MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Pensemotorer
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Pensemotorer

 Post Reply Post Reply
Author
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Pensemotorer
    Posted: 09 august 2005 at 10:38
Ok, jeg har en hel haug med Peco pensemotorer som jeg vil monetere under bordplaten. Det går en pinne fra denne motoren som skal opp til selve pensen, men den er alt for kort. Hva gjøres? Finnes det forlengere (fant ingenting om det på Peco sine hjemmesider) eller må jeg lodde på noe?
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
NMJ AS View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører


Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NMJ AS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 11:01

Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Ok, jeg har en hel haug med Peco pensemotorer som jeg vil monetere under bordplaten. Det går en pinne fra denne motoren som skal opp til selve pensen, men den er alt for kort. Hva gjøres? Finnes det forlengere (fant ingenting om det på Peco sine hjemmesider) eller må jeg lodde på noe?

Vi har forlengelsespinner til Peco motorene på lager. Tidligere fulgte disse med, men det har det tydeligvis blitt en slutt på.

Knut Moe



Edited by NMJ AS
NMJ - Norsk Modelljernbane AS
Strømsveien 102
N-2010 Strømmen

Tlf: +47 64 84 57 30
Fax: +47 64 84 57 39
E-mail: inof@nmj.no
Internet: www.nmj.no
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 12:30
Woot! Snakkast på mandag!
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2005 at 15:06

Allerede tidlig i fjor kom det brev fra Peco til forhandlerene med beskjed om at denne forlengelsespinnen ikke ble levert med, men kunne leveres som ekstra del intill videre. Peco leverer ellers nye pensemotorer med varenummer PL-10E med lang arm ferdig montert. Dessverre er dette samme modell som PL-10 som jo har et relativt høyt strømforbruk. Det optimale ville vært om peco kunne produsert motoren PL10W som jo er en motor med lavere strømforbruk med lang stang i stedet for den korte som de nå gjør.

Forøvrig går det og utmerket og skjøte stangen med en passende pianotråd og en liten messinghylse utenpå. Dette har vi brukt mye tidligere på Horten mj-klubbs anlegg.

Eirik

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.