglende høflighet" å opplyse om realiteter?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 11:03
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Originally posted by icefighter35 icefighter35 wrote:



Er jo ikke 31. desember enda, men hadde jeg vært Finn ville jeg ha fortet meg å annonsere di2, før andre rapper salget hans,det blir vel mest historisk riktig.



Om jeg hadde vært Finn ville jeg ikke vært akkurat skrekkslagen over de Di2 iniativene som svirrer rundt her på forumet...


Nå var det jo Håvard som dro "den utvandrede" inn i tråden.
Rett skal tross alt være rett.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 13:58
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Nå var det jo Håvard som dro "den utvandrede" inn i tråden.
Rett skal tross alt være rett.

Det er riktig, men det var "den utvandrede" som ble fornærmet fordi noen ytret noe som kan oppfattes som kritikk av prosjektet hans.
Det ser vi jo hele tiden. Alt skal bli så fantastisk flott, med perfekt modelltrohet og førsteklasses kvalitet. Foreløpig har vi ikke sett annet enn noen halvferdige prøver, og vi får stadig hint om en mystisk produsent som visstnok skal være samarbeidpartner. Og hver gang noen ytrer noe som kan oppfattes som kritisk blir "den utvandrede" sur...

Edited by H. Lindholm - 13 desember 2015 at 13:58
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 14:07
Originally posted by H. Lindholm H. Lindholm wrote:

og vi får stadig hint om en mystisk produsent som visstnok skal være samarbeidpartner. Og hver gang noen ytrer noe som kan oppfattes som kritisk blir "den utvandrede" sur...


Tja.. denne "samarbeidspartneren" ble jo nettopp i en annen tråd avslørt til å være Scandinavien miniatures. Helge har riktignok endret innlegget sitt kort tid etter publisering slik at det ikke står nevnt direkte som det gjorde i den opprinnelige teksten han skrev.

Sikkert endret pga taushetsplikten....
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 16:11
Originally posted by H. Lindholm H. Lindholm wrote:

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Nå var det jo Håvard som dro "den utvandrede" inn i tråden.
Rett skal tross alt være rett.

Det er riktig, men det var "den utvandrede" som ble fornærmet fordi noen ytret noe som kan oppfattes som kritikk av prosjektet hans.
Det ser vi jo hele tiden. Alt skal bli så fantastisk flott, med perfekt modelltrohet og førsteklasses kvalitet. Foreløpig har vi ikke sett annet enn noen halvferdige prøver, og vi får stadig hint om en mystisk produsent som visstnok skal være samarbeidpartner. Og hver gang noen ytrer noe som kan oppfattes som kritisk blir "den utvandrede" sur...


Nå burde det ikke komme som noen overraskelse at den utvandrede reagerer. Det har vi sett et utall ganger. Derfor burde det være unødvendig for presumptivt voksne mennesker å bevisst provosere i en tråd som omhandler andres eventuelle nyheter.

Er nå min beskjedne mening.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 17:02
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Nå burde det ikke komme som noen overraskelse at den utvandrede reagerer. Det har vi sett et utall ganger. Derfor burde det være unødvendig for presumptivt voksne mennesker å bevisst provosere i en tråd som omhandler andres eventuelle nyheter.

Er nå min beskjedne mening.

Ja, det er kanskje unødvendig. På den annen side er det kanskje kombinasjonen av hemningsløst skryt av noe som bare med veldig god vilje kan kalles et halvferdig og uprøvet produkt kombinert med utallige sure reaksjoner på det minste snev av kritikk som gjør at noen til slutt blir dyktig lei og ikke klarer å holde seg.
KjellAn's kommentar kan kanskje kalles unødvendig, og den inneholdt et aldri så lite stikk til "den utvandrede". Men hvis man skal skjære bort absolutt alt i dette forumet som kan kalles "unødvendig", så blir ganske mye borte.
Dessuten synes jeg det blir mildt sagt patetisk når den "forurettede" trekker "folkeskikk og høflighet"-kortet i tide og utide. I dette tilfellet var det i høyeste grad i utide. KjellAn's innlegg manglet verken folkeskikk eller høflighet, selv om det inneholdt en viss kritikk. Folkeskikk og høflighet er nemlig ikke nødvendigvis ensbetydende med at man er enig i ett og alt.
Jeg har kjent KjellAn personlig i over 30 år, og slik jeg kjenner ham har han absolutt både folkeskikk og høflighet - mer enn de fleste andre. Men han har også sine meninger, og de pleier han å fremføre på en ordentlig måte. Det gjorde han også i dette tilfellet, og han refererte eller ikke til eller siterte noe bestemt innlegg. Siden alle innlegg i dette forumet kommer kronologisk uten noen visuell svarstruktur oppfattet jeg hans innlegg som en generell kommentar, selv om personen som hadde skrevet det umiddelbart ovenstående innlegget ble sur.

- Og dette er mine beskjedne meninger....
Back to Top
Nedernoor View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 28 februar 2013
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nedernoor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 17:35
Kanskje på tide med en 2016-tråd, karer? Hm?
Trains, planes and automobiles. Not necessarily in that order...
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 17:36
Det er ikke alltid lett å forstå denne karen. Kanskje det er best å holde seg unna trådene han skriver i.
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 17:50
Ja, og det gjør jeg da generelt også. Det er din skyld at jeg gikk i fella denne gangen.....
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 19:26
Og der kom siste nyhetsbrevet fra NMJ. Spørsmålstegnene i katalogen var altså bare en bløff. 
Back to Top
Nedernoor View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 28 februar 2013
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nedernoor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 20:19
Da utgår jo forslaget mitt med høye kneløft...
Trains, planes and automobiles. Not necessarily in that order...
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2015 at 22:55
Karer, er det ikke russervogna som er den skjulte nyheten? Den kommer jo i to varianter og ble presentert etter Nürnbergmessa. 
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2015 at 01:03
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Karer, er det ikke russervogna som er den skjulte nyheten? Den kommer jo i to varianter og ble presentert etter Nürnbergmessa. 


Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2015 at 01:07
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Og der kom siste nyhetsbrevet fra NMJ. Spørsmålstegnene i katalogen var altså bare en bløff. 


Les nyhetsbrevet en gang til Laurenz, også sammenlign med siste katalog fra NMJ
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.