MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Faller Car System bane et alternativ
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Faller Car System bane et alternativ

 Post Reply Post Reply
Author
Rottenikken View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 oktober 2012
Location: Zambia
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rottenikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Faller Car System bane et alternativ
    Posted: 21 september 2014 at 22:47
Jeg har liten plass og lite penger så jeg tenkte Faller car systems av tre grunner: Det første er pga svingradiusen. Det andre er at de trenger bare 30 cm for å klatre en etasje (7cm høyt) og det tredje er prisen, spesielt da 160kr for ti meter kjøretråd i stedet for skinner. For en del år siden da jeg hadde plass og penger så hadde jeg en meget stor bane med avansert sporplan i tre etasjer. Den banen var 220x140cm. Nå bygger jeg en Faller Car system bane og den er 60x120 cm men mye mer avansert sporplan enn den store togbanen jeg hadde og bilbanen er også i tre etasjer. Svingradiusen går jo helt ned til 21cm for 180 grader. Faller Car System er et godt alternativ hvis man har liten plass men vil likevel ha det skikkelig.
Helge Myhre
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2014 at 00:01

Hva? En vantro på forumet vårt! En Idar Mo (*) for modell-hobbyen? Som om ikke bilen har fortrengt jernbanen nok i det virkelige liv, så skal den nå gjøre det i modelljernbaneverdenen? Her regner jeg med at du vil møte en unison fordømmelse fra hele MJ-miljøet, fra nagletellende FREMO-ister til fanatiske Märklinister. Og attpåtil poster du et innlegg om dette under "H0 2-skinne", når du skriver om kjøretøyer uten skinner!  Clown


Fotnote:

*: Idar Mo: Jernbanefiendtlig debattant i diverse leserinnlegg. Prøv å google <"Idar Mo" jernbane>.


Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2014 at 10:02
Ja, det skulle jo vært under kategorien Monorail ... Wink
Bjørn Egil
Back to Top
Rottenikken View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 oktober 2012
Location: Zambia
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rottenikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2015 at 00:47
uploads/1648/img_0097.pdf

Se denne banen som jeg bygger.
Helge Myhre
Back to Top
Rottenikken View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 oktober 2012
Location: Zambia
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rottenikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2015 at 00:50
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Hva? En vantro på forumet vårt! En Idar Mo (*) for modell-hobbyen? Som om ikke bilen har fortrengt jernbanen nok i det virkelige liv, så skal den nå gjøre det i modelljernbaneverdenen? Her regner jeg med at du vil møte en unison fordømmelse fra hele MJ-miljøet, fra nagletellende FREMO-ister til fanatiske Märklinister. Og attpåtil poster du et innlegg om dette under "H0 2-skinne", når du skriver om kjøretøyer uten skinner!  Clown


Fotnote:

*: Idar Mo: Jernbanefiendtlig debattant i diverse leserinnlegg. Prøv å google <"Idar Mo" jernbane>.



Syntes du at dette vanr en høflig måte å skrive på?
Helge Myhre
Back to Top
Rottenikken View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 oktober 2012
Location: Zambia
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rottenikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2015 at 00:55
er den banen her for bratt og skarp til n-skala?
Helge Myhre
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2015 at 21:45
Du har ikke vurdert smalsporet jernbane da, eller trikk, de kan vist ha krappe kurver + at du også kan lege inn Faller Car system der.

Vist du får til en liten strekning med det, så blir du sikkert tatt in i varmen igjen      ..

Edited by Tåge - 01 januar 2015 at 21:46
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,079 seconds.