Sokkel til taklampe |
Post Reply |
Author | |
_marius
Veteran Joined: 20 oktober 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 265 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 februar 2014 at 14:03 |
Siden det er mange elektrokyndige her håper jeg det er mulig å få et elektrotips utover modelltog. Jeg har en taklampe hvor jeg må skifte en ødelagt sokkel. Reklamasjon gjelder ikke lenger. Jeg finner ikke noe passende i butikk og må bestille fra internett. Siden jeg mangler ganske mye begrepskunnskap må jeg ta og føle på produktene for å se hva som passer. Det gjør bestilling fra internett vanskelig. Sokkelen må være lavt-byggende og maks 4 cm høyt med lysrør.
Er det noe her jeg kan bestille: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?toc=19215&name=Lampeholdere+og+sokler |
|
Marius
|
|
Thobbe
Veteran Joined: 17 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 122 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva med dette?
|
|
Thobbe
Post Options
Thanks(0)
|
Hmm. Ser du skriver lysrør. Mener du egentlig halogenpære? Sånn litt avlang som ligner på de som er i arbeidslamper? Hva feiler det de egentlig? Bildet er litt utydelig.
|
|
_marius
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, mener nok det. Fjæren som gjør det mulig å sette inn nytt rør er sannsynligvis brent fast eller ødelagt pga høy varme. Det går ikke an å skifte rør med eksisterende sokkel. Derfor må jeg skifte hele eller kjøpe ny lampe. Butikken sin reperatør hadde ingen løsning.
|
|
Marius
|
|
_marius
Post Options
Thanks(0)
|
ah...nå ser jeg linken din. De lampeholderne passer
|
|
Marius
|
|
Thobbe
Post Options
Thanks(0)
|
Artig.
|
|
E L K
Medlem i MJF Joined: 01 januar 2007 Location: NORGE Status: Offline Points: 50 |
Post Options
Thanks(0)
|
hallo kjøp deg en ny lampe med LED
En slik hallogen lampe svir i stykker punktet i taket, hvor denne er koblet til med led mye lys lite strøm smart. eller fin en elektriker som kan montere en dimmer for deg. da lever pærene dine leeeeeeenge
|
|
_marius
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har hatt 2 lamper hengende ved siden av hverandre i 3-4 år med dimmer. Antar det er derfor hallogenpæra varte så lenge. Det var noe lysebrune flekker i takpanelet over lampa som ikke er bra. Koblingspunktet ser ut til å være i orden.Den tredje lampa, som er uten dimmer, måtte skiftes etter ett år. Jeg er fornøyd med lampene og tror de kostet 1.500 per stk. Derfor betaler jeg gladelig kr 50 for nytt armatur i stedet for nye lamper.
Takk for hjelpen! |
|
Marius
|
|
icefighter35
Veteran Joined: 06 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 144 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, r7 finnes i LED den også. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |