MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dekaler til EL11b nydesign
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dekaler til EL11b nydesign

 Post Reply Post Reply
Author
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dekaler til EL11b nydesign
    Posted: 24 august 2013 at 19:49
Er det noen som lager dekaler til nydesign EL11b ??, jeg ønsker og lage en korrekt EL11b i nydesign eller to og da må det sparkles og lakkeres....... og dekaler må selvfølgelig erverves.
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2013 at 23:53
Ingen som lager dette ???????????, ....... det var da som søren klype Thumbs Down
 
Er det noen som lager "tiger" striper til plogene a ?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2013 at 00:37
har kun dekaler til el13 liggende. men de er beige. i hverstefal så kan jo det brukes....
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pluggen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2013 at 09:43
Originally posted by pkonc pkonc wrote:

Er det noen som lager dekaler til nydesign EL11b ??, jeg ønsker og lage en korrekt EL11b i nydesign eller to og da må det sparkles og lakkeres....... og dekaler må selvfølgelig erverves.
 
 
Er ikke El11b nydesign korrekt fra NMJ - og er ikke "tiger" stripene på plogene tilstede? Jeg planlegger kjøp, men ble litt usikker hvis modellen er "feil"...
Back to Top
pkonc View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 juni 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 208
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pkonc Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2013 at 11:45
Skal ha "tigerstriper" til den lille tuppen på plogen oppe (gjelder gammeldesign EL11/13)........ la det inn i denne tråden, men skulle vel egentlig vært i en egen tråd.
Vedr riktig og ikke........ jeg skal ta vekk multippelkontakten og sparkle igjen hullet under og mest sansynlig må jeg da få malt hele lokkassen fordi flekkmaling i fronten neppe blir bra......... og ved hel lakkering må jeg få tak i nye dekaler til loket.
 
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pluggen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2013 at 14:27
Originally posted by pkonc pkonc wrote:

Skal ha "tigerstriper" til den lille tuppen på plogen oppe (gjelder gammeldesign EL11/13)........ la det inn i denne tråden, men skulle vel egentlig vært i en egen tråd.
Vedr riktig og ikke........ jeg skal ta vekk multippelkontakten og sparkle igjen hullet under og mest sansynlig må jeg da få malt hele lokkassen fordi flekkmaling i fronten neppe blir bra......... og ved hel lakkering må jeg få tak i nye dekaler til loket.
 
 
Hmm, ok. Så multippelkontakter var kanskje fjernet når El11 ble lakkert i nydesign. Isåfall blir jo modellen litt uriktig... 
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 september 2013 at 02:53
Scandinavian miniatures kan lage slike dekaler. Bemerk også at lyktene er annerledes på nydesign el11b!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,061 seconds.