MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Decal katalog RMS
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Decal katalog RMS

 Post Reply Post Reply
Author
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Decal katalog RMS
    Posted: 02 november 2014 at 20:37
Nå har vi i Romerike Modell Service fått laget en
katalog over våre decaler: uploads/64/Katalog_RMS.pdf 
Mvh
 
RMS
 


Edited by Svein - 02 november 2014 at 21:00
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2014 at 21:01
Det er fint at dere kommer med en oversikt over deres utvalg av dekaler, skal jeg være pirkete så kunne det vært interessant med nummer oversikt på de ulike dekalene.
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2014 at 21:09
Da de fleste decal pakkene inneholder ca, 8-10 nummere, så da blir det litt trangt med dette på etiketten, da f.eks vognnummere har lange sifre blir det mye tekst.
 
Som sagt så inneholder de fleste pakkene 8-10 nye lok eller vognnummere.
 
Det er noen unntak, sånn som SKD 211, rotor, skd 215, slike modeller det var bare noen få av.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2014 at 23:21

Når man først distribuerer en katalog på PDF-format, så kunne man gjerne vist selve dekalene, mot en bakgrunn som gir kontrast. Det er ikke bare selve lok- og vognnummerne som er interessante, men hvilke påskrifter dekalene faktisk inneholder. Dette fordi de ofte (som oftest?) ikke er komplette. 

F.eks. inneholdt dekalene for Gbkls som jeg kjøpte av RMS på en messe, kun vognnummer-delen, men ikke "tabellen" over tillatt last etc., selv om bildet viser begge deler. Dekalene holder derfor ikke om man ønsker å merke om en G4 til nyere litrering.

For et par år siden kjøpte jeg også noen dekaler for El.14 hos Electrade. Disse hadde loknr., NSB-emblemer og muligens striper, men ikke slikt som fabrikkskilt. Skal man lakkere om en modell, må man derfor passe på å maskere slikt.

Såvidt jeg husker, inneholder damplok-dekalene som oftest bare noen loknummer og ikke noe mer. Disse gir etter mitt syn temmelig lite valuta for pengene, siden de koster det samme som mye større dekalark for vogner og andre lok. Kanskje kan man fikse de ønskede loknummerne fra rester av andre dekaler.

Derfor synes jeg det er viktig å se hva dekalene faktisk inneholder før jeg evt. kjøper.

Back to Top
Svein View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 november 2014 at 06:08
Skjønner poenget dit, da de fleste decalene er beregnet for ferdigmodeller fra fabrikantene slik at man skal bare bytte nummerne, selvfølgelig burde det stått skrevet i katalogen.
Selvfølgelig er noen decaler komplette beregnet på byggesett.
 
Feil fra vår side.
 
Da de fleste av våre kunder kjøper ferdigmodeller og bare skal skifte nummerne har vi valgt denne løsningen.
 
 
 
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.