MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Slik legger du til bilder
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Slik legger du til bilder

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2017 at 13:14
Mine bildefiler inneholder i alle fall aldri verken spesialtegn eller mellomrom, bare alminnelige bokstaver (aldri æ, ø eller å i bildefiler), tall og i noen tilfeller bindestrek. Det mest "spesielle" er dermed bindestreken, men det har gått greit før og går greit alle andre steder.
Som nevnt tidligere i tråden har jeg opplevd at et bilde som ikke lot seg laste opp den ene dagen lot seg laste opp uten problemer dagen etter uten at det var gjort noen endringer, det var akkurat samme fil. 
Back to Top
akselstog View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 12 august 2017
Location: Norge
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote akselstog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2017 at 11:46
Hmmm Smile
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2017 at 22:41
Nå virker ikke bildeopplastingen igjen.
Får meldingen Feil ved opplasting av filen!!.
Filen er slettet av sikkerhetsmessige grunner da den kan inneholde kode som er skadelig for forumet.
Back to Top
PB57 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 25 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PB57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2017 at 10:39
Fungerer nå uten problemer.
Hilsen Petter

medlem nr:0535
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 september 2017 at 21:03
Komponenten virker hele tiden, men kan være litt kresen på hva den aksepterer.

Det kan virke som om at det er en fellesnevner når det oppstår slike feilmeldinger. Jeg tester selv jevnlig å laste opp og får aldri feil, men antar at komponenten er kresen på hvor filen kommer fra, dvs om den er behandlet i et program og har fått noen spesielle parametere som kan virke skadelig. Selv har jeg andre steder opplevd at bilder fra Facebook ikke blir akseptert.

Kan du sende meg bildet til leder (krøllalfa) mjf (punktum) no? Da kan jeg sjekke loggene mens det forsøkes lastet opp.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2017 at 11:43
Jeg forsøkte nå å laste opp bildene som jeg fikk tilsendt fra jonsto i tråden "Eldre modeller".
 
Det første og fjerde bildet i innlegget gikk greit å laste opp. De andre bildene fikk samme feilmelding som tidligere ("Filen slettet av sikkerhetsmessige grunner osv").
Jeg forsøkte da å vise bildene i vanlig fotovisning, ta en skjermdump og deretter behandle skjermdumpene som helt nye bilder for ikke å trekke med noe som helst av gammel informasjon som måtte ligge i bildefilene. De ble også avvist.
Som siste forsøk prøvde jeg å dele bilde nr. 2 i to deler (en øvre og nedre del), og da lot de seg laste opp. Disse ligger nå som 2. og 3. bilde i tråden. Det siste bildet beskar jeg slik at det ble mye lavere, da lot det seg også laste opp.
Jeg fikk da en mistanke om at det var bildenes høyde som skapte problemet, siden det gikk greit når de ble delt horisontalt (i praksis sterkt beskåret i høyden).
De to bildene som ikke lot seg laste opp først tok jeg derfor og forminsket til 250px høyde, og da lot de seg laste opp her i dette innlegget (de to nedenfor).
 
For meg ser det ut til at det er et eller annet med størrelsen på bildet (antall pixler) i høyde/bredde som skaper problemer. De bildene jeg lastet opp i tråden "Eldre modeller" var alle 999px brede, men når de hadde "normale" proporsjoner ble de avvist. Når de ble gjort betydelig lavere (under 300px høye, men fortsatt 999px brede) ble de akseptert. Når bildene med "normale" proporsjoner (de som først ble avvist) ble forminsket til under 300px høyde, da ble også de akseptert.
 
Det er også et eller annet rart med innstilling av bildestørrelser ved innsetting i innlegg. Store bilder blir forminsket til max 1000px bredde. Man kan velge størrelser, men bare opp til 999px. Noen ganger kan man få vist bilder som er større ved å slette tallene i størrelsesboksene, men ikke alltid.
 
 
 
Back to Top
webmaster View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 05 desember 2010
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote webmaster Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 oktober 2017 at 19:00
Tester igjen etter varsel om feilmelding.
Ser bra ut. Dette bildet var 3000 pixeler bredt.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2018 at 19:24
Hei.
Jeg har stadig problemer med opplasting av bilder.
Problemet er helt tilfeldig, noen ganger går det på fjerde forsøk andre ganger på første. Skjer også at det ikke er mulig å laste opp et bilde. Dette er uansett størrelse, komprimering eller filtype.

Jeg skjønner godt hvor vanskelig og tidkrevende det er å drive et forum, men må dessverre si at hvis dette ikke løser seg med det første kommer jeg nok til å slutte å poste på forumet og bare bruke facebook til å fortelle hva jeg driver med.

Trist, synes vi bør ha et aktivt forum, men det nytter ikke når det er et slik problem som dette.


Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2018 at 12:02
Testing...
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2018 at 12:12
Testing2
Nå har jeg forsøkt mange ganger å laste opp et bilde tatt med Samsung Galaxy 6 uten å lykkes. 
Så prøvde jeg dette som er tatt med Sony HX9V og da kom det inn med en gang. Ingen av bildene er behandlet før opplasting.
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2018 at 17:30
I dag fikk jeg lastet opp bilder i CS3-tråden min. Det er noe muffens Shocked 
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 januar 2018 at 21:32
takk for at du melder inn saker når du opplever dem. Utfordringen er først og fremst at vi er for få som jobber med løsningene, og at vi har mange oppgaver utover dette. Å finne en slik feil er svært tidkrevende. Vi benytter en tredjepartsløsning for å skalere bilder, og det er lite logger å hente ut.
Utfordringen min i hvert fall er at hver gang jeg tester, fungerer dette.

Jeg mistenker at det kan ha en sammenheng med hastighet og aktiviteten på serveren. Skal vi melde feil til produsenten, må vi ha konkrete eksempler og skjermdumper, logger etc. noe jeg ikke har fått til i og med at det alltid fungerer.

Hvis noen har erfaring med klassisk ASP og Windows Server ønskes kompetansen svært velkommen.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2020 at 22:21
I forbindelse med opplasting av bilder til min "Sommerprosjekt-tråd" har jeg funnet ut følgende:
  • Opplastingen av bilder er mildest talt ustabil, som beskrevet ovenfor i denne tråden. Jeg har fått flere varianter av feilmeldingene som er angitt, og har gitt opp i perioder.
  • Når jeg prøver igjen en annen dag kan det gå fint for noen bilder, men ikke andre.
  • Det kan virke som systemet er følsomt for informasjon lagt i .jpg-filene av programmet som lagrer de. I mitt tilfelle fungerer ikke filene rett fra iPhone eller Canon kompaktkamera.
  • Jeg har også forsøkt å lagre bilde igjen fra Windows sitt "Bilder"-program. Det fungerer dårlig.
  • Hvis jeg derimot tar filen inn i Adobe Photoshop Elements, og lagrer den derfra under nytt navn, går den rett inn!
  • I noen få tilfeller får jeg feilmelding også da, men etter å ha gjort en liten endring på bildet (crop, størrelse, e.l.) og lagret igjen under nytt navn, så går det bra...
Fiklete, JA. Men det er mulig...Embarrassed

Hilsen Halvor
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.