MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Velge digital styring
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Velge digital styring

 Post Reply Post Reply
Author
sterjes View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 desember 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sterjes Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Velge digital styring
    Posted: 20 september 2013 at 22:32
Hei jeg har drevet nå med Märklin H0 noen år og kommet frem til å vil kjøpe meg en centralstadion.
Jeg er bare litt i tvil om jeg skal gå for Märklin 60215 eller Esu 50200 centralen. Det er ikke prisen jeg ser på. Jeg hørte noen sa at den nye centralen til Märklin er lik Esuen. Hva bør jeg velge?Wacko
Back to Top
TomB View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 93
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2013 at 10:06
Tja, liker du best datteren eller mora ?
Begge har fått samme score i flere tester.

Hvilke lokdekodere vil du bruke ? En forskjell på sentralene er
at ESU Ecos kan vise F1 til F20 på skjermen mens Mä stopper på F16.
Hvis du bruker Esus lokomotiver får du med deg alt ...........


Her er dine to alternativer testet punkt for punkt. Testen er fra juni 2010 og på tysk:
Konklusjonen fra testen:
Gesamtwertung
Nach wie vor schlagen sich beide Zentralen tapfer, eine eindeutige Empfehlung in die eine oder andere Richtung kann ich zum jetzigen Zeitpunkt nicht geben. Für mich bleibt das Rennen weiter spannend.


Edited by TomB - 21 september 2013 at 10:21
mvh



Tom Blikstad, Asker

HO, Tysk/sveitsisk forbilde, Märklin K, Esu ECoS, Viessmann, Kühn, MBTronik, WinDigipet, WinTrack
Back to Top
sterjes View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 30 desember 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sterjes Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 september 2013 at 10:11
Hei igjen, takk for svaret. Jeg kjøper mest ferdig lokk, men setter jeg inn noen dekodere er det Esu jeg bruker. Hørt alle sier at Esuen tykker alt. stemmer det.Big smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,125 seconds.