Ombygging til NEM kobling |
Post Reply |
Author | |
trondk
Medlem i MJF Joined: 18 april 2013 Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 juli 2014 at 20:38 |
Hei
Jeg driver og skal bytte ut mine diverse koblinger til 1 standard. Jeg kommer til å bruke denne: http://www.togbutikken.no/webshop/shop1/product.asp?intProdID=983 På de fleste vognene mine er dette grei skuring men jeg har noen gamle vogner som jeg også ønsker å få utpå. Er det noen som vet om noen lure fremgangsmåter for å få vognene mine under her over til NEM Takker for tips. |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har selv bestilt noen knøttsmå NEM-kulisser fra Makette. De er i metall og leveres som byggesteiner. Maktet har 3 typer slike kulisser.
Disse må egne seg utmerket til ditt formål? Har ikke fått dem ennå,så jeg vet ikke om de må først produseres? Disse kulisser hadde jeg tenkt å bruke på NMJ Superline godsvogner som har en håpløs NEM-lomme originalt. De måler Ca. 9 mm. i firkant. Tror denne løsning er bedre enn Symoba-kulisser? Edited by Kjell H. - 02 juli 2014 at 15:21 |
|
trondk
Post Options
Thanks(0)
|
Kjell, takk for info.
Jeg har googlet meg frem til dette og antar det er noe sånt du mener? http://www.makette.de/makette/kkk.html
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg mener det er rett link.
Makette har 3 forskjellige kulisser som ser interessant ut, særlig de minste! Når jeg får dem skal jeg prøvemontere på en Superlinevogn og gi tilbakemelding om resultatet. Dette er de minste jeg har funnet på markedet og synes velegnet for små, korte godsvogner. Gamle Piko-vogner som de du har bilder av over, er sikkert egnet for slike kulisser også? Da vognbunnnen ikke er helt jamn, tror jeg det er best å feste dem med epoxylim men Makette-kulisser kan jo også festes med skruer. |
|
trondk
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk!
Spent på hva du tenker om dem når du har fått testet dem. |
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(1)
|
Symobas kulisser pleier å passe til det meste. Scandinavian Miniatures
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |