MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - El 16 Cargonet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

El 16 Cargonet

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Robert View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 26 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Robert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2005 at 16:18

Det passer ikke meg at El 16 Cargo Net er utsatt.  Dette ble gjort kjent denne uken? Hvem har gjort dette kjent? Er det bare enda ett rykte? Bare lurer.

 

Mvh Kjakan

Back to Top
Steen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2005 at 19:56

Tror desverre at dette er fra pålitelig kilde

kommer fra Norsk Hobby Import - jeg tar denne opplysning for god fisk. Vanligvis setter jeg ikke rykter igang i markedet, jeg sjekker normalt informasjonen som kommer opp - og bare informasjon fra første kilde er godt nok for meg. Da Norsk Hobby Import er importør av Roco betrakter jeg dem som værende første kilde i saker der har med Roco å gjøre.

 

med vennlig hilsen

Steen Lorenzen
Modelltog AC skandinavia H0
http://www.modelltog.com
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2005 at 22:59

Har Norsk Hobby Import sluttet med Roco importen?

Gutta i butikken din snakket på det forleden dag Steen

A matter of life and death
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 11:32

Har snakka med Jonsrud i Norsk Hobby Import, og han kunne bekrefte at han nå hadde en gjensidig oppsigelsesavtale med ROCO. Det vil nok si at han kommer til å slutte med ROCO etter hvert vil jeg tro. Da vil nok JECO i sverige etter hvert bli annonsert som importør for Norge/Sverige antar jeg.

Tror også vi bare kan glemme Nye opplag av EL16 versjonene inntil videre -er nok for lite penger i det prosjektet til at ROCO prioriterer/kan tillate seg å bruke produksjonsapparatet på det.

 

 

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 16:59
Det var da som pokker!!!!!!!  Noen som kjenner folka på Hobby-Trade bør ta en telefon asap...
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 17:03
Lurer på om ikke ROBEL burde ta en telefon til JECO i Sverige. Om jeg husker rett har de stått på for å få relansert El 16. Og et og et halvt år kan jo for noen som er på vei ut være synonymt med "inntil videre".
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 18:28

Dag Cato, kan ikke du bare begynne å si ting rett ut istdenfor å lage "gjettekonkuranser" om du vet noe???  "Inntil videre" står for min egen regning -ingen har lagt de orda i munnen på meg slik du antyder.

I min samtale med Jonsrud ga han imidlertid uttrykk for at han håpet at Roco ville klare å komme seg videre, slik at vi(vi kunder og MJ"ere) ikke mistet de modellene som allerede var i systemet (EL16, dm-dm3 blå etc) og som passer for Norske MJ"ere.

JECO i Sverige tror jeg heller ikke sitter med fasiten her -det er det bare Roco som gjør. Personlig tror jeg "inntil videre" er et mer presist uttrykk for tidsaspektet når det gjelder EL16 enn hva ett og et halvt år vil være

...en skriftelig garanti fra Roco på at EL16 kommer om ett og et halvt år er vel ikke så lett å oppdrive i disse dager ...hva de sier til sine forhandlere for å holde disse varme er en annen sak.

Innen ett og et halvt år kommer imidlertid Roco til å vite ganske sikkert om de vil overleve eller ikke -så får vi bare håpe på det beste.

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 19:02

Synest vi skal dr**e i ROCO en stund, og hellr konsentrere oss om de som viser at de kan holde hjula rullende. Hvis et samlet MJ-norge og deler av sverige, ytrer stor interesse om en EL 16, så tror jeg nok Hobby-Trade og/eller Heljan vil kaste seg over prosjektet med nebb og klør.

De store feiler, la oss støtte opp om de små. Det er de som kommer til å fore oss med norsk MJ i fremtiden. Di4 er jo et godt eksempel på at det det er greit og betale litt ekstra

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 20:08
Hei Roger.
I klartekst:
Jeco i Sverige har såvidt jeg forstått vært den som har kjempet fram nyopplag av El 16.
Jeco er tilfeldigvis svensk Roco-importør.

Norsk Hobbyimport er på tur ut som norsk Roco-importør og legger vel da ikke allverden i å skaffe presise tidsanslag. Det er vel han som har opplyst om november om jeg har forstått rett. Det er også han som har sagt ett og ett halvt år (også det om jeg har fprstått rett).
Som det ligger an nå er det Jeco som også overtar som norsk Roco-importør. Det ville da være bedre å spørre dem om når/hvis modellen kommer.

Jeco har nå også begynt produksjon av svenske modeller til en skapelig pris. Først ute er Y6/7. Kåpe i plast, lyddekoder etc. Dette siste er en digresjon og har intet med Roco og El 16 å gjøre. Det er kun tatt med for å vise Jecos engasjement for å framskaffe modeller.

Ble det klart nok nå?

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 20:17

 

Dag Cato skrev

___________________

Ble det klart nok nå?
____________________

HERLIG  Nå trenger jeg ikke briller engang

Roger Abel

PS: Øh, vi er vel kanskje enige...på hver vår måte

 



Edited by ROBEL
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 20:26
Jeg tror nesten vi egentlig mener å si akkurat det samme bare på hver vår egen idividuelle måte med våre egne indidiuelle ord. Puhhhhh

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 20:32
Yup
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 20:49
Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Synest vi skal dr**e i ROCO en stund, og hellr konsentrere oss om de som viser at de kan holde hjula rullende. Hvis et samlet MJ-norge og deler av sverige, ytrer stor interesse om en EL 16, så tror jeg nok Hobby-Trade og/eller Heljan vil kaste seg over prosjektet med nebb og klør.

De store feiler, la oss støtte opp om de små. Det er de som kommer til å fore oss med norsk MJ i fremtiden. Di4 er jo et godt eksempel på at det det er greit og betale litt ekstra

 

Navnet Roco erksiterer ikke lengere, men er låst slik at andre ikke skal ta i bruk det til tingene er avklart. SÅ du kan godt drite i det da

Roco heter nå Salzburger Modelleisenbahn Ges.m.b.H.

 

A matter of life and death
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 20:54
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Synest vi skal dr**e i ROCO en stund, og hellr konsentrere oss om de som viser at de kan holde hjula rullende. Hvis et samlet MJ-norge og deler av sverige, ytrer stor interesse om en EL 16, så tror jeg nok Hobby-Trade og/eller Heljan vil kaste seg over prosjektet med nebb og klør.

De store feiler, la oss støtte opp om de små. Det er de som kommer til å fore oss med norsk MJ i fremtiden. Di4 er jo et godt eksempel på at det det er greit og betale litt ekstra

 

Navnet Roco erksiterer ikke lengere, men er låst slik at andre ikke skal ta i bruk det til tingene er avklart. SÅ du kan godt drite i det da

Roco heter nå Salzburger Modelleisenbahn Ges.m.b.H.

 

Ok, da driter vi i de da, intil de får ting på greip. Jeg mener ikke skinner og annet utstyr, men norske modeller ser ikke ut til å være på SMGs liste akkurat nå, så da må vi bruke våre danske venner.

Ugh! Jeg har talt!



Edited by GeirC
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 20:58
...men hvilket fabrikat skal jeg kunne si at modellene mine er da, dersom ..... ikke eksisterer lengre
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 september 2005 at 20:59

Originally posted by ROBEL ROBEL wrote:

...men hvilket fabrikat skal jeg kunne si at modellene mine er da, dersom ..... ikke eksisterer lengre

Ikke fortvil! Du kan si at det er Roco og at det er samleobjekter! Masse penger!!!

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.