MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - El 16 Cargonet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

El 16 Cargonet

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: El 16 Cargonet
    Posted: 09 august 2005 at 14:39

I min uendelige søken etter en El16 CargoNet, fant jeg til slutt en. Roco-modellen, vel og merke. I USA av alle steder. De har plenty, sier de. Håper ikke det er bogus. Frakten blir litt stiv da, men etter hva jeg har skjønt så er alle forhandlere i Norge tomme....

Tror jeg bestiller en gitt

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 14:43
Jeg tror ikke Roco har rukket å produsere Cargonet-utgaven ennå. Det spørs om ikke det er forhåndannonsering du har sett.

Hvilket firma var du så den hos?

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 14:53

EuroRailHobbies.com

De svarte på mail at de hadde den... mange av den...



Edited by GeirC
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 15:08
Jeg må nesten få lov til å stille meg undrende til det.
Jeg har ennå ikke sett den i hyllene her i landet og går jeg inn på MJ-Hobbyexpertens hjemmesider står den merket som nyhet.

Den skulle vel være levert utpå høstparten engang?

Spør amerikanerne om leveringstid og nevn for dem at den ennå ikke er produsert, sånn bare for å se reaksjonen deres.

Salgsbildet fra EuroRailHobbies.com er f.eks 1:1-utgaven.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 15:38

El 16 i cargonet er etter hva jeg skjønner produsert.

Desverre ble den ikke levert på det europeiske markedet før konkursen.

Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 16:12

..De har den nok på lager ja

Tenkte å sjekke opp fraktkostnaden, men denne blir visst ikke kalkulert før etter at du har bestilt og gitt fra deg alle opplysninger.

 

Men 3200,- norske tilsammen for 1 el 16 rød  og 2 el 16 Cargonet høres ikke ille ut...men så var det frakt og mva da... Blir vel omtrent som norsk pris hvis den nå en gang skulle komme i butikk i Norge 

 

Roger

 

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 16:55
Med en slik prioritering av leveranser så er det ikke rart at Roco gikk konkurs.
Det er sjelden jeg tar sterke ord om Roco i min munn da jeg stort sett har vært fornøyd med hva de har gjort.
Men å levere Cargonet El16 til USA FØR leveranse til det landet hvor den faktisk går er helt talentløst.

Dette kan du sikkert svare på Thomas:
Men var ikke JECO i Sverige pådriver for å få fram modellen? Også de er forbigått.

Nei la oss inderlig håpe de nye driverene har mere vett i skallen
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 17:26
Frakt fra USA er ikke så forferdelig mye. Og jeg bestiller loket sammen med en bok, og satser på at tollen tror det er bøker, hehe. Men uansett så er det et lok jeg vil ha. Skulle ønske de solgte EL18 også...
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 17:44

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Med en slik prioritering av leveranser så er det ikke rart at Roco gikk konkurs.
Det er sjelden jeg tar sterke ord om Roco i min munn da jeg stort sett har vært fornøyd med hva de har gjort.
Men å levere Cargonet El16 til USA FØR leveranse til det landet hvor den faktisk går er helt talentløst.

Dette kan du sikkert svare på Thomas:
Men var ikke JECO i Sverige pådriver for å få fram modellen? Også de er forbigått.

Nei la oss inderlig håpe de nye driverene har mere vett i skallen

 

Det samme skjedde med Di3 til Roco, den var ute i Europa før den kom til norge, Har vell muligens noe med en importør som ikke hadde råd til å ta den inn med engang.

Haddet det ikke vert for Jeco i sverige hadde ikke EL16 loket kommet.



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 17:47
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Med en slik prioritering av leveranser så er det ikke rart at Roco gikk konkurs.
Det er sjelden jeg tar sterke ord om Roco i min munn da jeg stort sett har vært fornøyd med hva de har gjort.
Men å levere Cargonet El16 til USA FØR leveranse til det landet hvor den faktisk går er helt talentløst.

Dette kan du sikkert svare på Thomas:
Men var ikke JECO i Sverige pådriver for å få fram modellen? Også de er forbigått.

Nei la oss inderlig håpe de nye driverene har mere vett i skallen

 

Det samme skjedde med Di3 til Roco, den var ute i Europa før den kom til norge, Har vell muligens noe med en importør som ikke hadde råd til å ta den inn med engang.

Haddet det ikke vert for Jeco i sverige hadde ikke EL16 loket kommet. Jeg blir ikke pverasket hvis norske butikker importer EL16 fra Usa

A matter of life and death
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 17:47
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

[QUOTE=Wickerman]

[QUOTE=Dag Cato]Med en slik prioritering av leveranser så er det ikke rart at Roco gikk konkurs.
Det er sjelden jeg tar sterke ord om Roco i min munn da jeg stort sett har vært fornøyd med hva de har gjort.
Men å levere Cargonet El16 til USA FØR leveranse til det landet hvor den faktisk går er helt talentløst.

Dette kan du sikkert svare på Thomas:
Men var ikke JECO i Sverige pådriver for å få fram modellen? Også de er forbigått.

