MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hobbybutikk i Bergen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobbybutikk i Bergen

 Post Reply Post Reply
Author
dibe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 november 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dibe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hobbybutikk i Bergen
    Posted: 04 mars 2014 at 12:41
Hei

Det ligger en hobby-butikk på Kronstad i Bergen, er det noen som vet når den er oppe?
HO,DCC, Zimo
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2014 at 18:17
Jeg har aldri hørt om en hobbybutikk på Kronstad. Det er bare en butikk i Bergen som fører (litt) Modelljernbane; Smallsize Hobbyland. I tillegg finnes det en produsent i Bergen som også selger via Internett; Skala Design
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2014 at 19:46
Hei

Jo det ligger en butikk på Kronstad, men har aldri sett den åpen.

Tror ikke utvalget er all verden ..
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2014 at 19:53
Hei !
 
Henrik's hobby holder hus på Kronstad og sist jeg var innom hadde han åpent fra 09:00 - 14:00.
Mvh le
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2014 at 21:11
Der lærte jeg noe nytt Wink
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2014 at 23:49
jo ligger en der, snodig type. han driver med granada og, samme som eg så e avogtil der for å slå av en prat om biler og tog :)
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
dibe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 november 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dibe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2014 at 10:02
Tusentakk for svar, jeg får prøve igjenn...
HO,DCC, Zimo
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2014 at 17:13
Det var tidligere (for 10-15 år siden) en butikk i Kristiansand som het Henriks Hobby.
Den var også drevet av "en snodig type"!
- Er det samme person som har flyttet på seg?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2014 at 17:43
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Det var tidligere (for 10-15 år siden) en butikk i Kristiansand som het Henriks Hobby.
Den var også drevet av "en snodig type"!
- Er det samme person som har flyttet på seg?
ja
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2014 at 23:57
Hei
Skal etter sigende ha følgende nr 94 78 58 05
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2014 at 07:01
Jeg synes at det er ganske ufint av Stian og Kjell å gi negative personkarakteristikker av mennesker som kanskje også leser dette forumet.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2014 at 13:04
Jeg tror at denne karakteristikk er ganske mild og rettferdig?
Å "være snodig" betyr ikke det samme på alle dialekter og steder her i Norge. Jeg ser derfor ikke hva som er ufint med det?

- Husker jeg rett, så gikk "Henriks Hobby" dundrende konkurs i Kristiansand og det var en rettsak i kjølvannet som jeg mener medførte domfellelse og konkurskarantene for daglig leder?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2014 at 13:34
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Husker jeg rett, så gikk "Henriks Hobby" dundrende konkurs i Kristiansand og det var en rettsak i kjølvannet som jeg mener medførte domfellelse og konkurskarantene for daglig leder?
Jeg håper du har dokumentasjon for en slik påstand, for i følge Brønnøysund så er firmaet fortsatt registrert der uten noen slike merknader, med adresse i Kristiansand. Det finnes dog ingen kunngjøringer på firmaet siden 2009....
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2014 at 13:59
Vel...
Jeg hadde levert inn noe materiell til denne butikken i Kristiansand med samme navn. Dette ble visstnok solgt uten at jeg fikk penger/varer for beløpet - den gang. Fikk beskjed om butikken var konkurs.
Jeg var langt fra den eneste som tapte litt!
Mener mange forhandlere tapte langt mer? - Du kan høre med Simon hos SVLF - og andre?
Fædrelandsvennen hadde en artikkel fra rettsaken, så jeg må ha min info fra denne? - Jeg avskrev beløpet - og holdt nå på å glemme hele saken - men når en hobbybutikk med samme navn dukker opp et annet sted, så begynner saken å dukke opp i horisonten.

Det er kanskje noen andre her nede som kan bekrefte dette?

...Etter det jeg forstår, legger Brønnøysund ut slikt offentlig tilgjengelig i ett år for personer og i 3/5 år for firma.
Dette er > 5 år siden, så det overrasker ikke at slikt ikke vises ved søk i Breg.

Edited by Kjell H. - 06 mars 2014 at 14:17
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2014 at 18:37
hadde faktisk glemt at denne figuren hadde nesten solgt et lok jeg leverte inn til reprasjon der, han har samtidig svindla en som eg kjenner for granada deler. dette fant jeg ut nå nylig...
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
KELL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 25 oktober 2013
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KELL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2014 at 14:18
Jeg har levert noen varer til denne butikken i 2011 og 2012, men stoppet dette på slutten av 2013. Jeg har ikke "tapt" noen penger da jeg krevde forskuddsbetalling og/eller Postoppkrav, men jeg tror ikke økonomien i denne butikken var særlig god.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.