Di6 fra Hobbytrade |
Post Reply |
Author | ||||
1-Sporet
Viderekommen Joined: 22 juli 2005 Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 september 2005 at 10:03 |
|||
I følge Hobbytrade http://www.hobbytrade.dk/dk/produkter/lokomotiver/di6/di6.sh tml skal Di 6 komme til vinteren i samme prisleie som Di4. Er det noen som har hørt om forhåndsbestilling og kvalitet o.l.?
|
||||
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Pokker da! Dette blir dyrt! Men man får jo håpe at det blir bra da. Veldig fornøyd med min Di4, så det kan nok bli en Di6 også.... |
||||
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
||||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Det blir dyrt hvis man skal ha alle varianter Men jeg kommer til å nøye meg med de 2 nsb lokene Så håper jeg de selger like bra som Di4, slik at det kommer en 3 variant Har 3 lok og det er ikke noe å si på kvaliten. Er like bra som det andre man finner på markedet. Ingen av Di6 lokene er helt like, men de er bare nagleretellere som ser alikvell Edited by Wickerman |
||||
A matter of life and death
|
||||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Jeg som trodde Di6 var så kort tid her i landet at alle så ut som når de kom ut av samlebåndet da... Hva er egentlig synlig av forskjeller på de forskjellige Di6 lok"ene utvendig? Eirik |
||||
Steen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hei Alle DI6"eren vil være tilgjengelig hos alle forhandlere - bare ta kontakt til din lokale forhandler - hos ham kan du legge inn din bestilling - i samme tråd som da du bestilte DI4. med vennlig hilsen Steen Lorenzen
|
||||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Takoppbygningen på den første 6"er er forskjell fra resten. Men jeg vet ikke hvor store forskjeller det er på 6"ern som brant opp og ble bygget opp igjen.
Edited by Wickerman |
||||
A matter of life and death
|
||||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Du skrev at INGEN var like?
|
||||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Skrev at den første loket (671) hadde andre detaljer på taket ved leveransen, noe de andre ikke hadde. |
||||
A matter of life and death
|
||||
1-Sporet
Viderekommen Joined: 22 juli 2005 Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Nå er dere inne på små detaljer. http://forsk.njk.no/rmdb/mdb.php?eid=390 Ser dere nærmere på teksten på bilde er det ulike varianter av Di6. Det viktigste er vel at modellen som fremstilles ligner mest mulig på orginalen, dog med hensyn til at vi snakker om noe som er 87 gang mindre enn virkeligheten med de kompromisser det innebærer. |
||||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Nei Lars, du skrev klart og tydelig at ingen lok var like. Altså må alle være forskjellige da... Eirik |
||||
thomas snare
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Selvfølgelig er ingen lok like. De har jo forskjellige nummere
|
||||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Helt sikker?
Edited by J-I Hansen |
||||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Den der var faktisk så morsom at jeg nesten måtte le Thomas.. Problemet er at jeg ikke kjenner lok"ene og trodde det var nøyaktig like lok som var blitt bygget og levert. Når Lars hevder alle var forskjellige ble jeg derfor nysjerrig på hvorfor man har levert nye lok uten at et eneste var likt, men etter å ha sett Lars sitt siste svar hvor han bare påpeker en endring ved et lok, samt hans svar til J-I-Hansen hvor han jo tydelig deemonstrerer at han ikke skjønner hva han selv har skrevet er vel den foreløpige konklusjonen min: Eirik |
||||
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Pokkern.. Hvorfor kommer det bare modeller av store lok? Nå er det snart på tide med noen skikkelige norske skiftetraktorer til en rimelig penge. Jeg foreslår Skd214, Skd220c eller skd224. Noen med avsindig mye penger her som kan bestille 1000 stykker fra Hobbytrade? |
||||
thomas snare
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Du kan jo bestille 214 og 202 fra undertegnede. Byggesett riktignok men... |
||||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
skd220c herifra
|
||||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Hva om Oslo Modelljernbanesenter (MC) setter i gang "løft i flokk", ettersom kontakten med Hobby-Trade virker god om dagen? Eller? Jeg vil gjerne ha en 224.
|
||||
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
224 her også! Helst is CargoNet utførelse!
Edited by GeirC |
||||
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
||||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Jeg skjønner hva du sikter til Eirik. Jeg sa at et lok (671) ikke var like de øverige det ment som var til j-i men(ikke til d første innlegget) jeg burde ha rettet opp den føre svaret noe jeg ikke gjore der og da. Di6.671(Me 26-07) ble levert med annet takoppbyging ved leveranse. De øvrige var like her. PÅ Me,ExDi6 nå displok(senere kjøpt opp av Vosshlok og utleid til Connex) er forskjellene utvendig støre enn de var mens de var i eie hos Nsb. Me26-07 (Di6.671) har fått den samme takoppbygningen som de øverige Me26 lokene. De fikk litera De 2700 etter at Vosshlok kjøpte opp lokene fra Simens. Simens fikk lokene til å fungere. De driver vist opplæring av førere mellom Padborg i Danmark og Hamburg. Skal fra des 2005 settes inn i trafikk mellom Hamburg og Sylte som kjøres av Connex. Edited by Wickerman |
||||
A matter of life and death
|
||||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
224 i CargoNet design vil du nok ikke få oppleve, men 226 derimot... Skd 226 går også i Halden i Euroshuttles farger, og SJ`s blå/orange (Z66) har gått i skiftinga i Narvik. Arlanda Express har også sin variant, så Z66/Skd 226 hadde nok vært en mer salgbar modell enn 224?
|
||||
GeirC
Medlem i MJF Joined: 14 juli 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 250 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Oh.... 224 i NSB og 226 i CargoNet!!!!
|
||||
Geir C - "I"m on a roll people!"
|
||||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Nå kommer den svenske z65 i modell, men dette er en helt annen skiftetaktor enn z66/skd226. Uannsett så skal jeco har 3750 svkr for z65. Markedet er jo større nå som modellen brukes i Norge(z66). Men det er heller ikke så mye skiftelok å se andre hos andre mj-produsenter heller. Kan det være fordi et linjelok selger mere? Og skiftetraktorer er en truet "dyreart" i skala 1/1. Man får nøye seg med Di5 så lenge og Nmjs 2"er(for de som har råd) Edited by Wickerman |
||||
A matter of life and death
|
||||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Siste nytt om ex. Di6 er at alle 12 lokene er solgt av Siemens Dispolok via Vossloh til NOB (Nord - Ostsee - Bahn) og skal gå i trafikk mellom Hamburg og Sylt på Marschbahn. Noen lok er nå bygget om og andre står for tur hos Ostmecklenburgischen Bahnwerk GmBH (OMB) i Neustrelitz. Lokene som nå heter DE2700 har ennå ikke en god nok pålitelighet til tross for alle utbedringer og ombygginger, så i avtalen heter det at Siemens må betale for forbedre innsatsstabiliteten. Lokene skal derfor prøves i 10000 garantikilometer i tog mellom Hamburg - Flensburg - Padborg frem til i desember i år. Følgende ombygginger skal gjøres:
Informasjonen er hentet fra EM 09/05 |
||||
ROBEL
MjF-styremedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 277 |
Post Options
Thanks(0)
|
|||
Di6...the never ending story.....hadde det ikke vært lurest av Siemens å bare skrote disse i det stille...sånn for image sin del mener jeg Roger Abel |
||||
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
|
||||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |