MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Skaarerbanens Venner FREMO-treff i 2014
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skaarerbanens Venner FREMO-treff i 2014

 Post Reply Post Reply
Author
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skaarerbanens Venner FREMO-treff i 2014
    Posted: 11 januar 2014 at 17:40
Skaarerbanens Venner har gleden av å kunne invitere til FREMO-treff på Ask i Gjerdrum, torsdag 9. - søndag 12. oktober 2014.
Pga grunn av de positive tilbakemeldingene vi har fått er også dette treffet på tre dager kjøredager.

Invitasjonen er lagt ut på bloggen vår: Skaarerbanens Venner

Mvh, Kai
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2014 at 12:09
Hei,

Nå er det under tre uker igjen til 2014 treffet på Ask.
Det er fortsatt mulighet for å melde seg på.

Anlegget denne gangen er klart og du kan se det her:
Ask 2014 Sporplan

Mvh, Kai
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2014 at 13:19
Vil det være mulig å melde seg på for deltagelse en av dagene bare?
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2014 at 13:36
Originally posted by ses ses wrote:

Vil det være mulig å melde seg på for deltagelse en av dagene bare?


Selvsagt Svein.

Mvh, Kai
Back to Top
nilsolav View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 november 2012
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote nilsolav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2014 at 07:30
Jeg vil bare rette en takk til arrangør og deltakere av dette treffet.
Det var mitt første møte med Fremo.
Jeg var der på lørdag som gjest, fikk også være med og delta :-)

Jeg ble tatt i mot på en meget god måte, til tross for at jeg var der som gjest ble jeg fort inkludert.

Så igjen takk til alle som deltok og arrangerte dette.
Jeg dukker opp på neste fremo treff.

/Nils Olav 
Back to Top
hev View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 07 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hev Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2014 at 20:03
Henger meg på her og støtter Nils Olavs innlegg 100%. Jeg deltok for første gang på Fremo treff, fredag og lørdag.
Jeg ble også tatt i mot på en meget god måte, og ble fort inkludert. Og fikk deltatt i trafikk spillet så mye jeg ville.

Så takk for at jeg fikk komme, og til alle som deltok og arrangerte dette Fremo treffet!

Dette var en meget positiv erfaring, som frister til gjentagelse.

Hans Egil

Norsk damp og diesel
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2014 at 21:34
Hyggelig å høre at dere følte dere velkommen! Kjempeartig med noen nye fjes på treff Big smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2014 at 06:20
Jeg slenger meg på og istemmer med de andre her, dette var kjempegøy! Dette var også mitt første treff, og jeg følte at jeg ble veldig godt ivaretatt helt fra starten av. Jeg fikk veldig god innføring og hjelp hele veien, ikke minst av Tore over her da jeg fikk prøve meg som txp på GrimstadSmile.

Bortsett fra en liten hendelse mellom Nittedal og Centralstasionen, med påfølgende murring om knusing av kneskåler (valgfritt høyre eller venstre, det er jo også service som er verdt å nevne!), tror jeg at jeg klarte meg gjennom helgen med hodet noenlunde over vannet, og håper at jeg ikke har diskvalifisert meg totalt fra fremtidige treff...LOL
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
trondk View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 18 april 2013
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trondk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2014 at 22:46
Hvor melder man seg inn slik at man får med seg neste års event?
Holder til like i nærheten av Kløfta
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2014 at 22:57
Man må melde seg på treffet når invitasjonen er lagt ut. Neste års treff på Ask er ikke annonsert enda.

Mvh, Kai
Back to Top
trondk View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 18 april 2013
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trondk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2014 at 07:22
Må man være medlem eller ha egen modul eller er det lov for vitebegjærlige å komme og lære noe nytt?

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (2) Thanks(2)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2014 at 10:13
Meld deg på et FREMO-treff som blir annonsert (f.eks Ask, Arendal, Sandnes etc) og oppgi at du er nybegynner, da får du som regel opplæring/innføring og får bli med en erfaren deltager i begynnelsen.

Medlemmer i FREMO betaler som regel mindre i deltageravgift (det koster å arrangere treff), så om du melder deg inn i FREMO på forhånd er din avgjørelse - du er uansett velkommen til å delta på treffet som påmeldt.

Det er som regel begrenset plass og dermed antall personer som kan være med på treffet, så å bare "dukke opp uanmeldt" på treff kan bli bomtur. Å bare stikke innom for å se anbefaler jeg ihvertfall ikke (de fleste treff er lukkede arrangement).

FREMO treff er en deltagersport som oppleves best ved å bli med på trafikkspillet - så er det opp til deg å avgjøre etterpå om dette er noe for deg eller ikke; om du har lyst til å bygge moduler å bidra til anlegget eller ta med materiell for å bidra til trafikken. Både moduler og materiell må uansett påmeldes på forhånd til treffet, og det er anbefalt å bli med på et/noen treff først så du vet hvordan begge deler skal/bør utføres så det passer inn i opplegget.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.