MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Er det noen som forhandler Floquil maling i Norge?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Er det noen som forhandler Floquil maling i Norge?

 Post Reply Post Reply
Author
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er det noen som forhandler Floquil maling i Norge?
    Posted: 06 august 2013 at 20:19
Vet noen av dere om det er noen som forhandler Floquil maling i Norge?
Jeg er ute etter "Rail Brown".
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2013 at 20:31
Jeg leste på MR forumet for litt siden at Testors planlegger å kutte ut både Floquil og Polly Scale merkene, noen her inne som vet noe om dette og kan bekrefte evt avkrefte påstanden..?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2013 at 20:35
Jeg så også dette i dag, at de skal slutte med disse merkene, når jeg lette litt rundt på nettet.
Rail Brown som jeg er ute etter, skal visstnok være tilgjengelig fra noen andre også. Om det er samme nyanse gjenstår å se.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2013 at 22:51
Jeg har også jaktet på "Rail Brown" etter å ha sett MR Video pluss innslaget om maling av spor på "The thin line branch". Fortsatt mulig å kjøpe fra US forhandlere. Noen som vet en passende mach hos Vallejo, som ser ut til å bli det bærene merket for vannløselig hobbymalinger i Norge?
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2013 at 00:07
Jeg vet ikke hvem som ev forhandler Floquil i Norge, men på MRH-forumet ligger det en tabell med forslag på sammenlignbare farger fra bl.a Vallejo:
http://model-railroad-hobbyist.com/node/14152
Railbrown er nevnt der, Morten.

Forøvrig kom augustnummeret av MRH i går, gratis som alltid:)

Hilsen KnuT


Edited by KnuT - 07 august 2013 at 10:52
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2013 at 20:30
Etter at Testor la ned sin serie av Floquil og Poly Scale modellmalinger, har Micro-Marc fått Valejo til å lage tilsvarende farger i serien MicroLux
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2013 at 21:25
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Etter at Testor la ned sin serie av Floquil og Poly Scale modellmalinger, har Micro-Marc fått Valejo til å lage tilsvarende farger i serien MicroLux
Hvem har noe av dette på lager i Norge? Noen som vet det?
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2013 at 22:04
Litt usikker, men du kan forhøre deg hos Small Size Hobbyland (Moe&co). Mener å ha hørt at de er importør av Vallejo. Hvorvidt de har Mico-Marc sine spesialblandede MR farger er usikkert.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2013 at 07:10
Smallsize på Strømmen har hvertfall pleid å ha et godt utvalg Vallejo-farger, både til airbrush og pensel. Regner med de også klarer å bestille det de evt ikke har inne.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2013 at 13:23
OK, takk for hjelpen.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.