MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mister lys i lok
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mister lys i lok

 Post Reply Post Reply
Author
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mister lys i lok
    Posted: 04 august 2013 at 12:49
Har ett problem med at jeg mister lys i enkelte lok når disse står på banen, Når jeg setter lokkene på testskinne finner jeg lysene igjen, men forsvinner på banen vis loket blir brukt eller står i ro en stund. Alle er digitale og av forskjellige leverandører, gjelder også for dekoderene. ( Lenz Esu osv ) Jeg bruker ROCO mulitmouse pro som styre enhet. Er det noen som har vært borti lignenede problem og hva ble løsningen 
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2013 at 13:16

Det kan være at du har for mange lok på banen i forhold til hvor mange ampere digitalstyringen gir ut på sporene. Alle lok og dekodere trekker strøm selv om de ikke kjører. Du skriver ikke om du har koblet til flere boostere som øker strømforsyningen til banen.

Har du forsøkt om problemet er der dersom du prøver bare ett lok ad gangen på banen?

Jeg opplevde lignende problem med min bane for en stund siden, og problemet ble borte da jeg skaffet flere boostere og seksjonerte banen slik at bare 2-3 tog var på hver seksjon ad gangen.

 

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.