Nmj startsett |
Post Reply |
Author | |
Bonden
Medlem i MJF Joined: 05 februar 2011 Location: norge Status: Offline Points: 54 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 desember 2013 at 15:20 |
Lurer på å ta steget inn i de digitale rekker,og gjøre det med startsettet til NMJ med EL 11 og B3 vogner.
Lurer derfor på kapasiteten til multimaus,hvor mange lok klarer den og er det mulighet for tillegsfunksjoner,eller er det en ribbet variant beregnet for startsett? Har også en del gamle lokomotiver uten plugg og lurer på hva slags dekoder jeg i tilfelle bør installere i lokomotivene Håper på greie svar |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei.
Startsettene er en gunstig måte å entre den digitale MJ verden på. Skal være full funksjonalitet på MultiMaus selv om sen er dem av et startsett. Moderne lok har effektive motorer som gjerne bruke mindre enn 0,5 A. Eldre lok kan trekke mer f.eks 1A MultiMaus leverer litt over 3A men må ha litt til interndrift. Så i prinsippet bør du kunne klare 4-5 lok av nyere årgang. Monterer du lys i vogner og bruker digitalstyring til digitale veksler trekker det også strøm Jo større anlegg jo mer strøm (A) må du også påregne. Når det gjelder montering av dekoder i gamle lok uten nemplugg foreslår jeg at du ser på mine artikler som du finner her http://mjmessen.no/DCC.html samt googler på nettet. Lykke til med valget :) |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |