MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bjørnlia bygges om - igjen...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bjørnlia bygges om - igjen...

 Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bjørnlia bygges om - igjen...
    Posted: 26 juli 2013 at 18:16

Først littegrann historikk:

FREMO-modulen Bjørnlia er en av de lengstlevende norske FREMO-stasjonene. Den ble første gang vist offentlig under en MJF-høstmesse i Skedsmo i 2001, allerede da godt forbi "kryssfinér"-stadiet:

Stasjonen er bygget uten konkret forbilde, og besto den gangen av tre seksjoner med en totallengde på 320 cm. 

Dagens Bjørnlia er 570 cm lang og består av 7 seksjoner, den ble sist bygget om i 2008: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=3869&title=bjrnlia-bygges-om

Kommende ombygging:

To av "ur-seksjonene" fra 2001 blir byttet ut med nye modulkasser, seksjonlengdene øker fra 100 cm til 120 cm, samtidig vil behovet for en løs innkjørssignalseksjon (10 cm) bortfalle, slik at stasjonens totale lengde etter ombygging vil bli 600 cm.

Modulens elektriske anlegg vil bli så godt som totalrenovert, noen spor endres, stasjonsbygningen skiftes ut + + +

Dette blir en større ombygging av stasjonen og vil nødvendigvis ta en del tid, jeg planlegger å poste oppdateringer her etterhvert som ting skjer. Dette både fordi jeg antar noen har interesse av å følge samt at det gir meg en ekstra "drive" til prioritering av byggearbeidene.

Status pr. 26. juli 2013- Bjørnlia goes "Silbergrau":

Begge de nye modulkassene er satt sammen, og fått to strøk maling utvendig og innvendig. Innvendig er kassene malt i hvitt, utvendig med RAL 7001 Silbergrau, fargen som FREMO sentralt har som standardfarge og som i Norge benyttes på nye moduler. Modulbenene er gjenbruk, med endret farge.


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2013 at 00:01
Det blir spennende å se hvordan den "nye" stasjonen blir, Bjørn Runar! Tongue
Ikke minst å få oppleve den i drift etter hvert.
Lykke til med prosjektet!
 
Hilsen Halvor
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juli 2013 at 17:24

Takk, Halvor!

Siste feriedag har blitt benyttet til å lage festeanordning for modulbenene.
Jeg bruker stort sett samme patent som første gang Bjørnlia ble laget, men har vært litt mer nøyaktig i tilpasningen til benene samt benyttet en tynnere klemplate enn tidligere (4 mm kontra 9 mm):

Akkurat som med modulbenene er strammeboltene gjenbruk fra de gamle seksjonene. 

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2013 at 22:57


Den nye sporplanen for Bjørnlia stasjon vil bli noe slik som denne skissen viser:

Dette er bare en grov skisse, det er fortsatt mulighet for at jeg gjør noen endringer på denne sporplanen.


Til sammenligning er dagens stasjon slik:

 

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2013 at 22:01

Spenning til sporene

Jeg har begynt å koble gjennomgående ledninger for spenning til sporene. I enden av stasjonen har jeg laget en "vanlig" boks, med bøssing og plugg. Ut fra denne går en tykk gjennomgående kabel samt kabler til fordelinger under seksjonen:

Koblingsboksen er i underkant av 50 x 70 mm, og er noe mindre enn de jeg tidligere har laget.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2013 at 19:42

Vognkortlommer

Dagens vognkortlommer på Bjørnlia er montert utenpå seksjonene, men ifm. ombyggingen ønsker jeg å ha lommene integrert i seksjonssidene. Jeg har derfor prøvesagd en slisse (i en av de seksjonene som skal skrotes) på ca. 17 x 4 cm. Innvendig er det bøyd til en holder i metall. Bunnen av vognkortlommen er ca. 4 cm under slissen.

Jeg anser dette forsøket for vellykket og vil bruke denne metoden for laging av vognkortlommer.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2013 at 10:22
Kjekt se at en "gammel klassiker" av en modul fortsatt kan fornyes, og gi byggeglede og nye muligheterSmile

Selv om jeg personlig er litt mer gira på moduler med konkret forbilde har Bjørnlia vært en driftsikker og anvendelig stasjon å ha med på treff gjennom mange år.

Når det gjelder modulfarge på nye moduler, så har 90% av det jeg har sett av nytt i år framdeles blitt malt grønt, så dette er nok ikke endelig avklart. Satser på at vi kan få en avklaring av dette på årsmøtet neste år.

