MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weathering
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weathering

 Post Reply Post Reply
Author
royter View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 20 desember 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote royter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Weathering
    Posted: 23 desember 2014 at 22:18
Hallo godtfolk!

Dette er min første post på dette forumet! Har en seriøs plan om å ta opp igjen min barndomshobby. Er pr. nå på bar bakke, med ingenting av utstyr. Investeringene kommer nok fortløpende utover... Jeg har imidlertid bestemt meg for å teste ut denne "weathering" effekten, men går litt vill i jungelen av komponenter til dette. Har Airbrush, men tenker å prøve litt med diverse Acryl farger tli rustblanding og annen aldringstriks....!?

Jeg er av typen som vil ha alle komponenter inne, før jeg starter med testing. Har noen Tamiya farger fra annet prosjekt. Er det noen konkrete anbefalinger for valg av farger, klarlakk, matt klarlakk!? Hva er egentlig prosessen?

Takker for tilbakemeldinger.
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2014 at 16:09
Velkommen!
Du har mye bra og morsomt foran deg i denne hobbyen 😀
Når det gjelder airbrush er jeg like fersk som deg men har oppdaget hvilke oppkomme av demo og hvordan gjøre det videoer på Youyube! Ta en sjekk å se hva du finner.

God jul!
Mvh
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
royter View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 20 desember 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote royter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 desember 2014 at 22:05
Originally posted by Arne Lie Arne Lie wrote:

Velkommen!
Du har mye bra og morsomt foran deg i denne hobbyen 😀

Takk for det! Har et inntrykk av at det kan dra ut i tid dette LOL Men det er vel det som er noe av hensikten og morroa.... Har ikke så stor plass til et anlegg, men har forstått at det er mange fleksible løsninger å få tak i..
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,070 seconds.