Digital |
Post Reply |
Author | |
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 514 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 mars 2014 at 07:29 |
Hei
Det er kanskje ikke nødvendig å finne opp hjulet 2 ganger.
Jeg har en Fleischmann Multimaus 680801 for digital kjøring.
Har noen en mulighet for å "kort" fortelle meg hva som kan brukes/behøves for å utvikle dette til også å styre penser og signaler. Har noen Viessmann dekodere 5212 og 5552 for styring, og håper at dette kan brukes. Gjerne med noen blyantstreker om hvordan dette evnt koples eller link til nettsider som en nybegynner kan forstå.
Mikki
|
|
programmeringssporet
Veteran Joined: 12 desember 2013 Status: Offline Points: 405 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
Som nybegynner ville jeg prøvd å forenkle (ta flere små skritt istedenfor et stort). Det er nok fullt mulig å bruke Viessmann 5212 sammen med ROCO/Fleischmann Multimaus, men da må du forstå/lese bruksanvisning både fra Roco/Fleischmann og Viessmann, og forstå hvordan det henger sammen. Jeg ville begynt med en Roco 10775 - 8-fold turnout decoder DCC (tilsvarende Viessmann 5212). Da trenger du kun å lese en manual. Når du har fått denne til å fungere, er du nok klar for utfordringen med også å sette opp Viessmann 5212 mot Multimaus. |
|
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 514 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen
Takk for.
Sjekker dette med Roco opp nærmere.
Fortsatt god søndag
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |