MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bjørnlia bygges om - igjen...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bjørnlia bygges om - igjen...

 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2013 at 17:41

Originally posted by Tog Tog wrote:

Veldig snerten den stoppblokken der. Og sikkert ikke altfor vanskelig å bygge. Selv om alt selvsagt kommer an på den siste smussingen/detaljeringen. Takk for tipset.

Bare hyggelig, byggingen av slike stoppbukker er forøvrig beskrevet i MJ-bladet nr. 3/2010.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2014 at 18:55

Status pr. 4. januar 2014:

Mye tid er benyttet på maling av sviller og skinner på de to nye seksjonene, og den ene seksjonen er nå ferdig ballastert:

Og her et nærbilde:

Ballasteringsarbeidet er påbegynt på den andre nye seksjonen. Det tar litt tid, jeg er forholdsvis nøye... Embarrassed

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2014 at 19:14
Er det selvplukket ballast eller er det noe som finnes i butikken?
Marius
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2014 at 20:00
Jeg har brukt to type sandballast her. Den ene typen er hentet ute i naturen og den har jeg fått av en annen MJ-entusiast. Det er samme ballast som jeg har benyttet på de "gamle" seksjonene av Bjørnlia. Den andre sanden jeg bruker fant jeg under utgraving av kjelleren...
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 januar 2014 at 22:04
Veldig fint Bjørn Runar!
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 00:17
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:

Og her et nærbilde:

Ballasteringsarbeidet er påbegynt på den andre nye seksjonen. Det tar litt tid, jeg er forholdsvis nøye... Embarrassed


Det som mange MJ-ere bør ta lærdom av her, er at det ikke skal ligge igjen ballastrester oppå svillene. I 1:1 vil det bare være rett etter grusing/pukking av det skjer. Etter kort tids drift vil ballasten riste bort fra svillene og fanges opp av ballasten mellom svillene.
Svein S
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 00:47
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:

Status pr. 4. januar 2014:
Det tar litt tid, jeg er forholdsvis nøye... Embarrassed



Vel investert tid, ser veldig bra ut. Og det er heller ikke enkelt å få til et så pent resultat som det du viser her.

Har du noe imot å beskrive hvordan du limer ballsten, forresten?
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 06:07
Istemmer med de andre, dette ser veldig bra ut!Thumbs Up Hva slags maling/farger er det du har brukt til å male sviller og skinner? Airbrush og maskering eller for hånd med pensel?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 13:17

Takk skal dere ha!

Sville- og skinnemaling:

Etter at skinnene er limt fast, maler jeg svillene med forskjellige farger. Jeg lager meg en palett i et lite beger med forskjellige brunfarger, rustfarger, grått og sort. Fargene jeg bruker er fra Humbrol eller Revell. Så har jeg litt terpentin i et annet beger. Malingen blandes på penselen (litt forskjellig hver gang) fortynnes med terpentin og males på svillene i skinnenes lengderetning med en pensel (str 4-6 f.eks.). Det gjør ikke noe om det søles maling på skinnene, det blir overmalt etterpå.

Til skinnene bruker jeg Humbrol matt 62. Dette er egentlig en farge som passer best til lite brukte sidespor (fordi den er ganske lys), men jeg har hengt med denne fargen i mange år etter at jeg fant tipset hos en tysk FREMO smalsporgruppe. Malingen fortynnes noe med terpentin før den påføres med pensel og stø hånd. Når skinnemalingen er ordentlig tørr, pusses toppflaten på skinnene ren.

Ballastpåføring:

Jeg heller ut ballasten fra et lite beger, slik at jeg har mer kontroll med mengden, og bruker pensler i forskjellige størrelser til å legge ballasten på rett plass. Penslene kan godt være avdankede og velbrukte som her, men det må være myke pensler:

Ballasten legges på plass mellom skinnene først, deretter på utsiden. Man kan gjerne dra en finger langs svillene for å fordele, og så bruke pensler for å koste vekk det som legger seg oppetter skinnene. Det kan godt ligge igjen enkelte løse sandkorn midt oppå svillene, men ikke slik at de "har kontakt" med sanden mellom svillene. Jeg tror den viktigste årsaken til at jeg får dette til å fungere er at når jeg limer ballasten så limes det på tørr ballast. Jeg fukter altså ikke med noe som helst på forhånd.

Limet jeg bruker er vanlig trelim fortynnet med vann (ca 1 del lim til 2 deler vann) og tilsatt ørlite grann Zalo. Så dryppes limblandingen på plass med en pipette. Start på ett sted med å forsiktig dryppe én dråpe. Dråpen vil synke inn i sanden og deretter spre seg utover. Fortsett å dryppe limblandingen, men pass på å bare dryppe der det allerede er vått. På den måten trekker limvannet seg utover i ballasten uten å flytte på noen sandkorn. Og dersom du da greier å dryppe limet uten å treffe svillene, vil de løse sandkornene som eventuelt ligger oppå svillene ikke bli limt fast og kan børstes vekk når limet er tørt.

Edit: Korrigert to skrivefeil...



Edited by Bjørn R Larsen - 05 januar 2014 at 18:57
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Tog View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 mars 2013
Status: Offline
Points: 268
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 14:00
MJ-hobbyen på sitt beste.
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 16:22
Beskrivelsen av skinnemaling og ballastering fortjener en plass i MJ wiki, Bjørn Runar
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 16:53
Interessant!
Et tips for å få ballasten bedre ned mellom svillene er å ta en liten platebit og legge den oppå skinnene, og så banke lett med en liten hammer. Ikke bruk en snekkerhammer. Du vil ha kontroll over bankingen!

Nå slår det meg at det kanskje kan ordnes på annet vis. Ideen kan kanskje virke litt på kanten ... Men en liten fingerstor vibrator burde kunne fungere til dette? Poenget må være å få vibrasjonene til å sørge for at ballasten synker sammen og legger seg godt tilrette rundt svillene. Tipset om dette er oversatt fra et annet område, nemlig noe jeg leste om å bruke en liten vibrator til å få luftbobler til å stige opp fra støpeformer. Et nettsøk viser at man kan få tak i sånne små røvere til mellom 100 og 200 kr.
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 18:41
Har sett vibrator i bruk i sporet også. Artig.
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 18:45
Originally posted by Tog Tog wrote:

MJ-hobbyen på sitt beste.


Så absolutt! Moro å lese! Får lyst til å hive meg på modulbygging med en gang!
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 januar 2014 at 19:09
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Beskrivelsen av skinnemaling og ballastering fortjener en plass i MJ wiki, Bjørn Runar


Det finnes allerede en temmelig fyldig artikkel artikkel om ballastering på MJ-Wiki, men den tåler helt sikkert en komplettering.
Men tipset om å dryppe "lim på lim" for å slippe fukting er omtalt.

En artikkel om spormaling hadde vært strålende.
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2014 at 21:20

Oppdatering pr. 12. januar 2014:

Ballastering ferdig på den andre av de to nye seksjonene:

Det kan synes som om sporet helt til venstre ikke har fått tilstrekkelig med ballast på yttersiden, men det skyldes at det er satt av plass til en godsplattform langs dette sporet.

Nå er arbeidet i gang med skinnemaling og ballastering på de nye sporene på de eksisterende seksjonene.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2014 at 20:07

Oppdatering pr. 22. januar 2014:

Ballasteringen fortsetter på de nylagte sporene som er på de "gamle" seksjonene av Bjørnlia. Her er ingen maskinell utlegging av ballasten, alt er manuelt arbeide, synliggjort på denne måten:

Wink

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2014 at 20:25
Ikke rart at arbeidet tar lang tid når de ansatte drikker på jobbe:-)
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2014 at 20:35
Tuborg :-) Skål

En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2014 at 23:24
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Tuborg :-) Skål


Er du helt sikker på at det ikke er en Carlsberg Hof....?

Forøvrig trenger nok disse karene en forfriskning eller to. Å kjøre ut grus med en slik vogn er ikke drømmejobben, for å si det mildt.

Vogn 20711 var en N2 type 2 bygget av Aadals Brug i 1913. Den var maken til N2 5603.
N-vognene hadde faste sidekarmer og avtagbare jernstaker. Bare endelemmene var avtagbare. Å skuffe grus for hånd ut over slike sidelemmer er en slitsom jobb, og grusen havner ikke der den skal.

Til utkjøring av grus for bygging og vedlikehold av spor ble det brukt M-vogner.

M-vognenes sidelemmer var nedfellbare, endelemmene var faste. Sidelemmenes hengsler var utformet slik at det i nedfelt stilling ble en åpning mellom vogngulvet og lemmen, og lemmene ble hengende på skrå inn mot sporet. Grusen ble så skuffet ned i åpningen innenfor lemmen, denne førte dermed grusen ned like inntil skinnestrengen. Over akselkassene var det spent et seildukstykke fra undersiden av rammen og ned til undersiden av akselkasseføringen for å beskytte aksellagrene mot grus.
Om man skuffer grusen ut over sidelemmene, enten de er faste eller nedfelt, havner grusen alt for langt ute på sidene, og man må skuffe den tilbake - for hånd.
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2014 at 21:43

Oppdatering pr. 5. februar 2014:

Demontering av det gamle stillverket og konstruksjon av nytt stillverkspanel:

Det gamle stillverkspanelet var basert på en plastplate (makrolon) med overheadfolie. Det nye panelet blir en aluminiumsplate, også med overheadfolie oppå.