Nei la oss inderlig håpe de nye driverene har mere vett i skallen

 

Det samme skjedde med Di3 til Roco, den var ute i Europa før den kom til norge, Har vell muligens noe med en importør som ikke hadde råd til å ta den inn med engang.

Haddet det ikke vert for Jeco i sverige hadde ikke EL16 loket kommet. Jeg blir ikke overasket hvis norske butikker importer EL16 fra Usa

A matter of life and death
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 17:59

Eurorail har ferie frem til 6 sept, så det blir ikke levering før etter det, men jeg sier ifra i det øyeblikk mitt er i posten, mm dette er humbug da.

Men de har den på lager i følge mailen jeg fikk...

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
krisetoffer View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krisetoffer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 23:28
Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Eurorail har ferie frem til 6 sept, så det blir ikke levering før etter det, men jeg sier ifra i det øyeblikk mitt er i posten, mm dette er humbug da.

Men de har den på lager i følge mailen jeg fikk...

Så du har altså bestilt modellen fra butikken?

Hva skulle de ha for fraktkostnadder? Hadde de i ny/gammel design også eller bare CargoNet design?

 

Mvh Kris

Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 23:52
er kun cargonet desverre
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2005 at 10:38

BAH! Det var humbug! Fikk mail nå med at de ikke var på markedet enda. Fanden! Fint at de kommuniserer seg i mellom der borte.

Trist nå....



Edited by GeirC
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
krisetoffer View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krisetoffer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2005 at 17:34
Betyr det at modellen ikke er laget enda?.. hmmm..
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2005 at 17:49
Vi jobber med saken! Og den blir minst like billig og detaljert som vår utgave av 31b.

Hilsen NiM
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2005 at 18:58

Sto på Ski stasjon idag og ventet på min brud, og hørte en rumlende lyd. Jeg tittet mot sporet og så en CargoNet EL16 rumle forbi, med 20-25 tomme tømmervogner. Jeg ble trist, men samtidig litt lykkelig. Drømmen er ikke knust, bare satt på pause.

Må ha det! Bare må ha det!

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2005 at 16:51

Woot! Fikk mail idag. EL16 er produsert og er på vei til Usa om et par uker. Håper de har fakta riktig denne gangen da.

 

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2005 at 19:05

Originally posted by NiM NiM wrote:

Vi jobber med saken! Og den blir minst like billig og detaljert som vår utgave av 31b.

Hilsen NiM

Og med de vanlige forsinkelsene også

Kan noen bekrefte at Nim modellen er forsinket

A matter of life and death
Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2005 at 19:34
Neida, den er ikke forsinket! Men vi fikk en stor bestilling fra USA, så vi er midlertidig utsolgt.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2005 at 20:24
Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Woot! Fikk mail idag. EL16 er produsert og er på vei til Usa om et par uker. Håper de har fakta riktig denne gangen da.

 

Etter det som skrives står det opplastet conteinere hos roco med varer. Men problemet er at de ikke har fått sendt de ut på markedet grunnet at de ikke hadde penger å betale transporten for. Er man heldig så ligger det kansje noen El16 i disse conteinerene.

A matter of life and death
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2005 at 20:33

Sååååå kjipt det må være å være produsent av transportmidler...og så ikke være i stand til å få ordnet med transport av varene frem til markedet

 

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2005 at 21:28
Spm er om de blir tilgjengelig i Norge eller om man må bestille fra utlandet. Kanskje hvis noen av forhandlerne her i landet kunne undersøkt litt...
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2005 at 01:22

Vel, Den kommer vel uansett ikke til Norge FØR noen bestiller et større parti av de og forskuddsbetaler

Sånnærebare.

 

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Steen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 18:06

EL 16 "Cargonett og Nydesign" er utsatt ca halvannet år, levering forventet våren 2007.

med vennlig hilsen

 

Steen Lorenzen
Modelltog AC skandinavia H0
http://www.modelltog.com
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 18:29
Originally posted by Steen Steen wrote:

EL 16 "Cargonett og Nydesign" er utsatt ca halvannet år, levering forventet våren 2007.

med vennlig hilsen

 

Men fanden!!!! Argh!!!  

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 18:32
Rart når Nmj har sjekket med leverandøren og fått d bekreftet.og Lokstallen skriver at den kommer i november. Ole hos Norsk Hobbyimport sa til meg at El16 kommer til jul, under åpningen av Oslo Modelljernbanesenter, vet dere noe Ole ikke vet. Eller har et skjer mye den siste uken.
A matter of life and death
Back to Top
Steen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 18:47

Dette ble gjort kjent i denne uken

 

med vennlig hilsen

Steen Lorenzen
Modelltog AC skandinavia H0
http://www.modelltog.com
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 23:49

Synd.....men det passer faktisk mitt MJ-busjett bedre da både DI4 og BM69-ere skulle vært i parken før det...

 

...hvor får en forresten åpnet en sånn Byggkonto for MJ-anlegg -med laaav rente og laaaanngg avdragstid...

 

Roger Abel

 

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.