MVH
Terje O
   
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 august 2013 at 14:41
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Kjekt se at en "gammel klassiker" av en modul fortsatt kan fornyes, og gi byggeglede og nye muligheterSmile

Selv om jeg personlig er litt mer gira på moduler med konkret forbilde har Bjørnlia vært en driftsikker og anvendelig stasjon å ha med på treff gjennom mange år.

Når det gjelder modulfarge på nye moduler, så har 90% av det jeg har sett av nytt i år framdeles blitt malt grønt, så dette er nok ikke endelig avklart. Satser på at vi kan få en avklaring av dette på årsmøtet neste år.

MVH
Terje O
   

I referatet fra årsmøtet i fjor, står det sitat "Modulkassene males utvendig med RAL 7001 Silbergrau (som er den mest brukte modulkassefargen innen FREMO). I Norge brukes også 7020-G30Y." Sitat slutt Wink.

Ellers så blir det gøy å se hvordan Bjørnlia blir Clap.


Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2013 at 20:05

Det er en liten stund siden siste oppdatering nå, men arbeidet har fortsatt i noenlunde jevnt tempo.

Det har blitt festet gjennomgående ledninger, bl.a. for spenning til sporene samt montert fordelingsklemmer.

Så er det saget ut hull for vognkortlommer:


Det er også laget rom for oppbevaring av vognlast. Dette er belyst med en liten LED-stripe:


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
miniclub89drg View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 28 august 2008
Location: Norge
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote miniclub89drg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2013 at 22:06
Stilig belysning for vognlastrommet. Men hvor tar du strømmen fra til lyslisten?

Mvh Knut

Edited by miniclub89drg - 03 september 2013 at 22:09
Mvh
Knut,
1:220 og 1:87 i Fremo
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2013 at 22:11
Originally posted by miniclub89drg miniclub89drg wrote:

Stilig belysning for vognlastrommet. Men hvor tar du strømmen fra til lyslisten?

Mvh Knut

Har en egen strømforsyning for vekselmotorer, signaler, belysning etc.


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2013 at 20:39

Så har jeg fått begynt på sporlegging på den ene av de to nye seksjonene. Sporene er festet med akryl fugemasse. 

Et par skinnebiter gjenstår før jeg er ferdig med denne:

Sporet helt ytterst til venstre fra den bakre seksjonen skal fjernes, så det betyr å rive opp en veksel på den seksjonen.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 november 2013 at 22:14

Oppdatering pr. 3. november 2013:

Den ene seksjonen har fått alle sine spor på plass, og sviller og skinner er malt. To stoppbukker samt en veksel fra den gamle seksjonen er gjenbrukt. Skinnetoppen er pusset ren etter skinnemalingen: 

På undersiden er vekselmotorer montert og justert, og alle skinnebiter er elektrisk tilkoblet:

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2013 at 22:11

Oppdatering pr. 10. november 2013:

Sporlegging er påbegynt på den andre nye seksjonen. Her er noen sporbiter limt på plass med akryl fugemasse, mens veksler er lagt ut for å se hvordan det vil ta seg ut. Endringer blir også gjort på de opprinnelige seksjonene, en ny veksel er montert på seksjonen i bakgrunnen mens to veksler (bak til høyre) vil senere bli fjernet:


Et nærbilde viser skjøten mellom seksjoner, med sporene loddet fast til messingskruer. Alle sporbiter får egne tilførselsledninger:


Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 november 2013 at 22:49
Dette ser jo bra ut.
Men hvordan er det med akryll fugemasse som sporfestemiddel og muligheten for å ta opp dette senere og kunne gjenbruke sporet?
Svein S
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2013 at 06:33
Originally posted by ses ses wrote:

Dette ser jo bra ut.
Men hvordan er det med akryll fugemasse som sporfestemiddel og muligheten for å ta opp dette senere og kunne gjenbruke sporet?

Vi har brukt akryl fugemasse til sporfesting i flere år i Drammen Modelljernbaneklubb, og de stedene hvor vi har vært nødt til å ta opp sporet igjen har det ikke bydd på noen problemer.

På de tre eldste seksjonene av Bjørnlia er sporet festet med dobbeltsidig tape, ingen smart løsning...
Men også her lar det seg gjøre å få sporet helt opp igjen - med rødsprit.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2013 at 07:50
Brukes det noe løsemiddel for å få opp spor festet med akryl fugemasse?
Svein S
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2013 at 07:57

I DMJK har det stort sett vært spor som etter ha ha blitt limt med akryl fugemasse har blitt ballastert med natursand limt med vannfortynnet trelim. Vi har brukt varmt vann til å løse opp ballasten med og deretter benyttet en sparkelspade til forsiktig å løfte opp under svillematten.



Edited by Bjørn R Larsen - 11 november 2013 at 07:58
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2013 at 10:53

Jeg har alltid bare brukt snekkerlim til å lime svillematten også, og så uttynnet snekkerlim til ballasten (eller acryl matt medium). Når det skulle opp, har jeg somd us ier fuktet det, men da har svillematten også samtidig løsnet fra underlaget. 

Men hva er tilfelle fordelen med acryl fugemasse i forhold til andre metoder, som utynnet snekkerlim f.eks.?

Svein S
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2013 at 11:35
Originally posted by ses ses wrote:

Men hva er tilfelle fordelen med acryl fugemasse i forhold til andre metoder, som utynnet snekkerlim f.eks.?

Fordelen med å bruke akryl fugemasse er at det hefter godt umiddelbart, man behøver normalt ikke stifte skinnen midlertidig, samtidig som at man har rundt et kvarter på seg til å justere inn sporet før massen tørker.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2013 at 12:37
Da skal jeg prøve det på noen skinner jeg skal legge snart. Fugemasse har jeg etter noen andre arbeider, så jeg tenkte jeg skulle teste dette på MJ også. Da har jeg fått litt mer bakgrunnskunnskap om dette fra forumet.
Svein S
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2013 at 22:45

Status pr. 18. november 2013:

De fleste sporene er lagt på den andre av de nye seksjonene, det mangler et par skinnebiter i nederkant (jeg gikk tom for fleksiskinner):

Det er også en del endringer på noen av de eksisterende seksjonene, som disse to, der sporet til venstre er blitt forenklet:

Tre gamle veksler er plukket bort. Og med dem er de siste rester av Roco kode 83 spor borte, nå er det kun Peco kode 75 spor over hele stasjonen.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2013 at 08:32
Artig å se hvordan man faktisk kan bygge om en "ferdig" modell på denne måten, gang på gang. 
Bra jobba Bjørn Runar!
Modellhilsen

Claes
Back to Top
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2013 at 17:22
Du er en skikkelig inspirasjonskilde. Bjørn.
Både med innlegg på forumet, og på dine nettsider.

"Keep up the good work" - som det heter på nynyNorsk.




Back to Top
E L K View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 01 januar 2007
Location: NORGE
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E L K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2013 at 21:59
dette blir fint, fine åk og disse har du bygge selv ?

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2013 at 15:04

Takk!

Claes: At en stasjon er "ferdig" betyr absolutt ikke at den ikke kan endres - i større eller mindre grad. Og det er ingen hekskunst å endre spor, selv midt inne på en seksjon og etter at det er ballastert. Det er det jeg prøver å vise her.

E L K: Åkene er selvbygde ja. Byggingen ble beskrevet for lenge siden på et tidligere forum, men jeg fant noe om det her: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=587&KW=messingtr%E5d&PID=8127&title=kontaktledning-p-gandal-og-grungen#8127

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2013 at 17:54
Nei, det var jo det jeg mente siden jeg skrev "ferdig". Et mj anlegg blir jo aldri det. Thumbs Up
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2013 at 21:34

Status pr. 2. desember 2013:

Vekselmotorer er montert og en rekke ledninger til sporene er koblet.

Så er tiden inne for omgjøring av den ene endeseksjonen, seksjonen der Bjørnlia Meieri ligger. Her må det skjøtes inn en bit for å endre B88-profilen slik at jeg kan føre sporene også over til denne seksjonen. Her sjekkes passformen på den tilskårede biten:


Og her er en oppdatert skisse over sporplanen:

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2013 at 17:13

Status pr. 8. desember 2013:

Alle nye spor er lagt, så nå kan det hukes av på "ferdig"-listen.

På en av de eksisterende seksjonene (Meieri-seksjonen) er det lagt to nye sporbiter som begge ender opp i en stoppbukk. Selv om ikke tiden er inne for detaljering riktig ennå, er det viktig å gjøre ting i riktig rekkefølge. Slike gresstuster som vist på bildet under er det langt bedre å lime fast før ballasten kommer på plass, slik at de virkelig "gror opp gjennom ballasten":

Gresset er Woodland Scenics Field Grass, Stoppbukken er støpt av Casco Husfix og smusset med Humbrolfarger fortynnet i White Spirit.

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Tog View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 mars 2013
Status: Offline
Points: 268
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2013 at 17:34
Veldig snerten den stoppblokken der. Og sikkert ikke altfor vanskelig å bygge. Selv om alt selvsagt kommer an på den siste smussingen/detaljeringen. Takk for tipset.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.