superline vs topline |
Post Reply |
Author | ||
icefighter35
Veteran Joined: 06 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 144 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 juni 2014 at 14:42 |
|
Noen som kunne tenke seg å poste noen bra bilder av el 11 i superline og topline side om side(eller model bilder av superline modellen for seg selv, da det kanskje ikke lurer seg inn noe topline i superline samlingene til folk)? Blir spennende å se hvordan di 3 blir, men det lar jo vente litt på seg.
|
||
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tilfeldigvis tok jeg et slikt bilde i Drammen Modelljernbaneklubb på torsdag: |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og hva er hva?
|
||
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Topline har "gjennomsiktige" speil... |
||
Damp
Nykommer Joined: 06 januar 2014 Status: Offline Points: 272 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Superline har etter mitt skjønn alt for store og grove nagler i frontvindusomrammingen. Den er p.g.a. messingen tyngre. Superline har mere gulrødt i stripene enn på Topline og hovedfarven har vel også mere rødt i seg. Topline-elveren er i det hele tatt så bra at jeg kan klare meg uten Superline. Særlig de uten gitter, og helst i gammeldesign grønn og rød. Bildet viser Superline gammeldesign til venstre og trolig en 11b til høyre. Gitrene blir for grove, både i Superline og Topline. Vel og merke etter min smak. Edited by Damp - 29 juni 2014 at 15:55 |
||
icefighter35
Veteran Joined: 06 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 144 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takker for raskt svar, hvordan er kjøreegenskapene i forhold foresten? Vinduene ser rimlig forvrengt ut på superline 11ern. Speilene kan jo males da , det må jo messing utgaven også hvis man ikke vil ha gullforgylt look..
|
||
Bjørn R Larsen
Post Options
Thanks(0)
|
|
En del av detaljene til Topline El11 bør males fordi de er støpt i plastmateriale som er gjennomskinnelig, som f.eks. speil og takisolatorer. Bremseslangene er altfor lange (se bilde over) og stikker lengre ut enn bufferplatene. Dette gir utfordringer dersom man f.eks. skal montere trådkobling.
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |