MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Di6 fra Hobbytrade
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Di6 fra Hobbytrade

 Post Reply Post Reply
Author
1-Sporet View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 22 juli 2005
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 1-Sporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Di6 fra Hobbytrade
    Posted: 08 september 2005 at 10:03

I følge Hobbytrade http://www.hobbytrade.dk/dk/produkter/lokomotiver/di6/di6.sh tml

skal Di 6 komme til vinteren i samme prisleie som Di4. Er det noen som har hørt om forhåndsbestilling og kvalitet o.l.?

 

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2005 at 11:32

Pokker da!  Dette blir dyrt!

Men man får jo håpe at det blir bra da. Veldig fornøyd med min Di4, så det kan nok bli en Di6 også....

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2005 at 15:29

Det blir dyrt hvis man skal ha alle varianter

Men jeg kommer til å nøye meg med de 2 nsb lokene Så håper jeg de selger like bra som Di4, slik at det kommer en 3 variant

Har 3 lok og det er ikke noe å si på kvaliten. Er like bra som det andre man finner på markedet.  Ingen av Di6 lokene er helt like, men de er bare nagleretellere som ser alikvell 



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2005 at 16:08

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Ingen av Di6 lokene er helt like, men de er bare nagleretellere som ser alikvell 

Jeg som trodde Di6 var så kort tid her i landet at alle så ut som når de kom ut av samlebåndet da... Hva er egentlig synlig av forskjeller på de forskjellige Di6 lok"ene utvendig?

Eirik

Back to Top
Steen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2005 at 23:21

Hei Alle

DI6"eren vil være tilgjengelig hos alle forhandlere - bare ta kontakt til din lokale forhandler - hos ham kan du legge inn din bestilling - i samme tråd som da du bestilte DI4.

med vennlig hilsen

Steen Lorenzen

 

Steen Lorenzen
Modelltog AC skandinavia H0
http://www.modelltog.com
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 september 2005 at 23:36
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Ingen av Di6 lokene er helt like, men de er bare nagleretellere som ser alikvell 

Jeg som trodde Di6 var så kort tid her i landet at alle så ut som når de kom ut av samlebåndet da... Hva er egentlig synlig av forskjeller på de forskjellige Di6 lok"ene utvendig?

Eirik

 

Takoppbygningen på den første 6"er er forskjell fra resten. Men jeg vet ikke hvor store forskjeller det er på 6"ern som brant opp og ble bygget opp igjen.

 



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2005 at 09:40
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Ingen av Di6 lokene er helt like, men de er bare nagleretellere som ser alikvell 

 

Takoppbygningen på den første 6"er er forskjell fra resten. Men jeg vet ikke hvor store forskjeller det er på 6"ern som brant opp og ble bygget opp igjen.

 

Du skrev at INGEN var like? 

 

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2005 at 15:22
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Ingen av Di6 lokene er helt like, men de er bare nagleretellere som ser alikvell 

 

Takoppbygningen på den første 6"er er forskjell fra resten. Men jeg vet ikke hvor store forskjeller det er på 6"ern som brant opp og ble bygget opp igjen.

 

Du skrev at INGEN var like? 

 

 

Skrev at den første loket (671) hadde andre detaljer på taket ved leveransen, noe de andre ikke hadde.

A matter of life and death
Back to Top
1-Sporet View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 22 juli 2005
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 1-Sporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 september 2005 at 15:30

Nå er dere inne på små detaljer. http://forsk.njk.no/rmdb/mdb.php?eid=390 Ser dere nærmere på teksten på bilde er det ulike varianter av Di6. Det viktigste er vel at modellen som fremstilles ligner mest mulig på orginalen, dog med hensyn til at vi snakker om noe som er 87 gang mindre enn virkeligheten med de kompromisser det innebærer.

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2005 at 11:03

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Skrev at den første loket (671) hadde andre detaljer på taket ved leveransen, noe de andre ikke hadde.

Nei Lars, du skrev klart og tydelig at ingen lok var like. Altså må alle være forskjellige da...

Eirik

Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2005 at 19:39
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Skrev at den første loket (671) hadde andre detaljer på taket ved leveransen, noe de andre ikke hadde.

Nei Lars, du skrev klart og tydelig at ingen lok var like. Altså må alle være forskjellige da...

Eirik

Selvfølgelig er ingen lok like.

De har jo forskjellige nummere

 

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2005 at 21:43
Originally posted by thomas snare thomas snare wrote:

Selvfølgelig er ingen lok like.

De har jo forskjellige nummere

Helt sikker?

 



Edited by J-I Hansen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2005 at 14:05
Originally posted by thomas snare thomas snare wrote:

Selvfølgelig er ingen lok like.

De har jo forskjellige nummere


Den der var faktisk så morsom at jeg nesten måtte le Thomas..

Problemet er at jeg ikke kjenner lok"ene og trodde det var nøyaktig like lok som var blitt bygget og levert. Når Lars hevder alle var forskjellige ble jeg derfor nysjerrig på hvorfor man har levert nye lok uten at et eneste var likt, men etter å ha sett Lars sitt siste svar hvor han bare påpeker en endring ved et lok, samt hans svar til J-I-Hansen hvor han jo tydelig deemonstrerer at han ikke skjønner hva han selv har skrevet er vel den foreløpige konklusjonen min:

Alle lok var like når de kom, men ett kan ha sett noe anderledes ut etter kort tid pga. uhell. Altså kan en produsent produsere hvilket loknr. han vil ut fra samme støpeform.

Eirik

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2005 at 00:13

Pokkern.. Hvorfor kommer det bare modeller av store lok? Nå er det snart på tide med noen skikkelige norske skiftetraktorer til en rimelig penge. Jeg foreslår Skd214, Skd220c eller skd224. Noen med avsindig mye penger her som kan bestille 1000 stykker fra Hobbytrade?

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2005 at 00:57

Du kan jo bestille 214 og 202 fra undertegnede.

Byggesett riktignok men...

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2005 at 09:26
skd220c herifra
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2005 at 16:12
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Pokkern.. Hvorfor kommer det bare modeller av store lok? Nå er det snart på tide med noen skikkelige norske skiftetraktorer til en rimelig penge. Jeg foreslår Skd214, Skd220c eller skd224. Noen med avsindig mye penger her som kan bestille 1000 stykker fra Hobbytrade?

Hva om Oslo Modelljernbanesenter (MC) setter i gang "løft i flokk", ettersom kontakten med Hobby-Trade virker god om dagen? Eller? 

Jeg vil gjerne ha en 224.

 

 

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2005 at 16:53
224 her også! Helst is CargoNet utførelse!

Edited by GeirC
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2005 at 21:16
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by thomas snare thomas snare wrote:

Selvfølgelig er ingen lok like.

De har jo forskjellige nummere


Den der var faktisk så morsom at jeg nesten måtte le Thomas..

Problemet er at jeg ikke kjenner lok"ene og trodde det var nøyaktig like lok som var blitt bygget og levert. Når Lars hevder alle var forskjellige ble jeg derfor nysjerrig på hvorfor man har levert nye lok uten at et eneste var likt, men etter å ha sett Lars sitt siste svar hvor han bare påpeker en endring ved et lok, samt hans svar til J-I-Hansen hvor han jo tydelig deemonstrerer at han ikke skjønner hva han selv har skrevet er vel den foreløpige konklusjonen min:

Alle lok var like når de kom, men ett kan ha sett noe anderledes ut etter kort tid pga. uhell. Altså kan en produsent produsere hvilket loknr. han vil ut fra samme støpeform.

Eirik

 

Jeg skjønner hva du sikter til Eirik. Jeg sa at et lok (671) ikke var like de øverige det ment som var til j-i men(ikke til d første innlegget) jeg burde ha rettet opp den føre svaret noe jeg ikke gjore der og da.

Di6.671(Me 26-07) ble levert med annet takoppbyging ved leveranse. De øvrige var like her. PÅ Me,ExDi6 nå displok(senere kjøpt opp av Vosshlok og utleid til Connex) er forskjellene utvendig støre enn de var mens de var i eie hos Nsb. Me26-07 (Di6.671) har fått den samme takoppbygningen som de øverige Me26 lokene. De fikk litera De 2700 etter at Vosshlok kjøpte opp lokene fra Simens.

Simens fikk lokene til å fungere. De driver vist opplæring av førere mellom Padborg i Danmark og Hamburg. Skal fra des 2005 settes inn i trafikk mellom Hamburg og Sylte som kjøres av Connex.



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2005 at 22:12

Originally posted by GeirC GeirC wrote:

224 her også! Helst is CargoNet utførelse!

224 i CargoNet design vil du nok ikke få oppleve, men 226 derimot...

Skd 226 går også i Halden i Euroshuttles farger, og SJ`s blå/orange (Z66) har gått i skiftinga i Narvik. Arlanda Express har også sin variant, så Z66/Skd 226 hadde nok vært en mer salgbar modell enn 224?

 

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2005 at 23:44
Oh.... 224 i NSB og 226 i CargoNet!!!!
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2005 at 01:40

Nå kommer den svenske z65 i modell, men dette er en helt annen skiftetaktor enn z66/skd226. Uannsett så skal jeco har 3750 svkr for z65.

Markedet er jo større nå som modellen brukes i Norge(z66). Men det er heller ikke så mye skiftelok å se andre hos andre  mj-produsenter heller. Kan det være fordi et linjelok selger mere? Og skiftetraktorer er en truet "dyreart" i skala 1/1.  Man får nøye seg med Di5 så lenge og Nmjs 2"er(for de som har råd)



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2005 at 22:07

Siste nytt om ex. Di6 er at alle 12 lokene er solgt av Siemens Dispolok via Vossloh til NOB (Nord - Ostsee - Bahn) og skal gå i trafikk mellom Hamburg og Sylt på Marschbahn. Noen lok er nå bygget om og andre står for tur hos Ostmecklenburgischen Bahnwerk GmBH (OMB) i Neustrelitz.

Lokene som nå heter DE2700 har ennå ikke en god nok pålitelighet til tross for alle utbedringer og ombygginger, så i avtalen heter det at Siemens må betale for forbedre innsatsstabiliteten. Lokene skal derfor prøves i 10000 garantikilometer i tog mellom Hamburg - Flensburg - Padborg frem til i desember i år.

Følgende ombygginger skal gjøres:

  • Nye display i førerhus.
  • Nye ladeluftkjølere.
  • Ombygging av togvarme fra 16 2/3 Hz til 19 Hz for å forbedre EMC følsomhet.
  • Nye monoblockhjul med ny styring for mitterste hjul i boggi som er 20 mm. sideforskyvbare.
  • Installasjon av vendetogstyring ZWS.
  • Tilbakebygging til max. hastighet 160 km/h (som betinger nye hjul)

Informasjonen er hentet fra EM 09/05

Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2005 at 23:38

Di6...the never ending story.....hadde det ikke vært lurest av Siemens å bare skrote disse i det stille...sånn for image sin del mener jeg

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.