Noe tilsvarende for Norge? |
Post Reply |
Author | ||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 januar 2014 at 10:37 |
|
Kom over denne linken på et svensk MJ-forum: http://www.bangardar.se/
En omfattende historisk oversikt over jernbanen i Sverige, klikkbart kart over de ulike linjene inkludert detaljerte og målsatte tegninger over en haug med ulike stasjoner! Finnes det noe tilsvarende for det norske jernbanenettet? |
||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||
Tog
Medlem i MJF Joined: 11 mars 2013 Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Har du forsøkt å kikke i Banedata 2013 fra NJK? Der vil du i alle fall finne noe. Så som en del sporplaner etc. Men kanskje ikke fra tidligere tider?
Edited by Tog - 11 januar 2014 at 12:38 |
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Boka "Rørosbaneboka" (NJK/NJM) har historiske sporplaner for hele strekningen Hamar - Røros - Trondheim for samtlige stasjoner, ofte i både smalsporversjon og normalsporversjon.
|
||
Svein S
|
||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er dårlig med toglitteratur i boksamlingen min, må nok få utvidet den litt. Er vel dårlig med bøker i det hele tatt når jeg tenker meg om... Lånte noen eldre versjoner av Banedata for mange år siden, mener å huske at de hadde noen slike sporplaner ja. Takk for tipset om Rørosbaneboka!
|
||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Et sted å sjekke kan også være http://kart.finn.no her finnes det en del historiske flyfoto også. Noen ganger bare noen få år tilbake i tid men for Oslo S sin del er den eldste fra 1937.
|
||
Pluggen
Veteran Joined: 09 april 2010 Status: Offline Points: 193 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og siden temaet er oppe, så jeg er på søk etter (blant annet) sporplan fra Steinkjer stasjon ca. 1970. Finn. gir meg ingenting - er det mulig å f.eks kontakte museet på Hamar og spørre der? Finnes det et eller annet kontor som kan ha slikt liggende. NSB hovedkontor...?
|
||
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg var på museet og kikka. Der fant jeg det jeg søkte, en sporplan for stasjoner langs vestfoldbanen.
|
||
Pluggen
Veteran Joined: 09 april 2010 Status: Offline Points: 193 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takk, da skal jeg prøve der...
|
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
De har sporplanen fra Steinkjer ca 1980. |
||
A matter of life and death
|
||
npkarlsson
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den nye boka "På banen" av Johan Christian Frøstrup (Friluftsforlaget) omhandler Grimstad- og Treungenbanens historie. Svært se- og lesverdig bok, med mange sporplaner for stasjoner og holdeplasser langs disse linjene. Anbefales!
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |