MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - På tiden starte opp med H0
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

På tiden starte opp med H0

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Hauern View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 mars 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 61
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hauern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 mars 2014 at 20:47
Skal gjøre d.       Jeg sjekket også ut de svingskinnene jeg hadde ups de var bare 35 r og det var ut fra dem jeg tegnet banen, ikke noe rart man fikk god plass.....    Ser jo tydelig nå at 60 r blir trangt,   Jaja. Påan igjen, like blid.   

Edited by Hauern - 26 mars 2014 at 10:32
Ftf hauern
Back to Top
Hauern View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 mars 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 61
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hauern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2014 at 09:36
Hei. Jeg måtte dessverre slette min skisse, ( les redigert tidligere innlegg).   Legger heller inn et bilde av hvordan rommet ser ut.   Jaja nå får jeg ikke lagt inn nytt bilde heller.   Lol Meg og data passer ikke sammen    Til info, Igår kjøpte jeg meg 2 sett 360 sving skinner m radius 54 , kan nok fint øke til 60, jeg la så ut gråpapir på gulvet og tegnet ned sporplan, for dere som husker mitt utkast, så passet høyre side av rommet men det ble for trangt med 180 grader på venstre side. .    Så nå må jeg tegnet nytt utkast fra innerst i rommet og over på venstre side, hvor jeg kunne tenkt meg en stor stasjon. På venstre side har jeg jo nesten 3,5 m *0,70m til stasjon. De 2-3 andre st blir nok omgjort til div sidespor.   Mvh hauern.    

Edited by Hauern - 27 mars 2014 at 10:27
Ftf hauern
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2014 at 18:25
Hei Helge. Kan du si noe om hvilket merke av skinner du planlegger å bruke, så kan jeg kanskje lage et par forslag til deg, om ikke i dag, men kanskje i løpet av en ukes tid.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Hauern View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 mars 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 61
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hauern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2014 at 21:42
Hei Morten . Takker for det.   Skinne typen heter vel roco 83 profil.    Jeg har en forbedret utgave av mittt tidligere bidrag men   Så har det seg sånn at jeg var innom Drammen modeljernbane klubb i Solbergelva idag. Noen av gutta så på min skisse, jeg hadde oversett eller tegnet i feil stigning et par steder.      Ja takker for at du vil hjelpe. Mvh hauern .
Ftf hauern
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2014 at 22:38
Litt drodling med 60cm radier (og litt flex track med større radier).  Du ser at det er vanskelig å få til mye dersom du vil ha flere stasjoner, samtidig som du vil ha en rundbane og passasje mellom anleggsdelene.  Dette er på ingen måte en optimal løsning, men viser noen muligheter.  Jeg er selv ikke særlig komfortabel med anlegg der man må under og opp gjennom luker for å bygge eller for å plassere avsporede vogner.  Det må du imidlertid med en slik anlkeggstype.

 


Edited by Morten Jacobsen - 27 mars 2014 at 22:38
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Hauern View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 mars 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 61
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hauern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2014 at 22:52
Takker for bidrag. Vi har god tid, så jeg får sette meg ned å prøve en del selv også.   Mvh hauern
Ftf hauern
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2014 at 23:17
Jeg anbefaler deg å ta en titt på Svein Sando (SES) sin hjemmeside. Svein har bygd og/eller skissert flere anlegg som burde få plass i rommet ditt, spesielt om du godtar avtagbare broer eller "duck unders" ved døren.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Hauern View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 mars 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 61
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hauern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2014 at 02:08
Å ja Morten , jeg har sett mye på div sporplaner og Svein S dukker stadig opp.. Takk. Mvh hauern
Ftf hauern
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.