MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Venter på norske teakvogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Venter på norske teakvogner

 Post Reply Post Reply
Author
Stig80 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 30 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stig80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Venter på norske teakvogner
    Posted: 30 juli 2013 at 19:16
Jeg har nå skaffet til veie Trix sin stortysker. Men en som har tatt opp sin barndoms hobby var skuffelsen stor at NMJ ikke har vogner til lok som dette. Her må man gå og vente forstod jeg da jeg spurte i anledning å beskue den nye butikken på Ensjø. Roco kommer med vognene en gang til høsten i et begrenset opplag. Men her kommer spørsmålet mitt: Hva er forskjellen på de to passasjervognene Roco leverer hvor den ene har nr. ROC 44262 og den andre ROC 44268?

Eller er det noen som har overskuddsmateriell som man gjerne vil selge? Trenger ikke å være smusset eller overøst med detaljer.

Back to Top
Peedka1818 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 05 desember 2010
Location: NORGE
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peedka1818 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 juli 2013 at 10:47
 
 Stig 80 !                                                                                            Skedsmokorset 31/07-13/10.34
 
 
       Hei til deg Stig , ser på forumet at du er i ønske av noen  av  Roco`s "  teak " - vogner ?
   
       Jeg  , Per Edvard , sitter på noen , flere enn jeg selv trenger .  Er du  fortsat på søk ? kan 
 
       du ta en telefon til meg , PER  EDVARD  KARLSRUD , TELEVEIEN  12 , 2020 SKEDSMOKORSET .
 
        TLF. 63876243  helst ! eller mob. 97078424 . Er pensjonist og tiljegelig mesteparten av
 
        døgnet . Så hvor mange trenger du og hvor fort  ?
 
         Beste hilsen  Peedka1818  <   peedka1818@gmail.com   > 
 
 
OKpek
Back to Top
Stig80 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 30 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stig80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 juli 2013 at 21:45
Hei Per Edvard,

Jeg ønsker meg 3 stk vogner. Jeg tar kontakt imorgen (torsdag), så kan vi avtale pris og slike formaliteter.

Mvh

Stig Are
Back to Top
Stig80 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 30 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stig80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2013 at 01:26
Nå har jeg fått kjøpt 2x3 vognsett av disse teakvognene, men hva slags lys system passer nå til disse? Jeg har montert Viessmann ledlys i andre vogner som jeg har, men jeg antar at det er noe annet som passer disse vognene. Ser ut som det skal en type pærer i de ferdige innsatsene som jeg ser når jeg demonterer taket. Det er to stk som er over to kupeer. Er det noen som har noe tips til hvilke lyssystem som kan benyttes og hvor jeg kan anskaffe noe slikt? All hjelp taes i mot med takk. :)
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2013 at 09:15
Jeg synes du skal fortsette med å bruke Viessmann ledlys i teakvognene også. Jeg har ikke helt skjønt meg på de "kurvene" i teakvognene. Klipp de heller bort og monter lyslister. Pass bare på at de ikke er kaldhvitt lys i de.
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2013 at 10:06
Roco har egen vognbelysning til trevognene.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Stig80 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 30 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stig80 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2013 at 19:36
Tusen takk for svar. Det blir noe helt annet når man får passasjerer og lys i kupeen. Men ja, jeg er helt enig at de "kurvene" burde vært borte. Men de bruker jo støpeform som er eldre enn meg, så modernisere ting er vel helligbrøde enn å gi plass for led-revolusjonen som åpner mange flere muligheter enn de eldre løsningene.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.