MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ny oppfinnelse for støping av landskap.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ny oppfinnelse for støping av landskap.

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
TerjeB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 desember 2004
Location: Guinea
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TerjeB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2014 at 10:44
Originally posted by Rottenikken Rottenikken wrote:

Jeg maler forresten med asfaltmaling på dopapir. God ide, hva?


Hei, når du lager hvite fjell med sort asfaltmaling så fremstår det litt uklart hvilke type fjell du forsøker å skape?
TerjeB
Back to Top
Rottenikken View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 oktober 2012
Location: Zambia
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rottenikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2014 at 20:56
Egentlig ikke for jeg har på snøpulver og bygger vinter. Hva som er under snøen ser man ikke likevel. Jeg gjorde det samme med en bane jeg hadde noen år tilbake og den banen ble valgt ut blandt av redaksjonen for MJ-bladet til å være med i julenummeret. Jeg husker en overskrift de satte på et bilde: ekte eller modell? Det var det det stod. Så realistiske syntes de fjellene mine var. Jeg vant en pris på 7500kr med den banen i en konkurranse og jeg brukte da nettopp denne metoden til å skape fjell. Bildene viser ikke i nærheten ektheten med det fotoaparatet jeg har brukt.
Helge Myhre
Back to Top
TerjeB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 desember 2004
Location: Guinea
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TerjeB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2014 at 22:17
[QUOTE= Jeg husker en overskrift de satte på et bilde: ekte eller modell? Det var det det stod. Så realistiske syntes de fjellene mine var. Jeg vant en pris på 7500kr med den banen i en konkurranse og jeg brukte da nettopp denne metoden til å skape fjell.]


7500kr?, det var imponerende :o)
Var dette en Mj-konkurranse i Norge eller Zambia?


Edited by TerjeB - 12 oktober 2014 at 22:19
TerjeB
Back to Top
Rottenikken View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 oktober 2012
Location: Zambia
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rottenikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2014 at 23:39
En i Norge for ca 5-6 år siden.
Helge Myhre
Back to Top
Rottenikken View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 oktober 2012
Location: Zambia
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rottenikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 oktober 2014 at 23:44
Originally posted by TerjeB TerjeB wrote:

Originally posted by Rottenikken Rottenikken wrote:

Jeg maler forresten med asfaltmaling på dopapir. God ide, hva?


Hei, når du lager hvite fjell med sort asfaltmaling så fremstår det litt uklart hvilke type fjell du forsøker å skape?


Det er egentlig ikke asfaltmaling men samme farge kjøpt i en alt-mulig-butikk i byen. Den er ikke sort. Det er granittfarge. Kanskje jeg skulle kalle det granittmaling
Helge Myhre
Back to Top
Rottenikken View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 16 oktober 2012
Location: Zambia
Status: Offline
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Rottenikken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2014 at 01:06
uploads/1648/a.pdf





Og Faller bilen min kjorer etter sporet. Som dere sikkert skjonner sa er det bropillarer jeg bygger. I en av pilarene har jeg satt en stoppmagnet. Broen skal tjene som vendesloyfe. Her i Nederland som jeg bor far jeg fint tak i nye gatelykter for 2 euro og opp. Jeg fant en fin modell til 2 euro og skal ha en lyktestolpe med LED for hver 15 cm pa hele banen. 50 euro sa har jeg 25 lykter som en begynnelse - nye lykter med strom. folg med utviklingen. Strommen fores i ledninger inne i alle bropillarene sa ogsa broen jeg bygger far gatelykter.
Selv om jeg vant en pris med en bane 5-6 ar siden og er ekstremt talmodig med detaljer sa kaller jeg meg ikke proffesjonell. Jeg kaller meg bare talmodig.
Helge Myhre
Back to Top
TerjeB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 desember 2004
Location: Guinea
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TerjeB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2014 at 07:52
Originally posted by Rottenikken Rottenikken wrote:

En i Norge for ca 5-6 år siden.


Nå er nok ikke jeg den som følger best med på hva som skjer i MJ-Norge,
men at det har vært mulig å vinne 7500kr på å lage mj-landskap gjør meg så nysgjerrig at du faktisk må fortelle hvem som arrangerte denne konkurransen.
TerjeB
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.