MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 3D-modellering
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

3D-modellering

 Post Reply Post Reply
Author
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3D-modellering
    Posted: 17 desember 2013 at 19:26
Om noen ønsker å prøve seg på å gjøre 3D-modeller så er det nå et tilbud på et meget kapabelt program. Tilbudet går ut i dag og du kan lese mer på denne

lenken

Tilbudspris $100 mot normalt $249.

Generell info om programmet

viacad v 8 pro

Og se hva som kommer i neste utgave. Her en video fra betaversjon 9.

beta

Oppgradering er som regel ganske rimelig.

Edited by TeVe - 17 desember 2013 at 19:44
Terje V.
Back to Top
el18 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 08 oktober 2008
Location: Switzerland
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote el18 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2013 at 21:57
Jeg har hatt viacad før men for meg var det ikke brukbart. Jeg jobber nå med Autodesk Inventor. For studenter er den helt gratis etter registrering og selv om man ikke lengre er stundet får man alt gratis etterpå.
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2013 at 22:14
Ikke sammenlign ViaCad til $100 mot Autodesk Inventor til flere $1000s.
Viacad er et kapabelt program for amatør og den som vil prøve seg på solider i 3D-modellering. Kan eksportere stl formater for direkte sending til feks Shapeways eller via Freemill (ja, det er begrenset, men gratis) for å lage fresbaner (G-og M-koder) til fres.

Profesjonell storebror til Viacad er Shark til $1800.

Bruker selv IronCad v2013 til noen ti-tusen kroner for direkte modellering av 3D-solider og Deskproto v6.1 for å generere fresbaner.
Terje V.
Back to Top
el18 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 08 oktober 2008
Location: Switzerland
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote el18 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2013 at 22:38
Jeg vet det at Inventor er ikke billig. Jeg vil bare si at jeg har tested viacad selv men jeg klarte ikke å lage noe der. Siden jeg bruker Inventor går det ganske bra.
Back to Top
TomB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2013 at 13:24
Jeg har forhåndsbestilt og betalt hos Amazon.de
Den kostet meg 139,66 Euro inkl. frakt.
Den er laget også på plattform 64-bit windows PC.
Jeg har i romjula brukt Beta-versjonen.


Edited by TomB - 31 desember 2013 at 13:54
mvh



Tom Blikstad, Asker

HO, Tysk/sveitsisk forbilde, Märklin K, Esu ECoS, Viessmann, Kühn, MBTronik, WinDigipet, WinTrack
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2014 at 22:26
Jeg er på et Model Engineering forum blitt gjort oppmerksom på et 3D-modelleringsprogram, "Designspark", som er helt gratis. Eksporterer til de mest anvendelige formater for 3D-print og fres.

Jeg har ikke selv prøvet dette programmet så om noen laster det ned og tester vil jeg sette pris på en tilbakemelding her.

DesignSpark kan lastes ned her

Edited by TeVe - 11 januar 2014 at 22:38
Terje V.
Back to Top
TeVe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TeVe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2014 at 13:28
Ironcad Compose er en fri og gratis CAD viewer og konseptmodelleringsprogram.
Kan lastes ned http://ironcad.com/index.php/products/ironcad-compose
Terje V.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.