MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - FREMO-treff påKongsberg i september
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

FREMO-treff påKongsberg i september

 Post Reply Post Reply
Author
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: FREMO-treff påKongsberg i september
    Posted: 09 august 2005 at 13:49

Til alle FREMO-interesserte:

Da har vi fått bekreftet at det blir FREMO-treff på Kongsberg 24-25 september 2005, med opprigging på kvelden 23. Sted blir som ifjor Gamlegrendåsen skole, like syd for Kongsberg sentrum. Og som vanlig vil dette treffet ha fokus på perioden 1975 fram til idag, med muligheter for veterantog.

Vi må komme tilbake til nøyaktig tidspunkt for start av rigging på fredagen. Men ellers kommer vi til å kjøre hele lørdagen, og på søndagen fram til ca. klokken 14.

Siden dette er en ny dato må jeg be om at alle som kan tenke seg å stille med moduler og/eller materiell melder seg til undertegnede innen fredag 19 august. Selv om dere har meldt dere tidligere. Det hadde også vært hyggelig om noen av dere som har bygget moduler, men  enda ikke hatt de med på treff, kunne tenke dere å være med.

Deltakere uten moduler/materiell må melde seg til meg innen 15 september 2005. Det er selvsagt mulig for dere å få kjøre med egne lok og vogner i ledige stunder på treffet, men det kan ikke påregnes at disse kan blir med i kjøreplanene.

Vi regner med at dere må betale en deltakeravgift på kr. 200 for dekning av tørr-mat og andre utgifter. Overnatting i hallen er mulig.

Vi kommer tilbake med flere detaljer etterhvert.

Hilsen
Halvor Sannæs
FREMO-Norge

 

Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 03:53

Skulle så gjerne kommet, men jeg har en tog bilet til Hønefoss t/r den 19 og 21 august som jeg ikke får byttet,   det er litt bittert å bare kaste 700 kr ut i ingen ting.  

Men vist at jeg glemmer å betaler medlems avgiften til MJF de neste årene så har jeg jo dekt in tapet, så vi får se hva som skjer.

Mvh Åge

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 11:05
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Skulle så gjerne kommet, men jeg har en tog bilet til
Hønefoss t/r den 19 og 21 august som jeg ikke får byttet,   det er litt
bittert å bare kaste 700 kr ut i ingen ting.  


Men vist at jeg glemmer å betaler medlems avgiften til MJF de neste årene
så har jeg jo dekt in tapet, så vi får se hva som skjer.


Mvh Åge



Får man ikke returnert biletter fram til avreisedagen lengere?
Back to Top
kai View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 24 desember 2004
Location: Tyskland
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 12:45

Jeg skulle også gjerne kommet, men jeg har ikke ferie men vi har 10
jår jubileum med firma. so jeg skal vent til arendal i mars 2006. Det finne sted ikke sant?

Hilsen fra tyskland

Kai

 

 

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 12:50

.......so jeg skal vent til arendal i mars 2006. Det finne sted ikke sant?

Hilsen fra tyskland
Kai

Det regner vi absolutt med .

Hilsen Halvor

Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 13:42

Hei Halvor.

Jeg var tidlig ute for en gang skyll og kjøpte billig biletter, å de får jeg ikke igjen noen ting på. Jeg fikk ikke igjen pengene og fikk heller ikke bytte den sån at jeg kunne reise en gang senere. De var null verd fikk jeg beskjed om hvist at jeg ikke reiste de dagene.

Så det er ikke alle ganger at det lønner seg å kjøpe billige biletter, det blir straks dyrt hvist at det oppstår ting sån at man ikke får til å bruke de.

Men det er mulig jeg får solgt den ene, å da er det håp igjen om at jeg får til og komme. Tiden vil vise.

Mvh Åge

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 14:41

Ja Åge, jeg beklager også det som har hendt! Håper at du får ordnet deg slik at du får mulighet til å komme.

Hilsen Halvor

Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2005 at 18:59

Det er jo ikke dere Fremo gutta (jenter) sin feil det som hente. Jeg skall prøve å gøre alt for å komme nedover.

Det er MJF sin feil, som jeg ikke er sånn direkte surr på akkurat,  men, ja du fårstår sikkert. De gjorde tingene i feil rekkefølge. Det har jo sikkert blitt Hønefoss har det blit gjort i rett rekefølge.

Men no har jeg sporet helt av i denne tråden om Fremo treff på Kongsberg. Det er jo ikke mine bileter til Hønefoss vi skulle diskutere . Som jeg skrev, jeg håper at jeg får til å komme på det treffet.  . Vi får heller meiles i steden.  

Mvh Åge

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2005 at 13:58

Tiden for treffet på Kongsberg nærmer seg med stormskritt. Dermed er det også på tide å melde seg på for dere som planlegger å komme.

Altså: Dørene åpner fredag 23 september klokken 16:00 for opprigging på Gamlegrendåsen skole (se link til kart på www.FREMO-Norge.org) på Kongsberg. Vi holder på fram til søndag ca. klokken 14:00. Overnatting i lokalet er mulig, ta med sovepose og underlag. Se forøvrig informasjon i begynnelsen av denne tråden.

Anlegget blir satt sammen av ca. 80 meter moduler, og vi vil kjøre 38 tog per kjøreplan. Her er alt fra gjennomgående tog til rangering av industriområder, og noe for enhver interesse.

Vi må vite hvem som kommer, så send en melding til undertegnede på halvors(a)c2i.net om at du har tenkt å komme, og eventuelt tidsrom.

Velkommen til en hyggelig helg med masse togkjøring!

Hilsen Halvor

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2005 at 13:01

Hei !

Nå er det kun dager igjen ! Modulen er allerede plassert i SAAB"en, og overnatting er ordnet. Nå gjenstår bare å kjøpe vin og blomster til hun jeg skal overnatte hos

Ses på Kongsberg !

MJ-hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2005 at 14:57

Ja, Tom og alle dere andre:

Ting begynner å falle på plass nå. Modulplanen inkluderer rundt 80 meter moduler fordelt på en hovedlinje og en sidelinje, samt to mindre linjer til industriområder. Kjøreplanen inneholder 45 tog som skal frakte folk og fe rundt på dette anlegget, gjennom en 12-timers dag. Dokumentasjon for stasjoner og operatører er under produksjon.

Så da er vi snart klare til å begynne. Vi sees på Kongsberg til fredag!

Hilsen Halvor

 

 

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 00:24

Her er et oversiktsbilde fra fredag kveld, kl 2100.  Alle modulene er på plass, og det er kun noen ledninger og finpuss som gjenstår.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 01:40
Fett!
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 10:45
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:

Her er et oversiktsbilde fra fredag kveld, kl 2100.  Alle modulene er på plass, og det er kun noen ledninger og finpuss som gjenstår.

 

Den llille ledige plassen i midten var satt av til oss i sør-vest sånn i tilfelle går jeg ut ifra?

Skulle gjerne vært der selv nå....

Ha en fin og travel helg

Arne

 

Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 11:48

Sukk, savner et "live" webcam under treffet jeg....det ene oversiktsbildet er på en måte oppbrukt allerede.

 

Roger Abel

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2005 at 23:26

Heisann alle sammen...

Her på treffet savner vi ikke flere bilder :-) Det kommer vel kanskje noe etterhvert da vet du :-) Egentlig er vi bare så travelt opptatt med å avvikle toggangen, spise mat og kose oss - at vi har jo egentlig knapt nok tid til å sjekke mail og forumprat...

Ja Arne, det er plass til flere moduler. Sør-vest er idet minste representert med en overivrig sjel da... Forøvrig planlegges Alsfeld 2006 - og der er det plass til mange der!  Obligatorisk oppmøte planlegges :-)

Nei, her må det avvikles noen tog.... Vi snakkes!

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2005 at 01:27

Jeg vil få takke alle som har bidratt til høstens arrangement på Kongsberg!

Heri inkludert (men ikke begrenset til);

  • Oppsett-/ruteplanleggere
  • Logistikkansvarlige for mat og drikke
  • Alle modulbyggere som tok med moduler
  • Alle som stillte rullende materiell til disposisjon for trafikkspillet
  • Har jeg glemt noen nå?

Nå, 5-6 timers kjøretur etterpå, savner jeg allerede den sosiale gjengen som man finner på disse FREMO-treffene. Jeg savner den avslappede, rolige stemningen og kosen som trafikkspill og rangeringer medfører. Balsam for sjelen.... La oss håpe balsamen varer de 2 ukene det tar før det er Bergensmesse...

Takk til dere nye deltagere som var innom i helgen - håper dere har fått en positiv opplevelse som frister til gjentagelse!

 

På vegne av de som kommer uten moduler og tog;

Tre

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2005 at 07:41
Originally posted by -TUR- -TUR- wrote:

Takk til dere nye deltagere som var innom i helgen - håper dere har fått en positiv opplevelse som frister til gjentagelse!

 

Må selv takke for en hyggelig opplevelse.

Hilsen

J-I Hansen

 

 

Back to Top
NiM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 06 april 2005
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NiM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2005 at 11:01

Vi var 2 representanter fra NiM tilstede på Kongsberg. Dessverre ble det i praksis bare lørdagen pga. jobb- og familieforpliktelser. Men vi hadde det iallefall veldig moro og nå er vi i NiM totalt sett iallefall 4 stk som har sansen for Fremo!

Det var en veldig rolig og avslappet stemning i forhold til endel tidligere treff. Om det skyldes færre folk (og tilskuere) eller at man har fått mer og mer rutine vites ikke.

Moro å få testet ut å kjøre med Di4 i smusset tilstand med lyd! Den var helt rå!

Moro var det også å se Samvirkelag-modulen til Tom Lynga! De 3 funkishusene er jo egentlig noen veldig enkle modeller å bygge når man først har laget seg en arbeidstegning men duverden hvor norsk stemning de frembringer! :-)

Til slutt en takk til Tore Urvik som svippet oss ned på bussholdeplassen på lørdag kveld slik at vi rakk Timexpressen til Oslo og videre nedover i Østfold/Akershus! Tilfeldighetenes spill gjorde at ingen av oss hadde bil den helgen så da ble det å ta tog til Kongsberg og buss hjem igjen. Men det fungerte faktisk helt greit det også så sant man slipper å medbringe moduler.... :-)

 

 



Edited by NiM
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2005 at 11:51

 

Tusen takk for et svært hyggelig og innholdsrikt Fremo-Treff ! Som Tore så fint sier - balsam for sjelen.

Og vi har plass til og ønsker oss flere Fremo-folk. Så bare kom og besøk oss neste gang det er treff.

Fremo-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 september 2005 at 23:11
Heisann,

Hiver meg på og takker for denne gang jeg også.

Desverre ble jeg litt for opptatt med å ferdigstille en bråte boostere, før jeg måtte haste avgårde på lørdagen for å rekke et fly . Men, som alltid, hyggelig å treffe dere alle.

Lover å være mer med neste gang

Hilsen fra deilige Italia
-pål-
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.