Bruktpriser på norske messer |
Post Reply |
Author | |
Terje Storjord
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 344 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 juli 2005 at 20:20 |
God ettermiddag
I forlengelsen av tråden om skalabytte, så kan det se ut som første trekk vil være å selge unna mine amerikanske diesellok og godsvogner i H0. Jeg ser ut til å rekke Hortens-messa (Kaffe Eirik, god kaffe, you fix for me?) og legge ut sakene på et salgsbord der. Men hva betaler folk for second-hand? I mitt tilfelle er lokomotiver og vogner i tilstand "kun prøvekjørt", uskadd originalkartong, noe har ikke vært ute av eskene engang, kjente amerikanske selskaper (mye Santa Fe), ingenting mer enn 4 år gammelt, alt kjøpt nytt. Pristaket er egenimport eller Sianco-pris for samme varen. Og så forlanger vel kjøperne en "bruktrabatt" for å ha følelsen av å ha gjort et godt kjøp. 20-30 prosent? Eller er det helt andre regler som gjelder på et salgsbord? Jeg skulle anta at en kjøper ville føle seg tryggere ved å handle på et nettbord og se på lokomotivet sjøl, enn på nett, sjøl med gode bilder i annonsen.. Whaddyathink? |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Notert, gi beskjed når du kommer Eirik |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Me thinx zhe following: En ide som kom fra problemstillingen ovenfor: Hva om man la ut sine objekter på mj-børsen, med overskrift: "Selges på messe (der og dato)," og en liste med salgsobjektene? Dermed kunne man være foreberedt på godsakene man vet man kan få se i virkeligheten. Pris kan man inkludere hvis man vil, men altså at selvesalget vil foregå på messen, og bare der. Dermed kan man få både i pose og sekk? |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |