MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Multimaus?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Multimaus?

 Post Reply Post Reply
Author
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Damp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Multimaus?
    Posted: 12 januar 2014 at 17:11
Noen som kan anbefale hvilken type styring som er greiest til to-skinnedrift? Er Rocos Multimaus ok i starten?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2014 at 18:30
Jeg har hørt at Lenz nå kommer med en ny "startpakke" bestående av en ny "Lenz-maus", sentral/booster LZV200 og 4A powersupply til ca. € 130 i år?
Denne ville jeg ha valgt!
Back to Top
Bonden View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bonden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2014 at 22:09
Hvem er det som forhandler lenz i Norge?
er selv litt på alerten til å legge om til digital
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2014 at 10:19
Hobbyshop i Trondheim tror jeg at står som norsk importør for Lenz?

Det "greie" med Lenz er at du ikke behøver kjøpe mer enn det du har bruk for - og produktene har vist seg å ha lengst levetid i "digitalverden". Jeg har fremdeles mitt Lenz-system som jeg kjøpte for ca. 20 år siden - og det er etter rimelige oppgraderinger, topp moderne!

Her får du en komplett sentral/booster som er forberedt for RailCom med strømforsyning. Synes du at håndkontrollen blir for enkel, kan du kjøpe en LH100 som har alle muligheter.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2014 at 15:16
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Hobbyshop i Trondheim tror jeg at står som norsk importør for Lenz?
Knut's maskinservice mener jeg og pleier importere og selge litt Lenz.
 
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2014 at 17:07
Roco Multimaus er mer enn bra nok dersom du bare skal kjøre togene manuellt. Multimaus følger jo nesten gratis med på kjøpet med mange startsett. Skal du etterhvert koble anlegget til PC vil jeg IKKE anbefale Roco - det blir både dyrt og du er låst til å bruke Rocomotion/Traincontroller.
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 januar 2014 at 22:41
Jeg startet Digitalt med to Roco digitale startsett (LokMaus II - forrige generasjon "Mujltimaus").  I dag har jeg 6 (eller 7?) startsett og derved 4 LokMaus II og 3 Multimaus) - Har derfor 7 kontrollere som jeg har fått "gratis" med startsettene.  Veldig grei og rimelig måte å komme igang med DCC.  Planen var å utvide med en Lenz sentral senere, men har ikke gjort dette enda.  For PC styring har jeg et Lenz PC grensesnitt, men i dag ville jeg nok heller utvidet med et startsett med hvit eller sort z21 styring for å få PC grensesnitt (Protokollen er frigitt nå - slik at også uavhengige PC SW leverandører kan støtte z21)

Se også bloggen min : http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=8269&title=programmeringssporet

Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2014 at 07:20
Originally posted by programmeringssporet programmeringssporet wrote:

For PC styring har jeg et Lenz PC grensesnitt, men i dag ville jeg nok heller utvidet med et startsett med hvit eller sort z21 styring for å få PC grensesnitt (Protokollen er frigitt nå - slik at også uavhengige PC SW leverandører kan støtte z21)




Det er jo gode nyheter, da forsvinner straks de fleste innvendingene mine mot Roco. Selv har jeg brukt en god del kroner på multizentrale-pro, da er jeg fortsatt låst til Rocomotion/Traincontroller.

Er det noen her som har koblet sammen z21 med tilbakemeldere fra andre produsenter? Da forsvinner isåfall den andre store innvendingen min mot Roco, de dyre og upraktiske tilbakemelderne (10787).
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
Dux View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 februar 2014
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dux Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 februar 2014 at 02:04
Z21 støtter vel LocoNet, og Digirails har vel en ganske grei pakke med tilbakemeldere? :) Ikke det at jeg har noen erfaring med hverken tilbakemeldere eller LocoNet

http://www.digikeijs.com/dr4088ln-2r-16-channels-s88n-feedback-module-with-l-net-149.html
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.