MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Miniature Playground - M-Play
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Miniature Playground - M-Play

 Post Reply Post Reply
Author
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Miniature Playground - M-Play
    Posted: 01 juni 2013 at 19:57
Ser NMJ har demo på disse modulene i helgen.
 
Håper de har de stående der en stund - sånn at man kan få sett de en gang.
 
Håper det kommer mere info om de - har prøvd og søke på de men fant ikke noe.
Noen som vet mere Smile ..


Edited by Tåge - 01 juni 2013 at 20:07
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juni 2013 at 23:09
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Ser NMJ har demo på disse modulene i helgen.
 
Håper de har de stående der en stund - sånn at man kan få sett de en gang.
 
Håper det kommer mere info om de - har prøvd og søke på de men fant ikke noe.
Noen som vet mere Smile ..
 
De kommer i salg på nmj.no Nettsiden til produsenten ligger nede. Derfor du nok ikke finner så mye.
A matter of life and death
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2013 at 16:36
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Ser NMJ har demo på disse modulene i helgen.
 
Håper de har de stående der en stund - sånn at man kan få sett de en gang.
 
Håper det kommer mere info om de - har prøvd og søke på de men fant ikke noe.
Noen som vet mere Smile ..
 
De kommer i salg på nmj.no Nettsiden til produsenten ligger nede. Derfor du nok ikke finner så mye.
 
 
Oki.
 
Takkar Smile ..
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2013 at 20:19
M-play strekningsmodul. Beina er de grå til venstre.Lanskapet kan vmares i ovn. Så det er bare å bøye og tilpasse som man selv vill. Veier 4.6 kg for bare modulen.
A matter of life and death
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juni 2013 at 21:56
Hvilket materiale er den laget av.
Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2013 at 19:42
Det ser da unektelig ut som de platene som ble brukt (og brukes?) i billige garderobeskap etc.
Tynne finér eller halvharde trefiberplater med tverrstilt bølgepapp mellom.
Forskjellen blir at i skapene var det ram-tre ...
Bjørn Egil
Back to Top
ArneGH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 242
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ArneGH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2013 at 20:01
Jeg også fikk det inntrykket. Skapene var greie bare de fikk stå i ro, men!! Og hvordan er da kvaliteten på en slik modul, når den har blitt demontert og montert noen ganger.
Arne Heggeseth

Hellbanen,HO, DCC
www.heggeset.no
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2013 at 07:29
Jeg fikk dessverre ikke mulighet til å ta en tur til åpningen i helga, men er også veldig spent på dette konseptet. Ble litt skeptisk da jeg så bildet, om det er solid nok til å beholde stabiliteten ved gjentatt håndtering som Arne nevner over her...

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2013 at 17:19
A matter of life and death
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2013 at 17:25
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Jeg fikk dessverre ikke mulighet til å ta en tur til åpningen i helga, men er også veldig spent på dette konseptet. Ble litt skeptisk da jeg så bildet, om det er solid nok til å beholde stabiliteten ved gjentatt håndtering som Arne nevner over her...

Svein
 
Den var stiv og i følge produsenten ville den ikke vri seg om for eksempel treverk. Den har fuktsperre slik at vann ikke trenger igjennom Og Skal være testet hos Statens Provingsantalt i Sverige. Husker ikke i farten hvilket matriale som er brukt inne i konstruksjonen. Man får også kjøpt L vinkel til å ha på undersiden slik at den ikke blir skadet under transport. Transport bag med plass til flere moduler vill også komme seinere. Prisen lå på rundt 300-400kr. Altså langt billigere enn vanlige fremo kasser. Og tok 30 min å sette sammen med tre lim, ble det sagt.
A matter of life and death
Back to Top
*Henning View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote *Henning Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2013 at 17:43
Han snakket vel også om at den var testet i 30-90% luftfuktighet og mener han sa -15 - +45 grader uten at materialet ble påvirket av det. Kan ikke huske om han sa over hvor lang tid. 
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2013 at 17:44
Det ser unektelig veldig spennende ut, ikke minst med tanke på vekten. Regner med de ulike hullene i enden er til forskjellige modulstandarder, bl.a.FREMO? Hva med sideplatene, er de høye nok til at man har litt å gå på når man skjærer ut landskapsprofilene, eller er det mulig å sette flere plater oppå hverandre? Hva med kurvemoduler?

Hehe, mange spørsmål på en gang her nå, jeg må nok innom NMJ og prate litt med deSmile Veldig synd at det ikke er noe info å finne på nettet ennå, får håpe det kommer snart.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
*Henning View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote *Henning Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2013 at 19:41
Ja det skulle være kompitabelt med FREMO. Var vel det som var tanken. Slik jeg forsto det så hadde de ikke kurvemoduler enda men de var åpne for innspill fra kundene. Kunne visstnok lage "etter mål" fikk jeg følelsen av, men ta det med en klype salt. Sideplatene var løse "papplater?"som kunne skjæres til. Landskapet kunne formes på et vis av plater i et skum materiale.
Hjemmesiden deres skulle være klar i midten av Juni en gang.

Synes det virket ganske solid til å "se ut som papp" men det skulle være et mye mer solid materiale. 


Edited by *Henning - 05 juni 2013 at 19:46
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2013 at 16:48
Originally posted by *Henning *Henning wrote:

Ja det skulle være kompitabelt med FREMO. Var vel det som var tanken. Slik jeg forsto det så hadde de ikke kurvemoduler enda men de var åpne for innspill fra kundene. Kunne visstnok lage "etter mål" fikk jeg følelsen av, men ta det med en klype salt. Sideplatene var løse "papplater?"som kunne skjæres til. Landskapet kunne formes på et vis av plater i et skum materiale.
Hjemmesiden deres skulle være klar i midten av Juni en gang.

Synes det virket ganske solid til å "se ut som papp" men det skulle være et mye mer solid materiale. 
 
Landskapet(skum?) kunne varmes i ovn i ca 30 sek mener jeg å huske. Så kunne man forme den som man vill, når man tok den ut.  For eksempel som på den første bilde(ikke lett å se kanskje) Så satte han det rød huset nedi, da fikk man en fin overgang mellom huset og landskapet. Ikke slik som på finerplater hvor husene står oppe på.
A matter of life and death
Back to Top
*Henning View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 juni 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote *Henning Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2013 at 22:35
Da er hjemmesiden til M-play oppe å går...

Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2013 at 15:56

Er det noen som har sett hvordan man får fester "ben" på disse modulene Question..

Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2013 at 23:40
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Er det noen som har sett hvordan man får fester "ben" på disse modulene Question..

 
Man snurer runt , slik at det blir en firkant sett ovenfra. Med firkant hull inne, som passer beina.. Så dette skal vist holde og er av samme matriale  som modulkassen sider produsenten
A matter of life and death
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2013 at 17:34
Normalt blir jeg smigret når et firma ønsker å benytte seg av bilder av mitt anlegg til markedsføring, men når de gjør det uten samtykke, er det ikke fullt så stas Disapprove
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2013 at 19:44
Ja, jeg så de hadde et bilde fra Grimstad på forsiden, men jeg trodde da de hadde fått det godkjent av deg først..?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2013 at 21:01
Det er alltid et sunt tegn om et firma enten må stjele markedsføringsmateriell eller snike seg til reklame hos andre... Party
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2013 at 23:51
Etter å ha sjekket mailen, ser jeg at de har sendt meg en hyggelig mail. Så da er det vel greit tenker jeg Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2013 at 07:13
Godt å høre! Jeg er i dialog med Mikael ang noen moduler med spesialmål, og han virker jo veldig grei og profesjonell, så jeg syntes det var litt rart om de tok seg til rette slikSmile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2013 at 15:33
Jepp, jeg hadde en morsom mailveksling med ham i går kveld/natt. Virker som en svært så trivelig kar Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.