MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Åpne en hobbytrade Di4
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Åpne en hobbytrade Di4

 Post Reply Post Reply
Author
avetaas View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 oktober 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote avetaas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Åpne en hobbytrade Di4
    Posted: 05 oktober 2013 at 09:38
Takker for gode råd. Det funket med papp, men kåpen satt godt fast.
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 oktober 2013 at 00:17
Jeg bruker tannpirkere av tre som kiler (forsiktig) og kan jobbe litt friere med hendene/fingrene. Fungerer godt på både lok og vogner
Terje
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2013 at 19:17

Se 2. avsnitt her:

http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=722&PID=17051637#17051637

"Jeg hadde sjekket dokumentasjonen, og var klar over at jeg måtte dra ut sidene på vognkassen, men den satt så hardt at understellet likevel fulgte med opp. Løsningen ble å kile et par pappbiter inn mellom vognkasse og understell der mothakene er, slik at jeg fikk hendene fri til å dra delene fra hverandre."

Om du skal montere dekoder, viser for øvrig det ene bildet i linken hvilken vei pluggen skal monteres.

I manualen, som man tidligere kunne finne på Hobbytrades nettsider, står det for øvrig:

"Overdelen er fastgjort med to tappe, som er placeret i midten af overdelen. Pres forsigtigt overdelens sider fra hinanden, og løft overdelen fri af underdelen. Ved påsætning af overdelen sikres det, at ledninger ikke kommer i klemme. 2 stk. låsetappe til fastgørelse af over- og underdel"

Back to Top
avetaas View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 oktober 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote avetaas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2013 at 18:57
Jeg prøver å åpne min di4 fra hobbytrade, men finner ikke ut av det. Har tatt av to kårer på underiden og får frem to haker som syntes å holde kåken på plass. Fikk ikke noe bruksanvisning med da jeg kjøpte det i Danmark. Kan noen hjelpe.
Arne
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.