MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Spørsmål angående styring
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Spørsmål angående styring

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2014 at 18:16
Hei takk for fyldig svar. Med tiden når lærer meg mere om tenker litt fremover vil dette lønne seg å kjøpe digitale signaler med engang nå slik at slipper eventuelt å bytte ut fra billige typen marklin til dyre slik at digitale er bakover kompatible funker på analogt men analogt ikke vil funke på digitalt i fremtiden ?



Edited by marklintog - 19 april 2014 at 11:34
Back to Top
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2014 at 11:34
Har nok landet på at kommer til velge vanlige kontrollpult bokser å koble signalene og penser til.
Hva burde brukes (anbefales) av kontrollpult bokser siden finnes jo flere modeller fra marklin f.eks. Blå type (ma70729), hvit type med lysdioder (ma72710), noen hvite med skyvebrytere (72751,72752) ?
Hobby signalene til marklin har jo slik flat plugg på seg klippes denne bare av om skal bruke slike marklin stikkere istedenfor slik at kan kobles sammen med flere stikkere f.eks. fra penser.

Står f.eks. i brukermanualen at om bruker andre type kontrollpult bokser til marklin sine hobbysignaler så kan dette ta skade er det noe sannhet i dette ?

Edited by marklintog - 19 april 2014 at 16:23
Back to Top
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2014 at 23:06
Er det noen som kan hjelpe meg med koblingskjema siden prøvd å koble slik som står på nettet og i lille brukermanualene som følger med kontrollboksene og signalene men dette funker delvis bare føler jeg. Toget stopper like før signalet men når trykker på kjør på kontrollpulten igjen skjer det ingenting toget står fortsatt stille hva er galt ? Prøvd meg litt fram med slike hobbysignaler fra marklin og koblingsboks. Tenkt til å bruke slike dvergsignaler på stasjonsområde om jeg får dette til å funke så fint om noen kan hjelpe meg med koblingskjerma eller noe på dette .
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.