MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mercedes M klasse Politi bil(Den nye typen)
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mercedes M klasse Politi bil(Den nye typen)

 Post Reply Post Reply
Author
Didern View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 11 februar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Didern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mercedes M klasse Politi bil(Den nye typen)
    Posted: 22 oktober 2013 at 13:49
Hei.

Jeg ville vel si at jeg kan medele en glad nyhet. Jeg har snakket litt med en i BUSCh models og han sier de kan få laget Mercedes M klasse politibilen med de ny fargene.(YAY!!)

Det han trenger for dette, er klare bilder av alle fire sidene på bilen. I mitt Politi distrik har jeg ikke sett denne bilen, kun passaten med de nye fargene. Internett er også dårlig med bilder av den nye mercedesen. Så her trenger jeg hjelp med å få tak i bilder av alle sidene.

Så hvis noen ser en av de tar gjerne bilder av den og legg de inn her evt send til meg på mail didrik_j@hotmail.com så skal jeg pushe på de å få laget den nye politi bilen.

Og hvis noen lurer, har jeg også starte å snakke med Wiking om å lage VW Passat i de nye og gamle fargene, venter forsatt på svar.
Back to Top
Didern View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 11 februar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Didern Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2013 at 13:52
Det beste hadde vært hvis noen her inne jobbet i Politiet og kunne gå ned i Garasjen og ta bra bilder av bilen.(lov å håpe)

Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2013 at 15:09
Kanskje en henvendelse til politiets data- og materielltjeneste fra Busch models er best. Antar at PDMT sitter på designmanualen.
 
Marius
Back to Top
KAEMD View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KAEMD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2013 at 13:27
Jeg har sendt inn en forespørsel til Politiet Materielltjeneste, men den har tydeligvis forsvunnet i saksbehandlingen dere. Jeg har forespurt om å få det nye designet til VW Passat evt MB Vito, da jeg har tenkt å lage den som modell i førtse omgang med MB Vito. Ad Wiking som har en egnet VW Passat, så har jeg hatt dialog med de ifm Nürnberg-messa i år, og ønsker ikke å lage en slik modell med mindre jeg bestiller 500 stk. De ønsker den ikke inn i sitt generelle program, slik at jeg kunne bestilt et mindre opplag. BUSCH er omtrent like stiv på antall, men kan skvises noe på det.
 
Det er dessverre ikke marked i Norge for å produsere slik volumer av modellbiler.
 
Mvh
Modellbil Design
Kjell-Arne
KAEMD
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2013 at 14:21
Nja...se henvendelsen din fra en litt annen vinkel også. Det kommer mange forskjellige henvendelser til et felles e-postpunkt. Her er det vel en som lurer på hvordan han i all verden skal ekspedere en merkelig henvendelse om en modellbil. Det er sikkert ikke dette pdmt gjør til vanlig. Hvem internt har ansvar for å se på henvendelser om modellbiler og designmanual? Deretter videresendes din henvendelse til en man forventer kan løse forespørselen. Er denne mottakere på jobb akkurat i dag og har han mulighet til å prioritere din henvendelse først? Må det avklares med noen andre om det "bare" er å sende fra seg det du trenger? Det er mulig å følge opp med en telefon.
Marius
Back to Top
KAEMD View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 19 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 20
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KAEMD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2013 at 15:45
Hei
 
Har vært i telefonisk kontakt med de i dag, og jeg er lovt en tilbakemelding på mandag.
KAEMD
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2013 at 19:44
Fint. For øvrig kjøres biltypen i dag av beredskapstroppen, hundepatrulje og innsatsleder i Oslo politidistrikt.
Marius
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.