Platen må kappes litt, slik at den passer mellom to tverravstivere på seksjonen (maks. 39 cm).


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2014 at 00:07
Nå framgår det ikke helt hvordan du har tenkt å betjene stillverket, men jeg bare nevner at å legge togveier framfor å legge sporveksler og signaler, er både mer prototyp og atskillig enklere å betjene.
Svein S
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2014 at 07:21

Stillverket vil bli betjent med brytere (som det forrige), jeg er glad i den type stillverk og graden av prototypnærhet er ikke viktig for meg der.

Noen forskjeller blir det allikevel fra det forrige, som har vært klattet på i over ti år. Det blir ikke mulig å stille ut- og innkjørsignal samtidig på en side, og signalene blir avhengige av sporvekslenes stilling. Dette er tenkt løst med tilbakemeldinger fra relekontaktene på Tortoisemotorene.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2014 at 13:49
Det ser ut som at du skal ha et utkjørsignal per togspor. Hvor vanlig var dette, og når (evt. i hvilke situasjoner) begynte man med et felles utkjørsignal? Regner med at det har noe med dverger å gjøre    .

Hilsen Halvor
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2014 at 14:03

Jeg vet ikke hvor vanlig det var, men i dette tilfellet har det med mangel på dverger å gjøre.

Bjørnlia i sin første versjon hadde faktisk ett utkjørssignal pr. togspor. Så fikk jeg tilbakemeldinger (fra noen som burde vite slikt) at "sånn var det jo ikke". Dermed ble dette endret i neste versjon av Bjørnlia til felles utkjørssignal (samtidig som jeg monterte innkjørssignal). Så har jeg atter igjen hørt at "felles utkjørssignal fordrer dverger", så... Confused

Sånn blir det ihvertfall nå Wink

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2014 at 14:04
Originally posted by halvors halvors wrote:

Det ser ut som at du skal ha et utkjørsignal per togspor. Hvor vanlig var dette, og når (evt. i hvilke situasjoner) begynte man med et felles utkjørsignal? Regner med at det har noe med dverger å gjøre    .

Hilsen Halvor

Det kom med fjernstyringen. Ved felles utkjør og komplett sikringsanlegg brukes dverger for å vise hvilket spor som klarsignalet gjelder for. Grensestasjoner på fjernstyrt strekning (som per def. da ikke er fjernstyrt selv) benytter i noen grad fortsatt denne ordning med felles utkjør per linje og retning.

Svein S
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2014 at 14:23
Bjørn Runar, den kretsen jeg vi i Skaarerbanen (og Halvor/Jan Petter) bruker til å styre signaler kan veldig enkelt kobles sammen til en felles "forrigling" i en eller flere grupper for å forhindre mer enn ett grønt innefor gruppen.
Og strengt tatt skal du vel ikke kunne ha mer en gruppe :-)

Kretsen settes enkelt til å blinke (innkjør), eller lyse konstant (utkjør). I tillegg kan den kobles til spordetektor for å rive ved passering.

Kretesen består av en liten 8-pins PIC + noen få eksterne komponenter, men dette kan vi nok best ta "off-line" :-)

-pål-
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2014 at 17:00

Oppdatering pr. 9. februar 2014:

Det er blitt saget ut et større hull til det nye stillverket, videre har jeg fått boret alle hullene som skal være i stillverkspanelet. I dag har jeg også fått testet ut den planlagte hengsleløsningen, det nye stillverket skal kunne svinges ut ved betjening og legges inn ved transport:


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 februar 2014 at 21:23

Oppdatering pr. 18. februar 2014:

Første veksel (den med kortest ledningsstrekk) tilkoblet det nye stillverket:

Bare resten igjen...

Alle andre veksler (og signaler) ligger på andre seksjoner.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 februar 2014 at 08:44
Hvor kjøpte du aluminiumsplata til stillverket? Ligger folien løst på plata eller er den limt fast med noe?

Jeg forsker på ulike løsninger og vurderer å bestille et bilde på trykket aluminium fra japanphoto, men da har man bare ett forsøk på å få et bra resultat (i stedet for å printe ut og tilpasse fortløpende om en vil gjøre endringer)
Marius
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.