MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - *hulk*
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

*hulk*

 Post Reply Post Reply
Author
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: *hulk*
    Posted: 21 juli 2005 at 23:09

Katastrofe.... Her har jeg gledet meg i 4 dager til å begynne med skinneleggingen, og så finner jeg ut at jeg har målt feil... Mangler en krysspens og en tredeler.... Og jeg får derfor ikke startet før langt ut i august grunnet ferie...

Jeg føler.... sorg...

At det går an å planlegge så dårlig....  Ferie er no driiiit!

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2005 at 23:42
Originally posted by GeirC GeirC wrote:

  Ferie er no driiiit!

Skjerp deg......

Back to Top
thomas snare View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote thomas snare Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2005 at 01:33
Tror du kansje bør lese i gjennom reglene for forumet i gjen!
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2005 at 01:53
Originally posted by thomas snare thomas snare wrote:

Tror du kansje bør lese i gjennom reglene for forumet i gjen!


Er det forbudt å si at ferie er no driiiit, eller er det forbudt å si skjerp deg? Eller er det en annen grunn til å lese reglene på nytt?
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2005 at 08:54

Hei GeirC !

Ja, sånn er livet som mj"er  Fullt av overraskelser ! Og når en så må gå og "vente" en hel ferie for å komme i gang igjen, ja, så føles det nettopp slik du beskriver " Ferie er no driiit" (For dagene går jo såå sakte..) 

Har opplevd det samme selv, under sydens intense varme, satt jeg i skyggen og leste et mj-blad, og  drømte meg hjem til hobbyrommet, vekk fra VARME, solkrem (som jeg hater) ,svette og ubehag.

Med ønske om god ferie !

Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2005 at 10:25
Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Katastrofe.... Her har jeg gledet meg i 4 dager til å begynne med skinneleggingen, og så finner jeg ut at jeg har målt feil... Mangler en krysspens og en tredeler.... Og jeg får derfor ikke startet før langt ut i august grunnet ferie...

Hvilket skinnesystem bruker du da? Syns det høres eksklusivt ut om det er så vanskelig å skaffe at du ikke får tak i det før etter ferien...?

Eirik 

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juli 2005 at 11:48

Det som er no driiit er at jeg bor i Hemsedal, 3 timer unna nærmeste MJ forhandler, og skal på ferie på Mandag etter et 48 timers skift på jobben, så hvis/om jeg hadde bestilt dette igår når jeg fant ut at jeg manglet det, så hadde det vært forsent uansett.

Nå må jeg lide meg gjennom 14 dagers ferie og mitt eget bryllup uten å få legge en eneste skinne . Vel bryllupet er jo litt koselig da, men allikavel.

I was on a roll, people! I was in the zone. And I messed up!

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Guests View Drop Down
Gjester
Gjester
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2005 at 11:00
ØØh, ikke glem at dette er et mj forum, diskuter ferie et annet sted
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2005 at 11:19
Nå er faktisk denne tråden postet under "andre tema", og der er det lov å diskutere ferie! Spesielt når den stikker kjepper i hjulene for en ekte entusiast. 

Mvh Heine
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2005 at 13:20
tenk på meg da.....hulk jeg bestilte peco flexiskinner i z før ferien og har hittil fått 4 av 14 grunnet trege inportører.....føler med deg geir c...

Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2005 at 16:02
Originally posted by crasyhh crasyhh wrote:

tenk på meg da.....hulk jeg bestilte peco flexiskinner i z før ferien og har hittil fått 4 av 14 grunnet trege inportører.....føler med deg geir c...

Det er jo mulig å bestille fra England f.eks.
Jeg har brukt The Signal Box flere ganger for Z-skala skinner. De er raske og prisen er grei.

/http://www.thesignalbox.co.uk/
Om jeg ikke tar helt feil koster 12 lengder med Peco Z-skala flex £28,(Varenummer SL200/12) om de har det på lager.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2005 at 18:44

ooooooii! det var billig! da tror jeg kansje jeg bestiller derifra istede.

men husker dut hva frakten kom på....? finner ikke ut av det...



Edited by crasyhh

Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2005 at 20:14
Originally posted by TomL TomL wrote:

Har opplevd det samme selv, under sydens intense varme, satt jeg i skyggen og leste et mj-blad, og drømte meg hjem til hobbyrommet, vekk fra VARME, solkrem (som jeg hater) ,svette og ubehag.

Akkurat den følelsen har jeg også hatt. Dratt på ferie til varme strøk for å tilfredsstille familens ønske om sol, varme, klissete is, og for ikke snakke om klissete solkrem.
MJ-bladene blir jo griset til sånn at de nesten ikke er til å bla i når en kommer hjem.

Og verre blir det også dersom det heller ikke finnes en jernbane i nærheten, som en liten tur med leiebil kan "spore" opp.

Da blir det bare å ligge på solsenga og tegne sporplaner i sanda og håpe at ferien snart er over ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.