Xel målevogn |
Post Reply |
Author | ||
Damp
Nykommer Joined: 06 januar 2014 Status: Offline Points: 272 |
Post Options
Thanks(1)
Posted: 12 mai 2014 at 22:52 |
|
.
Edited by Damp - 13 mai 2014 at 13:07 |
||
Skiftetraktor
Veteran Joined: 07 februar 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Følger prosjektet med spenning, utrolig flott at dere legger ut slikt Er nybegynner på norsk MJ, men med fortid som elektromann må jeg innrømme å sikle litt på en vogn som denne. Stå på
|
||
Toftebanen
Medlem i MJF Joined: 30 august 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det byggesettet der kjøper jeg umiddelbart hvis det blir lagt ut til salg :-)
|
||
Jarle
|
||
Peedka1818
Viderekommen Joined: 05 desember 2010 Location: NORGE Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
peedka1818@gmail.com
Dette er noe flere av oss ønsker å se på sporet . Jeg melder meg på med ett stk. byggesett , om mulig . Beste hilsen PER EDVARD KARLSRUD , 2020 Skedsmokorset ( 63876243 ) På forhånd takk ! ! ! |
||
OKpek
|
||
Morten J.
Medlem i MJF Joined: 15 januar 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 21 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hadde kjøpt en så fort den hadde vert il salgs!
|
||
Skiftetraktor
Veteran Joined: 07 februar 2014 Location: Norge Status: Offline Points: 155 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Slutter meg til det, hadde også kjøpt en slik om det var mulig
|
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
hadde kjøpt jeg og! men hvofor er hovedinlegget endra tro?
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
Toftebanen
Medlem i MJF Joined: 30 august 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Satt og lurte på det samme? Prototype som ikke skulle offentliggjøres ennå kanskje, hvem vet?
|
||
Jarle
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Henning har i alle fall bilder av prototypen ute på NJK ennå.
Så bildene og info finnes her. Artig sak. |
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I følge Henning Rudlang på NJK forumet, så er det Skipsmodeller som skal produserer byggesettet, og det er nå bestemt at Norsk Modelljernbane skal distribuere det når tiden kommer.
Så da blir det nok en modell vi alle kan glede oss til :)
|
||
Mvh
||
Damp
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja dere skal nok slippe å vente i årevis på denne. |
||
Damp
Post Options
Thanks(0)
|
|
I følge Skipsmodeller blir ikke de siste messingdelene leverte fra England, men er allerede under produksjon i Kina. Dette er en leverandør som Skipsmodeller har svært god erfaring med og Finn Kåre Sørenes håper på at delene i beste fall skal komme til Norge i slutten av juli. Men man kan jo aldri vite sikkert. Straks delene er ankommet vil alt være klart for salg. Trolig gjennom NMJ, fordi de har både pantograf og kan muligens skaffe understell. Men dette er noe man vil komme tilbake til.
Modellen er nå prøvebygget av meg og er tidligere presentert på et annet tog-forum. På bildene mangler altså stiger, stigtrinn, gelender, dørhåndtak etc. Til dekaler valgte jeg et firma som produserer klistremerker. Det var de minste merkene de noen sinne har produsert. Resultatet ble rimelig bra, men står noe tilbake for vanndekaler. Sistnevnte er imidlertid vanskeligere å få til å sitte pent på ekte treverk, så det ble som det ble. Etter ønske fra Skipsmodeller bringer jeg bildene av vognen slik den foreløpig er: Edited by Damp - 26 juni 2014 at 01:04 |
||
Toftebanen
Post Options
Thanks(0)
|
|
Pent
|
||
Jarle
|
||
J-I Hansen
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 675 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hva sa forøvrig Finn Moe når du krevde at de skulle slutte å kreditere S. Næss i katalogen? |
||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Pen vogn!
Hvem er det som har produsert pantografen? |
||
Kleindorf
Medlem i MJF Joined: 20 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 125 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og jeg som stod over alt av Collector Model sitt materiell som ikke gikk i ordinære tog og har angret på det siden, får her en mulighet til å rette opp tidligere bommerter.
Denne noteres på Skal Ha-lista mi.
|
||
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
|
||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er NMJ som fikk laget denne pantografen til sine Bm67 og El10 modeller. De fikk laget noen ekstra som kommer godt med nå
Tar jeg ikke helt feil så tror jeg den ble laget av Entec i sin tid, men det kan kanskje andre bekrefte?
|
||
Mvh
||
Damp
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det har han ikke svart på. Sist jeg snakket med Knut takket han for at jeg gjorde ham oppmerksom på at vedkommende drev på fortsatt. Jeg regner med at NMJ tar dette til etterretning på alle måter. Edited by Damp - 26 juni 2014 at 14:43 |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |